Η Toyota εξακολουθεί να πιστεύει στα υβριδικά έναντι των ηλεκτρικών!

Ο ένας κατασκευαστής μετά τον άλλον ανακοινώνουν τα πλάνα τους σχετικά με το λανσάρισμα ολοκαίνουριων ηλεκτρικών μοντέλων ή εκδόσεων αλλά μία μάρκα λείπει από το συγκεκριμένο “πάρτι”. Μία από τις μεγαλύτερες μάρκες αυτή τη στιγμή και μία που εστιάζει στην τεχνολογία αλλά με τον δικό της, ξεχωριστό τρόπο. Η Toyota. Πώς γίνεται λοιπόν να έχει μείνει η Toyota χωρίς ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο στην γκάμα της; Η εταιρία που εν πολλοίς, ξεκίνησε την “τρέλα” με τα υβριδικά; Η απάντηση είναι απλή: πρόκειται για συνειδητή επιλογή και ο Αντιπρόεδρος R&D της Toyota στην Ευρώπη, Gerald Killmann αναλύει το σκεπτικό:

Ας πούμε ότι έχεις μπαταρίες 40 kWh. Τις τοποθετείς σε ένα ηλεκτρικό όχημα και αφήνεις 39 ως αμιγώς βενζινο/πετρελαιοκίνητα ή  δημιουργείς 40 υβριδικά με μπαταρίες 1 kWh το καθένα;

 Η έρευνα μας δείχνει ότι στις ευρωπαϊκές πόλεις, τα υβριδικά κινούνται με μηδενικές εκπομπές τα 2/3 της ώρας που βρίσκονται στον δρόμο και το 50% της απόστασης που διανύουν. Άρα, αν κάναμε 40 υβριδικά αντί για ένα ηλεκτρικό, το 50% των διανυθέντων χιλιομέτρων θα γινόταν με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Αν κάναμε 1 ηλεκτρικό, μόνο το 1/40 των “αστικών” χιλιομέτρων θα γινόταν με μηδενικές εκπομπές. Γι’ αυτό είναι καλύτερο για την ποιότητα του αέρα να εκδημοκρατίσουμε τα υβριδικά.

Και δεν είναι μόνο αυτό που κάνει την Toyota να εστιάζει στα υβριδικά μοντέλα. Σύμφωνα με τον Killmann, υπάρχει ή θα υπάρξει πρόβλημα με την διαθεσιμότητα των μπαταριών.

Πρώτον, δεν υπάρχει αρκετό κοβάλτιο για το είδος των μπαταριών που κατασκευάζονται τώρα. Αλλά κάθε νέος τύπος μπαταρίας, απαιτεί μία τεράστια επένδυση σε έρευνα και εξέλιξη καθώς και στο εργοστάσιο. Στην Toyota, κατασκευάζουμε μπαταρίες νικελίου-υβριδίου μετάλλου εδώ και 20 χρόνια. Πληρώσαμε γι’ αυτό το εργοστάσιο. Αλλά αν επενδύσεις σε μπαταρίες ιόντων λιθίου, πριν κάνεις απόσβεση θα χρειαστεί να επενδύσεις ξανά για solid state μπαταρίες.

Εν τω μεταξύ, όσο η Toyota περιμένει για μία τεχνολογία μπαταριών που θα αξίζει να επενδύσει πάνω της, βελτιώνει το υβριδικό της σύστημα. Το κάνει περισσότερο αποδοτικό και λιγότερο δαπανηρό. Αυτό όμως, δεν σημαίνει ότι δεν πρόκειται να λανσάρει ένα ηλεκτρικό μοντέλο… και ένα υδρογονοκίνητο!

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.