Mercedes GLC Coupe 250d 4Matic. Η σπορτίζουσα εκδοχή της GLC

Με πραγματικά προσεγμένη εμφάνιση

Aπό τη στιγμή που τα SUV και τα κροσσόβερ μοντέλα άρχισαν να αυξάνουν τη δημοφιλία τους και η  εμπορική τους πορεία να εμφανίζει τη πλέον έντονη δυναμική ανάμεσα σε όλες τις κατηγορίες, ήταν θέμα χρόνου οι αυτοκινητοβιομηχανίες να επεκτείνουν τη γκάμα τους και με άλλες εκδόσεις. Με εκδοχές οι οποίες θα συνδύαζαν χαρακτηριστικά από διαφορετικές κατηγορίες, όπως για παράδειγμα η coupe έκδοση της Mercedes GLC που είναι και το αντικείμενο αυτής εδώ της δοκιμής. Βεβαίως η πρώτη που τόλμησε να παρουσιάσει «κουπεδίζουσα» εκδοχή ενός SUV ήταν η BMW με την X6, η απήχηση της οποίας ήταν απρόσμενα μεγάλη. Αυτός ήταν και ο λόγος που ακολούθησε στη συνέχεια η X4 για να πάρει τη σκυτάλη η Mercedes τόσο με την GLE coupe όσο και με την GLC coupe.

Xαρακτηριστική η “κουπεδίζουσα¨ σχεδίασή της

H αποθέωση της καμπύλης

Mπορεί η coupe έκδοση να είναι βασισμένη στην SUV GLC αλλά όπως είναι φυσικό αλλά και απαραίτητο, οι διαφορές είναι πολλές και σημαντικές. Η πρώτη από αυτή είναι πως η GLC coupe είναι ο ορισμός της καμπύλης σε ότι έχει να κάνει με την εξωτερική της εικόνα. Παρά το γεγονός πως είναι μεγαλύτερη από την SUV καθώς έχει μήκος 4.732 μέτρα ύψος 1.602 μέτρα και πλάτος 1.890 είναι κάτι που σημαίνει πως είναι ,κατά 7.6 εκατοστά μακρύτερη από τη SUV GLC, σε καμία περίπτωση δεν γίνεται αυτό αντιληπτό με μία απλή ματιά.  Αυτό διότι οι σχεδιαστές της μπορεί να διατήρησαν ίδιο το εμπρός μέρος, αλλά δούλεψαν πολύ το πίσω κομμάτι, προσφέροντας ένα εξαιρετικό τελικό αισθητικό αποτέλεσμα. Η κυρτή οροφή που καταλήγει στη χαμηλωμένη ουρά,   τα στενόμακρα LED φώτα πίσω και ο τρόπος που αγκαλιάζουν το αμάξωμα δημιουργούν μία εικόνα η οποία πραγματικά μαγνητίζει το βλέμμα.

Το πλέον όμορφο τμήμα ολόκληρου του αυτοκινήτου

Γνώριμη εικόνα

Μπαίνοντας στο εσωτερικό της GLC coupe, το πρώτο που παρατηρείς είναι πως η σχεδίαση, όπως είναι φυσικά λογικό και αναμενόμενο, είναι ίδια με αυτή της SUV έκδοσης. Η κεντρική κονσόλα με την έντονη κλίση και τη μονοκόμματη κατασκευή, διαθέτει στο επάνω μέρος μία μεγάλη οθόνη, η οποία μπορεί στην αρχή να δείχνει κάπως παράταιρη σχεδιαστική, στη πορεία όμως όχι απλώς τη συνηθίζεις, αλλά σου αρέσει κιόλας. Στη βάση της κονσόλα βρίσκεται ο πιεζοπεριστροφικός διακόπτης καθώς και το touch pad που ακόμη αναρωτιόμαστε τον λόγο ύπαρξης και των δύο, πέρα από το να μπερδεύουν τον οδηγό και να δυσκολεύουν την εργονομία και τη χρήση του συστήματος Command.

Γνώριμη από την SUV έκδοση η εικόνα στο εσωτερικό

Οι χώροι της καμπίνας θα φιλοξενήσουν χωρίς κανένα πρόβλημα πέντε ενήλικα άτομα, απλώς η πρόσβαση των πίσω θέλει λίγη προσοχή λόγω της κλίσης που έχει η οροφη.,. Αν κάτι μπορεί να προβληματίσει είναι οι φαρδιές πίσω κολόνες που περιορίζουν την ορατότητα, όμως η κάμερα οπισθοπορείας και οι αισθητήρες παρκαρίσματος λύνουν το όποιο θέμα. Ο χώρος για τις αποσκευές αν και χαρακτηρίζεται ρηχός και με ψηλό κατώφλι διαθέτει διπλό πάτο, ηλεκτρική πόρτα και εξασφαλίζει συνολικά 500 lt.

