Νέο Kia Ceed. Δίνει νέα πνοή στη κατηγορία

Σε μία εποχή που τα SUV και τα κροσσόβερ μοντέλα σχεδόν μονοπωλούν το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού, η Kia παρουσιάζει την ολοκαίνουρια, τρίτη, γενιά του Ceed η οποία δεν είναι απλώς αναβαθμισμένη, αλλά είναι σε θέση να δώσει νέα πνοή στη κατηγορία, όπως είχαμε τη δυνατότητα να διαπιστώσουμε κατά τη διάρκεια της πανελλήνιας παρουσίασης του μοντέλου. Πρόκειται για ένα μοντέλο το οποίο σχεδιάστηκε, εξελίχθηκε και θα κατασκευάζεται στην Ευρώπη και μάλιστα σε ένα πραγματικά υπερσύγχρονο εργοστάσιο, στη Σλοβακία. Με τον τρόπο αυτό η Κia καθιστά απολύτως σαφή, αφενός τη διάθεσή της να διεκδικήσει ένα ακόμη πιο μεγάλο κομμάτι της Ευρωπαϊκής αγορά, αφετέρου τη πίστη που έχει στις δημιουργίες της. Και αυτό με το Ceed να βρίσκεται μόλις 12 χρόνια στην αγορά, είχε πρωτοπαρουσιαστεί το 2006 και στη τρίτη του πλέον γενιά να είναι σε θέση να κοιτάξει στα μάτια τους ανταγωνιστές της κατηγορίας, η οποία διαθέτει χωρίς αμφιβολία εξαιρετικά αυτοκίνητα.

Με έντονη σχεδιαστική ταυτότητα

Ξεκινώντας από το σχεδιαστικό κομμάτι το νέο Ceed είναι χαμηλότερο, φαρδύτερο και με πιο μεγάλο πίσω πρόβολο. Οι λείες γραμμές έχουν αντικαταστήσει τις γωνίες του απερχόμενου μοντέλου, ενώ μπροστά δεσπόζει η χαρακτηριστική μάσκα ‘tiger-nose’ που είναι πλατύτερη με νέα γρίλια και χαμηλότερα τοποθετημένη την εισαγωγή αέρα. Διαθέτει στάνταρ ‘ice cube’ σχεδίασης LED φώτα ημέρας που προέρχονται από τις εκδόσεις GT και GT-Line. Από το πλάι οι καθαρές γραμμές δίνουν την εντύπωση ενός μακρύτερου καπό και μία πιο upper class προσέγγιση στην εμφάνιση του αυτοκινήτου. Η φαρδιά πίσω κολώνα αποτελεί ένα αυθεντικό σχεδιαστικό γνώρισμα όλων των πρόσφατων μοντέλων της Kia, ενώ τα νέα πίσω φωτιστικά σώματα LED προσφέρουν μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα στον δρόμο.

Ποιότητα

Το εσωτερικό του είναι πιο εργονομικό και ένα από τα ποιοτικότερα της κατηγορίας. Η σχεδίαση του ταμπλό απελευθερώνει περισσότερο χώρο για τους εμπρός επιβάτες και παράλληλα διασφαλίζει καλύτερο περιμετρικό έλεγχο. Πρακτικά υπάρχει η πάνω περιοχή όπου κυριαρχεί η οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων, ενώ στην κάτω ζώνη βρίσκονται τα χειριστήρια και οι διακόπτες για το ηχοσύστημα και το σύστημα κλιματισμού. Η κεντρική κονσόλα έχει μία ελαφριά κλίση προς τον οδηγό για πιο εύκολη και ασφαλή χρήση. Το εσωτερικό έχει επενδύσεις από υψηλής ποιότητας μαλακά υλικά και ανάλογα με την έκδοση υπάρχουν λεπτομέρειες μετάλλου ή χρωμίου.

