Opel Grandland X 1.2 βενζίνης και 1.6 diesel. Τα πλέον ενδιαφέροντα της τριλογίας

Μετά τα Mokka X και Crossland X η Opel ολοκλήρωσε τη τριλογία των SUV μοντέλων της με τη παρουσίαση του μεγαλύτερου εκ των τριών, του Grandland X, που κατά τη γνώμη μας αποτελεί και το πλέον ενδιαφέρον, από οδηγικής απόψεως. Στη διάθεσή μας για δοκιμή, είχαμε τόσο τη βενζινοκίνητη έκδοση, με αυτόματο κιβώτιο, όσο και τη πετρελαιοκίνητη με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.

 

 

 

Σχεδιαστικά

Ξεκινώντας από την εξωτερική του εμφάνιση παρατηρούμε  μοντέρνες, δυναμικές γραμμές, off-road χαρακτηριστικά, φώτα ημέρας LED, πίσω φώτα LED, ενώ σε ότι αφορά στις διαστάσεις του αυτοκινήτου αυτές είναι μήκος 4.477 mm, πλάτος 1,856 mm (χωρίς εξωτερικούς καθρέπτες) και ύψος 1.609 mm. Μπροστά, πάνω από την ποδιά, η  μάσκα φέρει το σήμα του Κεραυνού Opel Blitz. Τα χρωμιωμένα πτερύγια πλαισιώνουν το λογότυπο της μάρκας και εκτείνονται προς τους λεπτούς προβολείς LED σε σχήμα διπλού φτερού, που διευρύνουν οπτικά το εμπρός τμήμα και προσδίδουν στο Grandland X στιβαρότητα.

 

Εντός

Στο εσωτερικό, ο πίνακας οργάνων και η κεντρική κονσόλα με οθόνη αφής έχουν σαφή διάταξη και είναι οριζόντια ευθυγραμμισμένα με τον οδηγό. Στην κεντρική κονσόλα, τα χειριστήρια βρίσκονται σε τρεις οριζόντιες ζώνες, για ταχεία και διαισθητική πρόσβαση στις λειτουργίες infotainment, ελέγχου κλιματισμού και πλαισίου. Η υψηλή ποιότητα εμφάνισης και αίσθησης που αποπνέουν οι εσωτερικές επιφάνειες, χαρίζουν στον οδηγό και τους επιβάτες μία αίσθηση ευεξίας και άνεσης σε όλα  τα καθίσματα.

 

Η υπερυψωμένη θέση τον καθισμάτων, τυπικό στοιχείο SUV, διευκολύνει την είσοδο/έξοδο και εξασφαλίζει καλή ορατότητα.  Το μεταξόνιο των 2.675 mm δημιουργεί ένα ευρύχωρο περιβάλλον για να ταξιδεύουν άνετα μέχρι πέντε άτομα. Με χώρο αποσκευών από 514 – 1.652 λίτρα, κατάλληλο ακόμα και για τη μεταφορά σπορ εξοπλισμού, το νέο SUV της Opel είναι εφάμιλλο των εξαιρετικά ευρύχωρων, συμπαγών station wagon.

Όπως σε όλα τα μοντέλα Opel, οδηγοί και επιβάτες του Grandland X απολαμβάνουν κορυφαία συνδεσιμότητα με την τελευταία γενιά συστημάτων IntelliLink συμβατών με Android Auto και Apple CarPlay καθώς και το σύστημα προσωπικής συνδεσιμότητας και υποστήριξης Opel OnStar που περιλαμβάνει Wi-Fi Hotspot και νέες υπηρεσίες όπως κράτηση δωματίου σε ξενοδοχείο  και αναζήτηση χώρου στάθμευσης. Τα Smartphones φορτίζονται ακόμα και ασύρματα μέσω επαγωγικής φόρτισης. Για τους φίλους της μουσικής που επιθυμούν να απολαμβάνουν μία κορυφαία εμπειρία ήχου, διατίθεται premium ηχοσύστημα Denon με οκτώ ηχεία και ένα subwoofer.

Περί κινητήρων

Στον τομέα των κινητήρων υπάρχουν ο αλουμινένιος βενζινοκινητήρας 1.2 Turbo άμεσου ψεκασμού που αποδίδει 130 ίππους και ο 1.6 diesel με 120 ίππους. Εμείς είχαμε τη δυνατότητα να τους δοκιμάσουμε παράλληλα. Ξεκινώντας από αυτόν της βενζίνης με τα 230 Nm ροπής και το αυτόματο εξάρι κιβώτιο, επιταχύνει μέχρι τα 100 χλμ./ώρα σε 10.9’’ με τη τελική ταχύτητα να βρίσκεται στα 188 χλμ./ώρα και τη μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής στα 8.2 λτ./100 χλμ. Από την άλλη ο 1600άρης diesel με τους 120 ίππους και τα 300 Nm ροπή φτάνει τα 100 χλμ./ώρα σε 11.8’’ με τη τελική ταχύτητα να βρίσκεται στα 189 χλμ./ώρα και τη μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας στα 6.3 λτ./100 χλμ.

 

Άνετο

Το Grandland X συμπεριφέρεται όπως υπαγορεύει η δυναμική του εμφάνιση και προσφέρει πρωτίστως ασφαλή οδηγική απόλαυση όλο το χρόνο και σε όλες τις επιφάνειες. Αυτό οφείλεται μεταξύ άλλων στο προαιρετικό, ηλεκτρονικό σύστημα IntelliGrip που εξασφαλίζει πολύ καλή πρόσφυση σε ποικίλες οδηγικές συνθήκες. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει από πέντε προγράμματα οδήγησης. Το σύστημα, στη συνέχεια, προσαρμόζει την κατανομή ροπής στους εμπρός τροχούς, επιτρέπει την ολίσθηση του τροχού εάν είναι απαραίτητο και, με το αυτόματο κιβώτιο, προσαρμόζει τα σημεία αλλαγών σχέσεων καθώς και την απόκριση του γκαζιού. Αυτό εξασφαλίζει τέλεια πρόσφυση και σταθερή συμπεριφορά ανεξάρτητα εάν το Grandland X κινείται σε χιόνι, λάσπη, άμμο ή βρεγμένη επιφάνεια.

Kατά τη διάρκεια της δοκιμής του αυτοκινήτου οδηγήσαμε το Grandland σε μικτή διαδρομή που περιελάμβανε αυτοκινητόδρομο και επαρχιακό δρόμο, ορεινό στο μεγαλύτερο τμήμα του, αντιπροσωπεύοντας έτσι πολύ χαρακτηριστικά ένα ταξίδι στο ελληνικό περιβάλλον. Η  εντύπωση από την ποιότητα, την ηχομόνωση και την ποιότητα κύλισης του αυτοκινήτου είναι πολύ θετική και ανταποκρίνεται στις αυξημένες απαιτήσεις που έχει κανείς από ένα καλό οικογενειακό αυτοκίνητο.

Όσο για τις τιμές, αυτές βρίσκονται στα ίδια ακριβώς επίπεδα με αυτές του Peugeot 3008 πάνω στο οποίο βασίζεται άλλωστε εξ’ολοκλήρου το SUV της Οpel και οι οποίες για την έκδοση με τον 1.2 Turbo βενζίνης ξεκινούν από τα 21950 Ευρώ ενώ ο  1.6 diesel έχει πλέον αντικατασταθεί από τον 1.5 με τους 130 ίππους και τιμή η οποία ξεκινάει επίσης από τα 21950 Ευρώ.

 

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.