Jeep Compass 2.0 Multijet 140 PS 4WD Auto. Ικανό για όλες τις καταστάσεις

Ήταν Ιανουάριος του 2006 όταν παρουσιάστηκε το πρώτο Compass ως κροσόβερ ή SUV αν προτιμάτε, με κίνηση σε δύο ή τέσσερις τροχούς, βάζοντας την δική του υποψηφιότητα σε μία κατηγορία που γνώρισε μεγάλη άνθηση και σήμερα κυριαρχεί στις παγκόσμιες αγορές. Kαι μπορεί οι εκτός δρόμου δυνατότητές του να ήταν αντάξιες του ονόματός του, ωστόσο τόσο η σχεδίαση όσο πολύ περισσότερο η ποιότητα της κατασκευής και των υλικών δεν ήταν και ότι πιο κολακευτικό στην ιστορία της εταιρίας. Τώρα, 12 χρόνια μετά, και όταν πλέον σχεδόν έναν ολόκληρο χρόνο στην αγορά το ολοκαίνουριο Jeep Compass  μπορούμε να πούμε πως η πλήρης αλλαγή κατεύθυνσης του νέου μοντέλου, όχι απλώς δικαίωσε την εταιρία, αλλά την έβαλε με τον πλέον εμφατικό και δυναμικό τρόπο ψηλά στις προτιμήσεις όλων όσων ξέρουν και μπορούν να αναγνωρίσουν τι σημαίνει στη πράξη ένα Jeep. Eμείς έχοντας δοκιμάσει την έκδοση με τον κινητήρα βενζίνης των 1.4 λίτρων, θελήσαμε, να δοκιμάσουμε και την πετρελαιοκίνητη εκδοχή του στη δίλιτρη τετρακίνητη έκδοση με τους 140 ίππους.

H κάθε του πλευρά, διαθέτει πολύ έντονη σχεδιαστική άποψη

Δείχνει Jeep

Από τη πρώτη κιόλας ματιά καθίσταται σαφές πως οι σχεδιαστές επέλεξαν  να του δώσουν μία ντελικάτη και στιλάτη εικόνα η οποία ωστόσο «φωνάζει» πως πρόκειται για το αυθεντικό Jeep. Οι αναλογίες του είναι  ισορροπημένες, η εμφάνιση κλασάτη, ενώ ο σχεδιασμός του εμπρός μέρους είναι το πιο εντυπωσιακό κομμάτι του, με σαφείς επιρροές από το Grand Cherokee. Τραβά το βλέμμα με την πρώτη χωρίς να προκαλεί με τον όγκο του, αλλά με τη συνολική αισθητική του. Σε ότι έχει να κάνει με τον τομέα των διαστάσεων,το μήκος του βρίσκεται  στα 4.394 μέτρα,  το μεταξόνιο στα 2.636 μέτρα, με το πλάτος στα 1.819 και το ύψος στα 1.647 μέτρα.

Ένα αυτοκίνητο με το οποίο “κυνηγάς” τις δύσκολες εκτός δρόμου καταστάσεις

Και αν το εμπρός μέρος με τις επτά κάθετες γρίλιες είναι αυτό που κλέβει τη παράσταση, το υπόλοιπο αυτοκίνητο, κάθε άλλο παρά αδιάφορο σε αφήνει. Τα έντονα φουσκωμένα φτερά, δίνουν μία ιδιαίτερη εικόνα στα πλαϊνά ενώ και το πίσω μέρος με τα φώτα να αγκαλιάζουν το αμάξωμα, αποδεικνύει πως οι σχεδιαστές του ήθελαν να προσέξουν μέχρι και τελευταία λεπτομέρεια στο νέο Compass. Τέλος η απόσταση των 21.5 εκατοστών από το έδαφος του τετρακίνητου μοντέλου της δοκιμής μας, ολοκληρώνει με τον καλύτερο και πλέον εμφατικό τρόπο την εικόνα ενός γνήσιου Jeep.

