Renault Clio 0.9 TCe 90 PS. Πάντα επίκαιρο

Το 2012 η Renault παρουσίασε στον κόσμο την 4η γενιά του δημοφιλούς Clio. Τέσσερα χρόνια αργότερα και ενώ το Γαλλικό μικρό με τον δυναμικό σχεδιασμό δεν παρουσίαζε ιδιαίτερα σημάδια “κόπωσης”, η εταιρία αποφάσισε πως έπρεπε να το ανανεώσει. Ο ανταγωνισμός στην κατηγορία είναι αμείλικτος και το Clio δεν έπρεπε να χάσει έδαφος. Γι’ αυτό, επιλέχθηκε η γνωστή συνταγή με τις αλλαγές να είναι ολιγάριθμες αλλά ταυτόχρονα αρκετές ώστε να ανανεώσουν την εικόνα του μοντέλου. Τώρα όντας πλέον στη φάση της πλήρους ωριμότητάς του, δοκιμάσαμε τη βενζινοκίνητη  έκδοσή του με τον 900άρι και τους 90 ίππους.

Συνεχίζει να είναι και να δείχνει όμορφο

Τα standard full-LED φωτιστικά σώματα με την εταιρική “υπογραφή” σχήματος C, βελτίωσαν σημαντικά την εξωτερική εικόνα του Clio ενώ οι διακριτικές τροποποιήσεις στο χαμηλό μέρος του εμπρός προφυλακτήρα μπορεί να μην μεταμορφώνουν ακριβώς την μάσκα του, αλλά φρεσκάρουν ελαφρώς το παρουσιαστικό του, διατηρώντας έτσι διαχρονικά την καλαισθησία του. Από εκεί και πέρα, η Renault εξόπλισε το Clio με νέα, αναβαθμισμένα υλικά στην καμπίνα ώστε να βελτιώσει την λεγόμενη αντιληπτή ποιότητα, ενώ άξιος αναφοράς είναι ο εξοπλισμός του Clio με το premium ηχοσύστημα της Bose.

Τα υλικά μπορεί να είναι αναβαθμισμένα, αλλά όχι αρκετά για να ξεφύγουν από τον μέσο όρο της κατηγορίας. Ο σχεδιασμός δεν απογοητεύει – το αντίθετο μάλιστα. Το ίδιο ισχύει και για τον εξοπλισμό. Στο κέντρο του ταμπλό βρίσκεται η 7-ιντση οθόνη που σε συνδυασμό με το piano black πλαστικό προσδίδουν έναν αέρα μεγαλύτερου και ακριβότερου αυτοκινήτου ενώ μπροστά από τον οδηγό τα χωνευτά όργανα με την ευδιάκριτη γραμματοσειρά και τις ψηφιακές ενδείξεις στο κέντρο και το ελαφρώς ανασχεδιασμένο τιμόνι ικανοποιούν στην όψη. Όμως τα σκληρά πλαστικά στο ταμπλό  καθώς και η αίσθηση των διακοπτών μας κάνουν να θέλουμε το κάτι παραπάνω από μία αυτοκινητοβιομηχανία που έχει αποδείξει πολλάκις, ότι μπορεί να το προσφέρει.

Κατά τα άλλα, δεν μπορούμε να παραπονεθούμε για την θέση οδήγησης, την εργονομία ή την ορατότητα αλλά αν είμαστε πολύ αυστηροί, μπορούμε να γκρινιάξουμε ελαφρώς για την ποιότητα συναρμογής που θα μπορούσε να είναι καλύτερη, χωρίς ωστόσο να ξεφεύγει και αυτή από το μέσο όρο της κατηγορίας. Αξιόλογοι από την άλλη είναι οι χώροι – ίσως όχι τόσο για κάποιον ψηλό επιβάτη που θα αποφασίσει να καθίσει στις πίσω θέσεις (ελέω χαμηλής οροφής) αλλά κυρίως για τον οδηγό και τον συνοδηγό. Τέλος η χωρητικότητά του ξεκινά από τα 300 λίτρα που ήδη είναι εξαιρετικά και μπορεί με την αναδίπλωση των καθισμάτων, να φτάσει έως και τα 1.146!

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε τον γνωστό τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης, ο οποίος έχει ήδη δώσει τα διαπιστευτήρια εδώ και αρκετό καιρό. Πρόκειται για ένα μοτέρ με πολύ καλή ποιότητα λειτουργίας και ανάλογη απόδοση καθώς οι 90 ίπποι και 14.3 κιλά ροπής  είναι σε θέση να προσφέρουν όσα, λογικά,  ζητήσει κάποιος από το αυτοκίνητο. Το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 12.8’’ ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει στα 180 χλμ./ώρα, με τη κατανάλωση να βρίσκεται κοντά στη περιοχή των επτά λίτρων.

Ευχάριστο

Σε ότι αφορά τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο, το γεγονός ότι η ανάρτηση χρησιμοποιεί δοκιμασμένες λύσεις, με γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, τα επίπεδα πρόσφυσης και η λειτουργία της θα ξαφνιάσουν πολύ θετικά τον οδηγό. Ο προσανατολισμός τείνει προς την sport μεριά, με την ανάρτηση να είναι σφιχτή και να περιορίζει τις κλίσεις του αμαξώματος χωρίς όμως να είναι υπερβολικά σκληρή. Υπάρχει μία “λανθάνουσα” ενδοτικότητα που θα εμφανιστεί όταν χρειαστεί, όμως δεν θα πρέπει να περιμένει κανείς θαύματα. Ο χαρακτήρας που οι μηχανικοί αποφάσισαν να δώσουν στο Clio  απαιτούν κάποιες υποχωρήσεις, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι το αυτοκίνητο κουράζει.

Ακόμα και εντός της πόλης, σε χαλαρούς ρυθμούς, η ποιότητα κύλισης είναι κάτι παραπάνω από αποδεκτή και σε αυτό συμβάλει και η αξιοσημείωτη ηχομόνωση. Το ελαφρύ αλλά άμεσο τιμόνι και τα φρένα με τους αεριζόμενους δίσκους 258 χιλιοστών εμπρός και τα ταμπούρα πίσω, βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο με το υπόλοιπο αυτοκίνητο ενώ αν θέλουμε να γίνουμε για άλλη μία φορά γκρινιάρηδες, δεν μπορούμε να μην αναφέρουμε ότι το ESP δεν απενεργοποιείται. Ίσως αν υπήρχε η δυνατότητα απενεργοποίησης, ο παράγων “fun-to-drive” να ήταν ακόμα πιο εμφανής αλλά ακόμα κι έτσι, το Clio με την παιχνιδιάρικη διάθεση και αρωγό το χαμηλό βάρος δεν θα πει όχι ακόμα και σε μία πιο γρήγορη βόλτα.

Εν κατακλείδι, το Renault Clio 0.9 TCe 90 PS Dynamic είναι μία ιδιαίτερα αξιόλογη πρόταση, καθώς στέκεται με περισσή αξιοπρέπεια απέναντι στον σαφώς νεότερο ανταγωνισμό, έχοντας ως δυνατά του χαρτιά την εμφάνιση και την οδική του συμπεριφορά. Όσο για τα  15440 Ευρώ που κοστίζει μπορεί να ακούγονται και να είναι αρκετά, ο εξοπλισμός του ωστόσο είναι παραπάνω από ικανοποιητικός.

  • Εμφάνιση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Εξοπλισμός


  • Ποιότητα πλαστικών

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 900 κ.εκ. Turbo
Ίπποι 90
0-100 12.8″
Τελική ταχύτητα 180 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 7.2 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 113 γρ/χλμ

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.