Σε ότι αφορά τον τομέα των χώρων, ακόμη και πέντε ενήλικα άτομα θα μπορέσουν να φιλοξενηθούν στο εσωτερικό, αλλά όχι να ταξιδέψουν, ενώ τα 395 λίτρα του χώρου των αποσκευών, είναι από τις καλύτερες χωρητικότητες της κατηγορίας. Το σύστημα infotainment είναι διαθέσιμο με οθόνες 5,0 και 7,0 ιντσών, καθώς και με οθόνη 8 ιντσών όταν υπάρχει λειτουργία πλοήγησης. Τα στάνταρ συστήματα υποβοήθησης περιλαμβάνουν σύστημα υποβοήθησης προβολέων, σύστημα ελέγχου κόπωσης οδηγού, σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας και σύστημα προειδοποίησης εμπρόσθιας σύγκρουσης με υποβοήθηση αποφυγής. Το νέο Ceed, θα είναι το πρώτο Kia που πωλείται στην Ευρώπη και θα είναι διαθέσιμο και με σύστημα ακολούθησης λωρίδας κυκλοφορίας, μια τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης ‘Επιπέδου Δύο’.

Κινητήρες για όλες τις ανάγκες

Το νέο Ceed  εφοδιάζεται από μια ευρεία γκάμα κινητήρων, η οποία ξεκινά από τον 1.0 T-GDi ο οποίος αποδίδει 120 ίππους, καθώς και ο νέος 1.4 T-GDi με 140 ίππους. Διαθέσιμoς είναι και ένας 1.4 MPI με 100 άλογα. Για τους λάτρεις του πετρελαίου υπάρχει ένας νέος diesel 1.6 λίτρων διαθέσιμος  σε δύο εκδόσεις με 115 και με 136 ίππους. Όλοι οι κινητήρες  συνδυάζονται με μηχανικά κιβώτια 6 σχέσεων, ενώ οι νέοι 1.4 T-GDi και 1.6 CRDi θα είναι διαθέσιμοι και με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων της Kia.

Πιο ενδιαφέρον οδηγικά

Οδηγώντας το από την Αθήνα μέχρι τη Νεμέα και πίσω το πρώτο πράγμα που αντιλαμβάνεσαι είναι η έμφαση που δόθηκε στη ποιότητα κύλισης η οποία βελτιώθηκε πάρα πολύ. Από εκεί και πέρα συνολικά η οδική του συμπεριφορά έχει γίνει πιο ενδιαφέρουσα, με το τιμόνι να έχει και ακρίβεια κρίβεια και σωστό βάρος. Η ανάρτηση, ως γνήσιο Κia άλλωστε,  έχει σχετικά σφιχτή ρύθμιση, χωρίς όμως να κουράζει, ενώ ελέγχει αποτελεσματικά τις αντιδράσεις του αμαξώματος στις στροφές. Στις πλουσιότερες εκδόσεις οι τροχοί 17” εξοπλίζονται με ελαστικά της Michelin, τα οποία βελτιώνουν την πρόσφυση στις στροφές και τις αποστάσεις ακινητοποίησης στο φρενάρισμα.

Ο turbo κινητήρας των 1.4 λίτρων με τους 140 ίππους και τη πολύ ενδιαφέρουσα «ακουστική» της εξάτμισης, επιλογή της εταιρίας να είναι έτσι, σε προδιαθέτει να ανεβάσεις ρυθμούς και να απολαύσεις οδήγηση, ενώ και ο χιλιάρης με τους 120 ίππους τα καταφέρνει πολύ καλά. Στα θετικά του αυτοκινήτου οφείλουμε να βάλουμε την   εργοστασιακή εγγύηση  των επτά ετών, καθώς και τα περιορισμένα έξοδα της τακτικής συντήρησης του αυτοκινήτου τα οποία σύμφωνα με την Κia και με ορίζοντα εξαετίας θα κυμανθούν από 700 έως 1000 Ευρώ ανάλογα με τον κινητήρα. Για το τέλος αφήσαμε τις τιμές οι οποίες ολοκληρώνουν με πολύ θετικό τρόπο το θέμα καθώς ξεκινούν από τα 15190 Ευρώ με την πλούσια εξοπλισμένη έκδοση UpTown των 1000 κυβικών με τους 120 ίππους να βρίσκεται στα 17690 Ευρώ.

Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.