Ικανοποπιητικός ο χώρος για τους πίσω επιβάτες. Λίγη προσοχή κατά την είσοδο μόνο

Απόλυτα ταιριαστός

O λόγος για το μηχανικό σύνολο της δοκιμής μας που δεν ήταν άλλο από τον πετρελαιοκινητήρα των 2143 κυβικών εκατοστών στην έκδοση με τους 204 ίππους και με τη ροπή του να φτάνει τα 500 Nm. H έκδοση της δοκιμής μας είναι απόλυτα ικανή για όλα, χάρη φυσικά και στο εξαιρετικό εννιάρι αυτόματο κιβώτιο 9G-Tronic το οποίο εκτός από τη βελούδινη λειτουργία και την πολύ άμεση αλλαγή σχέσεων, βοηθάει τα μέγιστα στην απόδοση του κινητήρα αλλά και στην οικονομία καυσίμου. Με το βάρος να ξεπερνά τα 1.800 κιλά, οι επιταχύνσεις σε κάνουν να ξεχάσεις πως οδηγείς ένα μεγάλο SUV,  το οποίο επιταχύνει μέχρι τα 100 χλμ./ώρα σε σε 7,6’’, και φτάνει σε τελική ταχύτητα  στα 222 χλμ./ώρα. Το πιο σημαντικό είναι όμως πως κατά τη διάρκεια των σχεδόν 2000 χιλιομέτρων της δοκιμής μας κινούμενοι με σβέλτο ρυθμό η κατανάλωση κυμάνθηκε γύρω από τα οκτώ λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

 

Ικανός και πολύ λογικός ως πρός τη κατανάλωση

Με σύμμαχο τη ποιότητα και στο δρόμο

Η αλήθεια είναι πως και η coupe έκδοση της GLC είναι το ίδιο αν όχι περισσότερη απολαυστική στο δρόμο σε σχέση με την SUV. Ξεκινώντας από το ταξίδι Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Αθήνα το πρώτο πράγμα που σε κερδίζει και εκτιμάς ιδιαίτερα είναι η εντυπωσιακά υψηλή ποιότητα κύλισης και η έλλειψη αεροδυναμικών θορύβων. Μάλιστα η ησυχία που επικρατεί στο εσωτερικό ακόμη και με ταχύτητες που άνετα μπορούν να σε στείλουν στο αυτόφωρο, είναι τέτοια που σε κάνει να ξεχνάς ότι βρίσκεσαι σε ένα ψηλό όχημα ελευθέρου χρόνου.

Η υψηλότατη ποιότητα κύλισης είναι το βασικό της χαρακτηριστικό

Το δεύτερο θετικό στοιχείο είναι η απόκριση και το τράβηγμα του κινητήρα. Το εξαιρετικό σε λειτουργία και κλιμάκωση εννιάρι αυτόματο κιβωτίου βοηθάει τα μέγιστα τον κινητήρα στο αναδείξει όλες τις αρετές και να κινήσει με όποιον τρόπο επιλέξει ο οδηγός το Γερμανικό μοντέλο. Σε αυτό βεβαία συντελούν και τα 5!!! προγράμματα του Driving Select που επεμβαίνουν σε σύστημα διεύθυνσης, κινητήρα και αναρτήσεις και προσαρμόζουν το αυτοκίνητο στην εκάστοτε απαίτηση του οδηγού του.

Ικανή για όλα

Σαγηνευτική

Όπως και η SUV έτσι και η coupe GLC είναι ένα πλήρες και ολοκληρωμένο αυτοκίνητο με τη διαφορά ότι αυτή εδώ είναι και πιο σαγηνευτική στο μάτι. Καταφέρνει να τραβάει ακόμη και τα βλέμματα όσων δεν συγκινούνται από το αστέρι, προκαλώντας σχόλια του τύπου «για κάτι η Mercedes πως άλλαξε σχεδίαση». Και είναι ακριβώς έτσι. H GLC coupe είναι ένα πανέμορφο SUV χωρίς υπερβολές, χωρίς υπερφίαλες απόψεις, αλλά με ουσία αισθητική και οδική. ¨Όσο για τι τιμή, αυτή για την GLC coupe 250d 4Matic ξεκινάει από τα 64400 Ευρώ.

Αρκετά σοβαρό το εμπρός μέρος της

  • Εμφάνιση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση
  • Ποιότητα κύλισης


  • Ορατότητα πρός τα πίσω
  • Τιμή

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας2143 κ.εκ. Turbodiesel
Ίπποι204
0-1007.6″
Τελική ταχύτητα222 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής8 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2131 γρ/χλμ

Ικανοποιητικά τα 500 λίτρα της χωρητικότητας

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.