Υπάρχει μέλλον εκτός SUV;

Είναι μία καλή ερώτηση που δεν έχει εύκολη απάντηση παρά τις ενδείξεις των αγορών που δείχνουν προς την αρνητική κατεύθυνση. Τα στοιχεία είναι αμείλικτα χωρίς αμφισβήτηση (οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους) αλλά από την άλλη οι κατασκευαστές δείχνουν να επιμένουν στις κατηγορίες μικρομέσαία- μεσαία σεντάν και βάγκον, παρά την συνεχιζόμενη μείωση των πωλήσεων από την μία και την αλματώδη αύξηση των πωλήσεων SUV που κυριαρχούν στις αγορές και αυτό φαίνεται ότι θα συνεχιστεί με αμείωτo ρυθμό. Σε τι ελπίζουν λοιπόν και επιμένουν, όταν πρόκειται για προγράμματα εξέλιξης και παραγωγής εκάτομμυρίων ευρώ; Το μόνο ίσως που μπορούμε να υποθέσουμε είναι ότι οι ανάγκες για τέτοιου είδους αμαξώματα θα συνεχίσει (έστω πιο περιορισμένα) να υπάρχει και προσωπικά θεωρώ ότι έχουν δίκιο.


Τι λέει η αγορά;
Η μείωση της ζήτησης είναι συγκεκριμένη και σοβαρή με τους ειδικούς να προβλέπουν ότι οι πωλήσεις για το 2021 δεν θα υπερβούν τις 400.000 αυτοκίνητα της μικρομεσαίας κατηγορίας από τις 540.000 του 2017 με την αγορά να υποχωρεί 10% φέτος μετά το 12% του 2017. Πόσο μακριά είναι αυτά τά νούμερα από την δεκαετία του ’90 όταν Passat, Laguna, Vectra και Mondeo αντιπροσώπευαν μία στις πέντε πωλήσεις στην ΕΥρώπη! Στους πρώτους πέντε μήνες της χρονιάς η κατηγορία αυτή αποτελεί μόλις το 3,2% της ευρωπαϊκής αγοράς όταν το αντίστοιχο για τα μικρά είναι 19% συνολικά! Στο ίδιο διάστημα και στον σχετικό πίνακα μπορείτε να δείτε τους 10 πρώτους σε πωλήσεις και την ποσοστιαία αλλαγή σε σχέση με το 2017.
VW PASSAT 74791 -4%
SKODA SUPERB 34.659 -8%
OPEL INSIGNIA 34.531 +49%
FORD MONDEO 22.486  -15%
VW ARTEON. 10.066. ΝΕΟ
TOYOTA AVENSIS. 9551. -20%
RENAULT TALISMAN. 8702. -45%
MAZDA 6.   8261.  -23%
KIA OPTIMA. 6721. -1%
PEUGEOT 508.  6109. -46%


Φυσικά έρχονται αλλαγές και μάλιστα σοβαρές καθώς υπάρχουν αντικαταστάτες και με μεγάλο ενδιαφέρον με την Toyota να ανακοινώνει ότι αλλάζει το Avensis με το Camry συγχρόνως σε σεντάν και βάγκον και υβριδικά και εισαγωγή από την Ιαπωνία, με τις πωλήσεις να αρχίζουν στις αρχές του 2019. Επίθεση και από την Peugeot που ετοιμάζει το νέο 508 εντελώς ανανεωμένο σε όπλα, επίλυσης συγχρόνως σέ σεντάν και βάγκον με έτήσια παραγωγή 100.000 περίπου. Παρόλα αυτά το Talisman της Renault δεν “βρήκε δρόμο” με πολύ μειωμένη ζήτηση την ίδια ώρα που η SKODA και η Peugeot ανακοίνωςαν για το 2019 υβριδική plug-in έκδοση του Superb και του 508 αντίστοιχα.

Εκείνη που δεν “μίλησε” ακόμη είναι η Ford για το Mondeo της φυσικά το οποίο πρωταγωνιστούσε στην κατηγορία, αλλά δείχνει έναν σκεπτικισμό για το μέλλον της κατηγορίας. Το μόνο που έγινε γνωστό από Αμερική μεριά είναι ότι υπάρχει σκέψη να αντικαταστήσει εντελώς το Mondeo με ένα αμιγώς ηλεκτρικό που θα παράγεται στην Κίνα και θα εξάγεται στον υπόλοιπο κόσμο. Όσο για την VW αρνείται να αποσυρθεί από την κατηγορία και πως να το κάνει όταν έχει τόση ζήτηση στην Γερμανία, τόσο αυτή όσο και η Skoda και ειδικά οι βάγκον εκδόσεις των μοντέλων που φθάνουν στο 60% των πωλήσεων!


Και από πετρέλαιο;
Είναι πια σαφής η στροφή των αγοραστών προς βενζινοκίνητης εκδόσεις με το πετρέλαιο να υποχωρεί ως καύσιμο με μείωση στο πρώτο πεντάμηνο κατά 22% με αντίστοιχη αύξηση των κινητήρων βενζίνης κατά 63%!
Στον πίνακα που ακολουθεί δίνουμε τις 10 ευρωπαϊκές χώρες με τις πωλήσεις της κατηγορίας για το πρώτο πεντάμηνο του έτους και την αλλαγή συγκριτικά με το 2017

ΓΕΡΜΑΝΙΑ.  68646. +4%
ΑΓΓΛΙΑ.   28263.   -9%
ΓΑΛΛΙΑ.   16402.  -29%
ΠΟΛΩΝΙΑ.  16000.  +2%
ΙΣΠΑΝΙΑ.  13451.  -6%
ΣΟΥΗΔΙΑ.  13184.  +24%
ΒΕΛΓΙΟ.    8275.  -6%
ΙΤΑΛΙΑ.    8150.   -8%
ΤΣΕΧΙΑ.   6746.  -16%
ΔΑΝΙΑ.  5683.   +16%

Η κατηγορία είναι εδώ
Δεν γνωρίζω για πόσο ακόμη, άλλωστε το κοινό αποφασίζει και ζητάει (το νοήμον τουλάχιστον και όχι το παρασυρόμενο από τάσεις) αλλά πιστεύω ότι δεν θα παραδοθεί τόσο εύκολα. Εάν θέλετε την γνώμη μου θα προτιμούσα με χίλια ένα βάγκον τετρακίνητο για να τα έχω κυριολεκτικά όλα στον μεγαλύτερο βαθμό.

Toυ Τριαντάφυλλου Τσουλφά

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.