Πάντα ατμοσφαιρικό

Η προσέγγιση ενός best-seller πάντα ελλοχεύει κινδύνους για τον δοκιμαστή. Στο πίσω μέρος του μυαλού υπάρχει πάντοτε εκείνο το “πουλάει άρα είναι καλό”. Περισσότεροι από 3 εκατομμύρια άνθρωποι έχουν προτιμήσει το Toyota Yaris σύμφωνα με στοιχεία του 2016 και δεν είναι δυνατόν να μην σκέφτεσαι ότι κάτι θα ξέρουν αυτοί. Το 2017 δε, ολοκληρώθηκε ένα πρόγραμμα 90 εκατομμυρίων ευρώ για την ανανέωση του με περισσότερα από 900 νέα εξαρτήματα.

Η εμφάνιση άλλαξε με νέα στοιχεία που τονίζουν τον δυναμισμό του Yaris – στοιχεία όπως ο εμπρός και ο πίσω προφυλακτήρας, οι οποίο χαρίζουν μία πιο “αθλητική” στάση, η γρίλια με τον κυψελωτό σχεδιασμό, τα ολοκαίνουρια φωτιστικά σώματα και οι ζάντες ελαφρού κράματος που συμπληρώνουν το look. Στο εσωτερικό δε, η Toyota εστίασε τόσο στην βελτίωση της “απτής ποιότητας” με την αναβάθμιση των υλικών, όσο και στον εκμοντερνισμό της καμπίνας με τον νέο πίνακα οργάνων που ενσωματώνει την οθόνη 4.2 ιντσών ανάμεσα στο ταχύμετρο και το στροφόμετρο. Αυτό δεν σημαίνει βέβαια ότι το design έρχεται σε δεύτερη μοίρα καθώς το τιμόνι, οι αεραγωγοί, κάποιοι διακόπτες και κάποια χειριστήρια όπως και η οθόνη του συστήματος infotainment, είναι νέα.

Όσον αφορά στα μηχανικά, η ανανέωση του Yaris έφερε και την αντικατάσταση του βενζινοκινητήρα των 1.33 λίτρων με έναν νέο, 1.5 λίτρων – αυτόν που κινεί το αυτοκίνητο της δοκιμής. Η Toyota γυρνά την πλάτη στην τάση για υπερτροφοδότηση και μας δίνει ένα τετρακύλινδρο, ατμοσφαιρικό σύνολο που ανήκει στην οικογένεια ESTEC (Economy with Superior Thermal Efficiency – Οικονομία με Υψηλότατη Θερμική Απόδοση) που αποδίδει 111 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 136 Nm ροπής στις 4.400 και εκπέμπει 103-112 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο. Αυτά τα νούμερα είναι εφικτά χάρη στην θερμική απόδοση της τάξης του 38.5%, της σχεδόν “diesel” συμπίεσης του 13,5:1 και της μετάβασης από τον κύκλο Otto στον Atkinson αναλόγως των συνθηκών.

Όλα αυτά, στην θεωρία. Στην πράξη, το ανανεωμένο Toyota Yaris είναι όντως αρκετά ταχύ ώστε να κάνει τα 11 δευτερόλεπτα για το 0-100 km/h που ανακοινώνει η εταιρία, πιστευτά. Όμως η οδήγηση σε καθημερινές συνθήκες είναι κάτι παραπάνω από μία “κόντρα” και σε αυτές, θα βρεθείς να καταφεύγεις συχνά στον επιλογέα του 6-τάχυτου κιβωτίου. Τα σύγχρονα, υπερτροφοδοτούμενα σύνολα μας έχουν κακομάθει και η ροπή στις χαμηλές και τις μεσαίες στροφές μοιάζει λίγη. Έτσι, “παίζεις” συχνά με το σαφές κιβώτιο και αναγκάζεις τον κινητήρα να λειτουργεί σε υψηλούς ρυθμούς περιστροφής. Εκεί όπου ο θόρυβος παρουσιάζεται αυξημένος και αναπόφευκτα, η κατανάλωση αυξάνεται. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι κινούμενος λογικά αλλά όχι συντηρητικά, ούτε “επιθετικά”, η μέση κατανάλωση ήταν οριακά κάτω από τα 8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Το Yaris δεν σε εμπνέει άλλωστε να κινηθείς επιθετικά και ούτε βεβαίως είναι αυτός ο λόγος ύπαρξής του. Το πλαίσιο του είναι ιδιαίτερα στιβαρό και η ανάρτηση απορροφά τις όποιες ανωμαλίες των κακών, ελληνικών δρόμων αλλά ο χαρακτήρας του απέχει σημαντικά από το να χαρακτηριστεί sport. Η λέξη που μου έρχεται στο μυαλό είναι “ασφαλές”. Η συμπεριφορά του Yaris εμπνέει ασφάλεια και αυτό είναι πάντα το ζητούμενο. Το σύστημα διεύθυνσης είναι γρήγορο αλλά υστερεί σε πληροφόρηση – όχι ότι αυτό θα απασχολήσει τον οδηγό υπό φυσιολογικές συνθήκες ή/και εντός των ορίων της πόλης. Τα φρένα είναι επαρκέστατα και δεν πρόκειται να προβληματίσουν επ’ ουδενί ενώ ο κινητήρας, όπως είπαμε, θα αποδώσει, αλλά θα αποδώσει πάνω από τις 4.500 σ.α.λ. ως γνήσιο ατμοσφαιρικό. Σε γενικές γραμμές, το πάτημα του Yaris είναι σίγουρο, στο όριο υποστροφικό και η ποιότητα κύλισης ανάλογη των προσδοκιών. Ο αδύναμος κρίκος αναφορικά με την πρόσφυση δε, μάλλον εντοπίζεται στα ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης και γι’ αυτό τόσο το ABS όσο και το VSC εμφανίζονται κάπως πιο παρεμβατικά από το σύνηθες.

 

Κατά τα άλλα, το Yaris εξακολουθεί να προσφέρει χώρους που μοιάζουν να ξεπερνούν τους περιορισμούς των διαστάσεων του, “ιαπωνική” εργονομία και συνολικά βελτιωμένη ποιότητα κατασκευής και συναρμογής. Το πορτ-μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 286 λίτρων και όσον αφορά τα συστήματα, το μοναδικό φάουλ που μου έρχεται στο μυαλό, δεδομένης και της σχετικά υψηλής κατανάλωσης, είναι η απουσία ενός συστήματος Start/Stop. Από την άλλη, δεν θα μπορούσαμε να μην επαινέσουμε την Toyota για το standard “Safety Sense” που περιλαμβάνει το Pre-Collision System με Autonomous Emergency Braking, το Automatic High Beam και το Lane Departure Alert. Οι ακριβότερες εκδόσεις δε (όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής), εξοπλίζονται και με το Road Sign Assist που μοιάζει να “χάνεται” ορισμένες φορές στην ελληνική πραγματικότητα!

Το νέο Toyota Yaris με τον 1.5 Dual VVT-iE ξεκινά από τα €12.610 στην απολύτως βασική έκδοση “Live”, με το τρέχον, προωθητικό πρόγραμμα της εταιρίας ενώ η γκάμα συμπληρώνεται με την “Active” των €13.900, την “Style” των €15.290, την “Active Plus” των €15.820 και την “Bi-Tone” των €16.420.

  • Εμφάνιση
  • Αξιοπιστία
  • Χώροι


  • Κατανάλωση

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας1500 κ.εκ.
Ίπποι111
0-10011″
Τελική ταχύτητα175 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής8 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2109 γρ/χλμ

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.