Mercedes-Benz EQC. Ηλεκτρικό σύμβολο μίας νέας εποχής.

Έπειτα από μία ιδιαίτερα μακροσκελή καμπάνια teaser, η Mercedes-Benz παρουσίασε στον κόσμο το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της. Ένα SUV με όνομα EQC που με την αποκάλυψη του, σηματοδοτεί και την αρχή για τη νέα υπομάρκα της γερμανικής εταιρίας, “EQ”. Τα αρχικά σημαίνουν “Electric Intelligence” (Ηλεκτρική Ευφυΐα) και έχουν τις ρίζες τους στις βασικές αρχές της Mercedes-Benz: “Emotion” (συναίσθημα) και “Intelligence” ενώ το ολοκαίνουριο μοντέλο, αναπαριστά με την εμφάνιση του το σχεδιαστικό ιδίωμα της “Προοδευτικής Πολυτέλειας”.

Η EQC καταφέρνει να είναι αδιαμφισβήτητα Mercedes στον σχεδιασμό, παρά το γεγονός ότι δεν μοιάζει με οποιοδήποτε άλλο μοντέλο της εταιρίας. Στο επιβλητικό εμπρός μέρος, την παράσταση κλέβει η γιγαντιαία γρίλια με το αστέρι στο κέντρο της και ένα “περίγραμμα” σε gloss μαύρο χρώμα στο κάτω μέρος, που ενσωματώνει τα standard, Multibeam LED φωτιστικά σώματα. Ακριβώς πάνω από την γρίλια δε, οι σχεδιαστές τοποθέτησαν μία οπτική ίνα που ενώνει οπτικά τα φώτα ημέρας. Παρόμοιο είναι το μοτίβο και στο πίσω μέρος όπου μία λωρίδα λειτουργεί ως συνδετικός κρίκος ανάμεσα στα λεπτά φωτιστικά σώματα ενώ κατά τα άλλα, ο σχεδιασμός εκεί είναι πιο απλός και σαφώς λιγότερο “φορτωμένος”. Κλείνοντας όσον αφορά στο αμάξωμα, αξίζει να αναφέρουμε την κεκλιμένη οροφή και τα “καθαρά” πλαϊνά.

Στο εσωτερικό, επικρατεί ο “καινοτόμος”, σύμφωνα με την Mercedes, “avant-garde electro” σχεδιασμός. Οι μεγάλες, οριζόντιες ευθείες και τα παραλληλόγραμμα σχήματα με τις στρογγυλεμένες άκρες που σχηματίζονται τονίζουν το πλάτος της καμπίνας ενώ οι κλασικές λεπτομέρειες έχουν δώσει την θέση τους σε πιο σύγχρονες, όπως οι δύο σχεδόν ενιαίες οθόνες αφής (10.25 ιντσών έκαστη), με την πρώτη να λειτουργεί ως ψηφιακός πίνακας οργάνων και  η άλλη να προβάλει τις πληροφορίες του MBUX συστήματος ψυχαγωγίας και ενημέρωσης.

Η ξεχωριστή σημασία της EQC όμως, προέρχεται από αυτό που βρίσκεται κάτω από την επιφάνεια. Το νέο, γερμανικό SUV κινείται από δύο ασύγχρονους ηλεκτροκινητήρες (έναν στον εμπρός άξονα και έναν στον πίσω) με συνδυαστική ισχύ της τάξης των 408 ίππων και 765 Nm ροπής. Αυτοί, τροφοδοτούνται με ενέργεια από μία μπαταρία ιόντων λιθίου 80 kWh, που χαρίζει αυτονομία της τάξης των 450 χιλιομέτρων (στο NEDC και όχι στο νεότερο WLTP) ενώ για την φόρτιση της, υιοθετείται το CCS (Combined Charging System) standard που επιτρέπει αναπλήρωση της ενέργειας στο 80% της μέγιστης χωρητικότητας σε 40, περίπου, λεπτά. Κατά την κίνηση δε, η Mercedes δίνει την δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει την “ένταση” της ανάκτησης μέσω 5 προγραμμάτων (D Auto, D+, D, D- και D–). Αξίζει επίσης να σημειώσουμε ότι τα πρώτα 100 km/h από στάση έρχονται σε 5.1 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα της EQC περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 km/h.

Τέλος, η Mercedes-Benz εξόπλισε την EQC με μία σειρά συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης και ασφάλειας όπως το Active Distance Assist Distronic, ο “Pre-entry” κλιματισμός, η βελτιστοποιημένη πλοήγηση και το προαιρετικό Driving Assistance Package που περιλαμβάνει το πλήρες Active Brake Assist (μία βασική εκδοχή του είναι standard), το Pre-Safe Plus, το Blind Spot Assist κ.ά.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.