Η ποιότητα στο εσωτερικό έχει κάνει άλματα σε σχέση με το παρελθόν

Προσεγμένο παντού

Από τη πρώτη στιγμή που θα βρεθείς στο εσωτερικό του νέου  Jeep Compass θα αντιληφθείς πως τα λάθη του παρελθόντος σε θέματα ποιότητας, λάμπουν διά της απουσίας τους. Τα πλαστικά και συνολικά τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι πολύ πιο ποιοτικά ενώ και η κατασκευή δείχνει και είναι σαφώς πιο προσεγμένη σε σχέση με τον προκάτοχό του και δεν θα δυσκολευθεί να κοιτάξει στα μάτια τον ανταγωνισμό, έχοντάς τον  προσεγγίσει περισσότερο από κάθε άλλη φορά. Ενδεικτικό είναι και το γεγονός πως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας με τα 29000 ιδιαίτερα σκληρά δημοσιογραφικά χιλιόμετρα, όπως μαρτυρούσε η κατάσταση των ελαστικών του, σε λιγότερο από ένα χρόνο, δεν ήταν σε θέση να προκαλέσουν τον παραμικρό τριγμό στο εσωτερικό του.  Σχεδιαστικά το μάτι τραβάει η, έξτρα, ευμεγέθης οθόνη αφής των 8.4 ιντσών μέσω της οποία μπορείτε να ρυθμίσετε με ευκολία το infotainment του αυτοκινήτου.

Άκρως ικανοποιητικοί οι χώροι για τις διαστάσεις του

Η εργονομία βρίσκεται σε πολύ υψηλή επίπεδο, καθώς από τα πρώτα κιόλας λεπτά διαπιστώνετε πως τα περισσότερα πράγματα βρίσκονται εκεί που θέλετε, με τους διακόπτες του ηχοσυστήματος πίσω από το τιμόνι, να αυξάνουν κάθετα τη παρεχόμενη ευκολία αλλά και ασφάλεια, καθώς χέρια και μάτια δεν χρειάζεται να φεύγουν από τιμόνι και δρόμο αντίστοιχα. Ένα από τα πολύ δυνατά χαρτιά του αυτοκινήτου είναι επίσης οι παρεχόμενοι χώροι για επιβάτες αλλά και αποσκευές. Το σχετικά μικρό τούνελ μετάδοσης επιτρέπει ακόμη και σε έναν πέμπτο επιβάτη να ταξιδέψει, με το χώρο για πόδια και κεφάλια να είναι παραπάνω από ικανοποιητικός. Το ίδιο ισχύει και για τα 438 λίτρα του χώρου των αποσκευών, ενώ ένσταση υπάρχει στο ότι σε ένα καθαρόαιμο Jeep, η ύπαρξη κιτ επισκευής ελαστικού δεν συνάδει με τον χαρακτήρα, τη φιλοσοφία και τον λόγο ύπαρξης του αυτοκινήτου.

Ότι περιμένεις για ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας

Απόλυτα ταιριαστός

Ο λόγος για το δίλιτρο πετρελαιοκίνητο μηχανικό σύνολο το οποίο στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας απέδιδε 140 ίππους και διάθετε 350 Nm ροπής, υπάρχει και έκδοση με 170, και το οποίο συνδυαζότανε με ένα εννιάρι αυτόματο κιβώτιο και τετρακίνηση. Το αυτόματο κιβώτιο μπορεί να μην είναι ότι πιο γρήγορο υπάρχει, αλλά αλλάζει σωστά και σβέλτα τις ταχύτητες, έχει καλό kick-down και συνεργάζεται πολύ καλά με την τετρακίνηση. Η χροιά του κινητήρα, καθιστά αμέσως σαφές πως πρόκειται για ένα πετρελαιοκίνητο μηχανικό σύνολο, η πολύ καλή του ηχομόνωση ωστόσο, δεν της επιτρέπει να φτάνει στα αυτιά των επιβατών. Τα 10.5’’ για το 0-100 χλμ./ώρα και τα 190 χλμ./ώρα της τελικής ταχύτητας, είναι απολύτως ρεαλιστικά νούμερα, ενώ τα 8 λτ./100 χλμ της μέσης κατανάλωσης κατά της διάρκεια της δοκιμής μας με σβέλτο ρυθμό, είναι κάπως υψηλότερα από αυτό που θα θέλαμε.

