Ford Mustang. 10 εκατομμύρια, 54 χρόνια, έξη γενιές

Ένα από τα πιο εμβληματικά μοντέλα όλων των εποχών στην κατηγορία του και όχι μόνο, συμπλήρωσε ήδη παραγωγή 10 εκατομμυρίων αυτοκινήτων στα 54 χρόνια παρουσίας του στην αυτοκίνηση και στις έξη γενιές που “τρέχουν” στην ιστορία του. Ο λόγος για το Mustang, του οποίου το όνομα αρκεί για να παραπέμψει αμέσως στην Ford και αυτό είναι μία ακόμη απόδειξη της “αυτόνομης δημοφιλίας” του παγκοσμίως, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά επίσημα στις 17 Απριλίου 1954. Το όνομά του οφείλεται κατά πολλούς σε έναν τίτλο βιβλίου (The Mustangs) που δέχθηκε ως δώρο γενεθλίων από την γυναίκα του ο διευθυντής έρευνας αγοράς της Ford και αναφέρονταν στα γνωστά άλογα κούρσας το 1960 ενώ άλλοι υποστηρίζουν ότι το έδωσε ένας από τους σχεδιαστές του πρωτότυπου που θαύμαζε ιδιαίτερα το πολεμικό αεροπλάνο του Β παγκοσμίου πολέμου το Ρ-51 Mustang.

Όπως και να έχει το καθαρόαιμο στολίζει το αυτοκίνητο και αυτό αρκεί. Με το όνομα αυτό λοιπόν ξεκίνησαν οι πωλήσεις παντού εκτός της Γερμανίας όπου η Krupp κατασκεύαζε φορτηγά με αυτό το όνομα και η Ford αρνήθηκε να πληρώσει τα 10.000 δολάρια που ζητούσε για να το παραχωρήσει, όπως και η Kreidler (πιο γνωστή από την Φλορέτα) που επίσης χρησιμοποιούσε το όνομα σε ένα μηχανάκι της. Έτσι στην Γερμανία μέχρι το 1978 πουλιόταν ως Τ-5.


Μεγάλη ιστορία
Η επιτυχία ήρθε σχεδόν αμέσως αφού άρεσε από την αρχή αλλά και γιατί η Ford κάνοντας από τότε οικονομία κλίμακας κατάφερε να έχει ένα τέτοιο αυτοκίνητο σε πολύ λογική, για την εποχή, τιμή. Και αυτό σε μία περίοδο που είχε να ανταγωνιστεί “μεγαθήρια” όπως Chevrolet Camaro, Pontiac Firebird, Dodge Challenger αλλά γρήγορα έγινε αντικείμενο πόθου και παραμένει μέχρι σήμερα. Έγινε τραγούδι από τον Γουίλσον Πίκετ το Mustang Sally για κάποιον που το Αγόρασε για την αχάριστη κοπέλα του και φυσικά πρωταγωνίστησε στον κινηματογράφο δύο φορές σε ταινίες Τζέημς Μπόντ (Χρυσοδάκτυλος και τα διαμάντια είναι παντοτινά) και πιο πρόσφατα στη σειρά Knight Rider με μία Mustang Shelby GT500 KRT. Φυσικά η κορυφαία του στιγμή ήταν στο Bullit στα χέρια του Στίβ Μακ Κουίν το 1968 στην κόντρα του με μία Dodge Charger, από τις καλύτερες κινηματογραφικές σκηνές.


Είναι πράγματι πολύ μεγάλη η ιστορία του και θα μπορούσαμε να γράψουμε πολλά μέχρι την σημερινή έκτη γενιά του που συμπλήρωσε όπως αναφέραμε παραγωγή 10 εκατομμυρίων αυτοκινήτων και αυτό που συμπλήρωσε τον αριθμό ήταν ένα GT Convertible σε άσπρο χρώμα όπως ακριβώς ήταν και το πρώτο. Υπάρχει όμως μία διαφορά και δείχνει την εξέλιξη καθώς και τα δυο αυτοκίνητα έχουν κινητήρες V8 με το πρώτο να βγάζει 145 ίππους με αυτόματο κιβώτιο τριών σχέσεων και το σημερινό 460 ίππους με έξη σχέσεις.
Επιτρέψτε μου όμως να σημειώσω ότι εκείνο που έχει αξία είναι ότι συνεχίζει να στολίζει δρόμους με την παρουσία του και να συνεχίζει για νέα ρεκόρ…

Του Τριαντάφυλλου Τσουλφά

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.