Νέο Ford Focus. Επαναϊεραρχεί τα θέλω!

Η συμπλήρωση 20 ετών από τη δημιουργία του Focus από τη Ford συνέπεσε αφενός με τη παρουσίαση  της νέας, δημιουργημένης από λευκό χαρτί, γενιάς του μοντέλου, αφετέρου με μία πλήρη ανατροπή στα όσα ξέραμε και κυρίως στα όσα θέλουμε από την αυτοκίνηση. Αυτό διότι τα SUV λειτουργούν σχεδόν σαν οδοστρωτήρας των υπολοίπων κατηγοριών, καθώς τείνουν να τις εξαφανίσουν. Εάν σε αυτά προσθέσουμε και τη φήμη του πιο απολαυστικού οδηγικά μοντέλου στη κατηγορία του, που είχαν δημιουργήσει οι προηγούμενες γενιές του Focus, αντιλαμβάνεστε πως η προσπάθεια που είχαν οι άνθρωποι της Ford, κάθε άλλο παρά εύκολη ήταν. Το αν τα κατάφεραν ή όχι, νομίζω πως ο τίτλος ήδη έχει δώσει το στίγμα, καθώς πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που είναι σε θέση πραγματικά να προκαλέσει αναστάτωση, αντιμετωπίζοντας θαρραλέα την επέλαση των SUV και τελικά κάνοντας μας να ιεραρχήσουμε ξανά τα όσα θέλουμε και ζητάμε από το αυτοκίνητο μας.

Έντονα δυναμικό

Η πιο ολοκληρωμένη γκάμα στην ιστορία του Focus παρουσιάζεται σε πεντάθυρες hatchback, wagon και σε ορισμένες αγορές τετράθυρες εκδόσεις, η κάθε μία με αποκλειστική προσωπικότητα για να ικανοποιήσει όλες τις επιθυμίες και φιλοδοξίες των αγοραστών της μεσαίας κατηγορίας. Ανάμεσά τους τα κομψά Trend και Titanium, το σπορ ST-Line, το πολυτελές Vignale και το πρώτο Focus Active crossover. Το νέο Focus είναι το πρώτο όχημα σε όλο τον κόσμο που βασίζεται στη νέα πλατφόρμα C2 της Ford, η οποία έχει σχεδιαστεί για βελτιωμένη προστασία στις συγκρούσεις. Το νέο Focus σηματοδοτεί μία εξέλιξη στη σχεδιαστική γλώσσα της Ford. Διαθέτει πιο ώριμες αναλογίες που υποδηλώνουν μία πιο premium, σπορ σιλουέτα, προσφέροντας παράλληλα αυξημένα επίπεδα άνεσης και ευρυχωρίας.

 Η νέα, ξεχωριστή εμφάνιση οφείλεται κυρίως στην τοποθέτηση των κολόνων A ακόμα πιο πίσω. Μία ισορροπημένη αναλογία που τους επιτρέπει να ‘στοχεύουν’ στο κέντρο των εμπρός τροχών, ενώ οι ανάγλυφες Κολώνες C ‘πατούν’ δυναμικά πάνω από τους πίσω τροχούς. Το μακρύτερο καπό συνδυάζεται αρμονικά με το εμπρός φτερό και την λιγότερο σφηνοειδή μεσαία γραμμή, αναδεικνύοντας δυναμισμό, κομψότητα και τον premium σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Η αύξηση του μεταξονίου κατά 53 mm επιτρέπει τη χρήση τροχών μεγαλύτερης διαμέτρου, με αποτέλεσμα να μειώνεται η αίσθηση μήκους και μάζας αμαξώματος. Οι κοντύτεροι πρόβολοι και η τοποθέτηση της καμπίνας προς τα πίσω χαρίζει ισχυρό, δυναμικό στήσιμο με συμπαγές αποτύπωμα.

Ποιοτικό και με πολύ μεγαλύτερους χώρους

Η ανθρωποκεντρική σχεδιαστική φιλοσοφία επεκτείνεται και στο εσωτερικό, που προσφέρει ένα πιο ελκυστικό και φιλόξενο περιβάλλον με μεγαλύτερη αντιληπτή ποιότητα. Το πάνω τμήμα του ταμπλό και το εσωτερικό των θυρών αποτελούνται από μαλακά υλικά για μία πιο premium αίσθηση. Το νέο Ford Focus λανσάρει μία ευρύτερη γκάμα προηγμένων χαρακτηριστικών από οποιοδήποτε όχημα στην ιστορία της Ford, φέρνοντας τεχνολογίες συνώνυμες με αυτοματοποίηση Επιπέδου 2 σε ένα οικογενειακό αυτοκίνητο.

Η άνεση είναι βασικό στοιχείο που απολαμβάνουν οι επιβάτες του νέου Focus. Οι εμπρός επιβάτες απολαμβάνουν άφθονο χώρο για τους ώμους 1.421 mm, ενώ η θέση του ταμπλό έχει βελτιστοποιηθεί με κριτήριο την ευρυχωρία. Ένα ηλεκτρικό χειρόφρενο – στάνταρ με το οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο και τις ανώτερες εκδόσεις  με μηχανικό κιβώτιο – και ο επιλογέας Rotary Gear Shift Dial απελευθερώνουν περισσότερο χώρο για τον οδηγό και το συνοδηγό. Μία στενότερη κεντρική κονσόλα – αποτέλεσμα επανατοθέτησης διακοπτών και χειριστηρίων στην οθόνη αφής – διαθέτει μαλακές επενδύσεις γονάτων για μεγαλύτερη άνεση.

