Πόσο καλά λειτουργούν τα συστήματα “Highway Assist” στην πραγματικότητα;

Όπως έχουμε πει πολλές φορές στο παρελθόν, βρισκόμαστε σε ένα μεταβατικό στάδιο. Οι εταιρίες εξελίσσουν και λανσάρουν συνεχώς συστήματα υποβοήθησης οδήγησης και υπόσχονται διαφόρων βαθμών αυτοματοποιημένη οδήγησης για το εγγύς μέλλον. Υπάρχει όμως ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα και αυτό ακριβώς εντοπίζει μία έρευνα που βλέπει το φως της δημοσιότητας ταυτόχρονα με την πρώτη δοκιμή τεχνολογίας αυτοματοποιημένης οδήγησης από ανεξάρτητο φορέα.

Πριν αναφέρουμε τα αποτελέσματα της δοκιμής του Euro NCAP, να σημειώσουμε ότι η έρευνα προέρχεται από την ανεξάρτητη ερευνητική εταιρία “Opinion Matters” για λογαριασμό των Euro NCAP, Global NCAP και Thatcham Research και διενεργήθηκε κατά τον Οκτώβριο του 2018 σε 1.567 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων στην Κίνα, την Γαλλία, την Γερμανία, την Ιταλία, την Ισπανία, την Αγγλία και τις Η.Π.Α.

Αυτή η έρευνα λοιπόν, βρήκε ότι 7 στους 10 οδηγούς παγκοσμίως πιστεύουν ότι μπορούν να αγοράσουν σήμερα ένα πλήρως αυτόνομο αυτοκίνητο. Περίπου 1 στους 3 δήλωσε ότι θα έμπαιναν στον πειρασμό να παραβιάσουν τον νόμο στέλνοντας ένα μήνυμα ή να κάνοντας μία κλήση με το κινητό τους ενώ χρησιμοποιούσαν κάποιο σύστημα υποβοήθησης οδήγησης ενώ 1 στους 10, δήλωσε ότι μπορεί να κοιμόταν κιόλας! Παράλληλα, περίπου οι μισοί οδηγοί που ρωτήθηκαν, πιστεύουν ότι δεν φέρουν ευθύνη σε περίπτωση ατυχήματος ενώ χρησιμοποιούν ένα σύστημα υποβοήθησης οδήγησης. Τι σημαίνουν όλα αυτά; Ότι κόσμος έχει παρερμηνεύσει τα μηνύματα που περνούν οι κατασκευαστές σχετικά με την εν λόγω τεχνολογία και υπερεκτιμά σημαντικά τις δυνατότητες της!

Αυτό μας φέρνει στο επόμενο κομμάτι. Ποιες ακριβώς είναι οι δυνατότητες της τεχνολογίας σήμερα; Ο Euro NCAP δοκίμασε τις επιδόσεις του λεγόμενου “Highway Assist” συστήματος σε 10 διαφορετικά αυτοκίνητα: Audi A6, BMW 5-Series, DS 7 Crossback, Ford Focus, Hyundai Nexo, Mercedes-Benz C-Class, Nissan Leaf, Tesla Model S, Toyota Corolla και Volvo V60. Το αποτέλεσμα εν συντομία; Απολύτως κανένα αυτοκίνητο αυτή τη στιγμή στην αγορά δεν προσφέρει πλήρη αυτονομία ή αυτοματοποίηση. Τα συστήματα των εταιριών, λειτουργούν σε διάφορα επίπεδα (άλλα καλύτερα, άλλα χειρότερα) αλλά έχουν ουσιαστικούς περιορισμούς που μπορούν να αποδειχθούν επικίνδυνοι αν ο οδηγός δεν προσέχει τον δρόμο. Για παράδειγμα, στο σκληρό test της “σφήνας” όπου ένα αυτοκίνητο από διπλανή λωρίδα μπαίνει σε αυτή που κινείται το όχημα που δοκιμάζεται απροειδοποίητα, όλα τα αυτοκίνητα απέτυχαν. Κανένα σύστημα, καμίας εταιρίας δεν κατάφερε να αποσοβήσει την σύγκρουση χωρίς την αντίδραση του οδηγού. Ναι, μπορούν να διατηρήσουν σταθερή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, να διατηρήσουν το αυτοκίνητο στην λωρίδα του ή να βοηθήσουν στην αποφυγή ενός εμποδίου, αλλά δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να νομίζουμε ότι μπορούν να “οδηγήσουν” το αυτοκίνητο αντί του οδηγού.

Με λίγα λόγια, έχουμε ακόμα πολύ δρόμο να διανύσουμε μέχρι την πλήρη αυτονομία. Προς το παρόν, όποιον πιασάρικο τίτλο και αν βάλουν οι κατασκευαστές στα συστήματα τους, δεν παύουν να λειτουργούν υποβοηθητικά και μόνο! Ο οδηγός πρέπει να έχει το νου του ώστε να αντιδράσει σε περίπτωση που χρειαστεί, γιατί το όποιο σύστημα, δεν πρόκειται να τον σώσει. Γι’ αυτό, μάτια στον δρόμο, το μυαλό μας στην οδήγηση, νηφάλιοι, χωρίς να μας αποσπάται η προσοχή από οτιδήποτε άλλο. Αναλυτικά, μπορείς να δεις τα videos για το κάθε αυτοκίνητο της δοκιμής, ακολουθώντας αυτόν τον σύνδεσμο.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.