Ταιριάζει στον χαρακτήρα του Compass. Η αρκετά έντονη χροιά του, δεν γίνεται αισθητή στο εσωτερικό

Για εντός αλλά και εκτός δρόμου

Όταν οδηγείς το αυθεντικό Jeep, είναι απαραίτητο να έχεις και την αίσθηση ότι οδηγείς ένα τέτοιο όχημα. Και το Compass σου την προσφέρει αυτή τη χαρά από τα πρώτα κιόλας μέτρα που θα βρεθείς πίσω από το τιμόνι με τη χοντρή στεφάνη, από τις πρώτες κιόλας στιγμές που θα διαπιστώσεις πως το εσωτερικό του προσφέρει εκείνη τη premium αίσθηση που η Jeep ήθελε να προσφέρει στο νέο της μοντέλο. Η ψηλή θέση οδήγησης, το μακρύ επίσης ψηλό καπό και η όλη ατμόσφαιρά συνηγορούν πως βρίσκεσαι σε ένα πραγματικό Jeep. Σε ένα αυτοκίνητο ικανό να πας παντού εντός αλλά κυρίως εκτός δρόμου, αξιοποιώντας τις πραγματικά πολύ μεγάλες δυνατότητες που σου δίνει η τετρακίνηση που έχει.  Στην πράξη και οδηγώντας το αυτοκίνητο τόσο εντός όσο και εκτός πόλης, διαπιστώσαμε πως έχουμε να κάνουμε με ένα εξαιρετικά καλοστημένο Jeep, σε ότι αφορά τις εντός δρόμου δυνατότητές του, καθώς για τις εκτός λίγο έως πολύ το περιμένεις.

Η ανάρτηση είναι ισοπεδωτική εκτός δρόμου

Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι ξεκάθαρα προσανατολισμένη στη σωστή οδική συμπεριφορά, όντας ένα κλικ πιο σφιχτή απ’όσο περιμένεις από ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Αυτό όμως έχει σαν συνέπεια το περιορισμό των κλίσεων και την αίσθηση του πολύ καλού πατήματος στο δρόμο. Σε συνδυασμό μάλιστα με την καλή ηχομόνωση και την έλλειψη αεροδυναμικού θορύβου, εξασφαλίζει πολύ ευχάριστο ταξίδι.  Για τις εκτός δρόμου δυνατότητες επιλέγεις το σωστό πρόγραμμα τετρακίνησης και το αυτοκίνητο κάνει σχεδόν τα πάντα μόνο του, προσφέροντας στον οδηγό ένα ανεκτίμητο αίσθημα ότι άσχετα αν κινείται σε παχιά λάσπη ή σε βαθιά άμμο, θα βγεί από τα δύσκολα χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα. Αν μάλιστα επιλέξετε να τοποθετήσετε και ένα πιο χωμάτινο σετ ελαστικών, τότε θα πάτε πολύ πιο μακριά εκτός δρόμου, από εκεί που έχετε φανταστεί.

Στο ιδανικό του περιβάλλον

Ωστόσο οφείλουμε να σταθούμε ιδιαίτερα στη λειτουργία της ανάρτησης εκτός δρόμου. Αυτό διότι οδηγώντας αρκετά γρήγορα (πολύ ήταν αλλά δεν το φωνάζουμε) σε σκληρό χωματόδρομο, η ανάρτηση ισοπέδωνε σχεδόν τα πάντα με μοναδικό τρόπο. Με τρόπο που αφενός μας έδινε τη σιγουριά ότι ξέραμε ανά πάσα ώρα και στιγμή πού και πως πατάει ο κάθε τροχός, αφετέρου μας ωθούσε στο να πάμε ακόμη πιο γρήγορα και πιο γρήγορα, μέχρι να επέμβει η λογική και η σκέψη. Τέλος τα 33900 Ευρώ που κοστίζει η δίλιτρη, πετρελαιοκίνητη, τετρακίνητη έκδοση με τους 140 ίππους, το αυτόματο κιβώτιο και πολύ ικανοποιητικό εξοπλισμό, είναι μία άκρως λογική τιμή για ένα γνήσιο Jeep απ΄όλες τις απόψεις.

Όμορφες είναι η αλήθεια

  • Εμφάνιση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
  • Εκτός δρόμου δυνατότητες


  • Λειτουργία κιβωτίου
  • Χροιά κινητήρα

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας2000 κ.εκ. Turbodiesel
Ίπποι140
0-10010.5″
Τελική ταχύτητα190 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής8 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2148 γρ/χλμ

Aρκετά άνετα ακόμη και στη πολύωρη οδήγηση

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.