Για τους πίσω επιβάτες, ο πρόσθετος χώρος είναι αποτέλεσμα του μεγαλύτερου μεταξονίου και του επίπεδου πατώματος. Η απόσταση γονάτων έχει βελτιωθεί πάνω από 50 mm συγκριτικά με το απερχόμενο Focus, πετυχαίνοντας την καλύτερη τιμή στην κατηγορία με 81 mm. Ο χώρος για τους ώμους έχει αυξηθεί κατά 60 mm συγκριτικά το απερχόμενο Focus. Η αίσθηση ευρυχωρίας επιτείνεται με μία σχεδίαση πίσω πόρτας που περιλαμβάνει παράθυρα τα οποία εκτείνονται στις πίσω κολόνες και με μία ανοιγόμενη πανοραμική οροφή.

Βενζινοκίνητες και πετρελαιοκίνητες εκδόσεις

Οι υποψήφιοι πελάτες του νέου Focus μπορούν να επιλέξουν από μία γκάμα κινητήρων βενζίνης EcoBoost και EcoBlue diesel με βελτιστοποιημένη ισχύ και πολιτισμένη λειτουργία. Όλοι πληρούν τις τελευταίες, αυστηρές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6 που υπολογίστηκαν σύμφωνα με τα πρωτόκολλο World Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP). Οι κινητήρες υποστηρίζονται από στάνταρ λειτουργία Auto Start-Stop για μειωμένο λειτουργικό κόστος και ομαλή λειτουργία, εξατάχυτα μηχανικά κιβώτιο και ένα νέο οκτατάχυτο αυτόματο για άνεση στο ταξίδι. Ο πολυβραβευμένος, χιλιάρης κινητήρας EcoBoost της Ford έρχεται στην  έκδοση των 125 ίππων, και ο νέος 1.5 EcoBoost αντίστοιχα σε 150 και 182 ίππων.

Οι νέοι κινητήρες EcoBlue diesel είναι σχεδιασμένοι για να προσφέρουν υψηλότερη ισχύ, περισσότερη ροπή στις χαμηλές στροφές, βελτιωμένη απόδοση καυσίμου και πολιτισμένη λειτουργία για οδηγούς που διανύουν μεγάλες αποστάσεις. Ο νέος 1.5L EcoBlue διατίθεται σε εκδόσεις 95 και 120 ίππων. Το νέο, ταχύτατο, οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο της Ford είναι σχεδιασμένο για να προσφέρει περαιτέρω βελτιστοποιημένη απόδοση καυσίμου, απόκριση και επιδόσεις. Διατίθεται με τους κινητήρες 1.0-litre EcoBoost 125 ίππων, 1.5-litre EcoBoost 150 ίππων, 1.5-litre EcoBlue 120 ίππων και 2.0-litre EcoBlue 150 ίππων.

Η χαρά της οδήγησης

Στον τομέα της εμφάνισης πάντα υπάρχει δυνατότητα αναβάθμισης και διαφοροποίησης σε σχέση με τη προηγούμενη γενιά. Σε ότι αφορά τους διαθέσιμους χώρους, ήταν ένα από τα ζητούμενα καθώς προφανώς και υπήρχε δυνατότητα – ανάγκη αναβάθμισης. Οι τεχνολογίες και η συνδεσιμότητα είναι πλέον το αναμενόμενο. Οπότε περιμένεις να βρεθείς πίσω από τιμόνι για να δεις αν το κορυφαίο μπορεί να γίνει καλύτερο. Και η απάντηση είναι ναι μπορεί. Η ποιότητα κύλισης στο νέο Focus είναι σαφώς καλύτερη, ενώ η οδική του συμπεριφορά, πραγματικά ξέφυγε όχι μόνο από τα όρια της κατηγορίες, αλλά συνολικά. Κατά τη διάρκεια της πανελλήνιας παρουσίασης του και στα λίγα χιλιόμετρα που το είχαμε στη διάθεσή μας, κατέστησε σαφώς πως όχι απλώς παραμένει ο ηγέτης της κατηγορίας σε ότι έχει να κάνει με την απόλαυση που μπορεί και προσφέρει, αλλά πλέον έχει την ικανότητα να μας κάνει να σκεφτούμε διπλά και τριπλά για ποιόν λόγο να καταφύγουμε σε ένα ψηλό SUV χάνοντας τα όσα, πολλά μα πάρα πολλά, μπορεί να μας προσφέρει ένα μοντέλο όπως το νέο Focus,  σε ότι αφορά το οδηγικό κομμάτι.

Για το τέλος αφήσαμε τη τιμή του, η οποία ολοκληρώνει με δελεαστικό τρόπο ένα μοντέλο που δύσκολα θα βρούμε αδυναμίες και τρωτά σημεία όταν συμβιώσουμε μαζί του για να το δοκιμάσουμε. Μία τιμή η οποία για τις βενζινοκίνητες εκδόσεις ξεκινούν από τα 17894 Ευρώ και για τις πετρελαιοκίνητες από τα 19901 Ευρώ.

Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.