Lamborghini Aventador SVJ. Η αποκορύφωση!

Η κατάληξη της ομολογουμένως μακριάς καμπάνιας teaser της Lamborghini, η Aventador SVJ, είναι επιτέλους εδώ. Πανίσχυρη, ελαφρύτερη, με προηγμένη αεροδυναμική και αστείρευτη ταχύτητα. Το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής στο Nurburgring, με χρόνο 6 λεπτών και 44.97 δευτερολέπτων. Ένα κτήνος τόσο σε εμφάνιση όσο και επιδόσεις, γεγονός που την κάνει την υπέρτατη εκδοχή όχι μόνο της Aventador, αλλά και όλων των V12 Lamborghini. Ένα μοντέλο που επαναφέρει στο προσκήνιο το “Superveloce” και αναβιώνει το χαρακτηριστικό “Jota”.

Στην καρδιά του θηρίου που ονομάζεται Aventador SVJ βρίσκεται ο ισχυρότερος V12 που έχει δημιουργήσει η Lamborghini. Αποδίδει 770 ίππους στις 8.500 σ.α.λ. και 720 Nm ροπής στις 6.750 και με το βάρος να μην υπερβαίνει τα 1.525 κιλά, χαρίζει στην SVJ αναλογία κιλών ανά ίππο 1.98! Κάπως έτσι, η απόλυτη Aventador επιταχύνει στα 100 km/h από στάση σε μόλις 2.8 δευτερόλεπτα, στα 200 km/h από στάση σε μόλις 8.6 δευτερόλεπτα και συνεχίζει να επιταχύνει μέχρι την τελική ταχύτητα που, σύμφωνα με την εταιρία, ξεπερνά τα 350 km/h! Αξίζει επίσης να σημειώσουμε ότι η κορυφαία Lamborghini ακινητοποιείται από τα 100 km/h σε μόλις 30 μέτρα!

Η εμφάνιση της Aventador SVJ είναι, αναμενόμενα, αγριεμένη αλλά κάθε τι επιπλέον της standard, αποσκοπεί στην βελτίωση της αεροδυναμικής απόδοσης της. Ο στόχος ήταν εξαρχής φιλόδοξος: αύξηση της παραγόμενης downforce κατά 40% και στους δύο άξονες και παράλληλη μείωση των αεροδυναμικών αντιστάσεων κατά 1%. Με λίγα λόγια, η Lamborghini ήθελε και την πίτα ολόκληρη και τον σκύλο χορτάτο… και τα κατάφερε. Ο εμπρός προφυλακτήρας είναι ολοκαίνουριος και ενσωματώνει τα πλαϊνά πτερύγια. Λίγο πιο κάτω, έχουμε το ανεξάρτητο splitter και λίγο πιο πάνω, το νέο “καπό” με τους αεραγωγούς που μπορεί να “χαλάνε” το look αλλά συνεισφέρουν στην αεροδυναμική. Πίσω, την παράσταση κλέβει η μεγάλη αεροτομή, ο τεράστιος διαχύτης και πιο ψηλά, η διπλή, σχετικά κεντρικά τοποθετημένη απόληξη της εξάτμισης.

Και πάνω σε όλα αυτά, έχουμε το “Aerodinamica Lamborghini Attiva 2.0”. Την τελευταία εκδοχή του συστήματος ενεργής αεροδυναμικής της εταιρίας που μεταβάλει σε πραγματικό χρόνο το αεροδυναμικό φορτίο για να επιτευχθεί υψηλότερη downforce ή χαμηλότερες αντιστάσεις χάρη σε πτερύγια στο splitter και το κάλυμμα του κινητήρα που ανοιγοκλείνουν με τη βοήθεια της ηλεκτρονικής. Η βελτίωση του συστήματος σε κάθε πιθανό τομέα, έχει ως αποτέλεσμα την ενεργοποίηση των flaps σε λιγότερο από 500 msec και την επίτευξη του βέλτιστου αεροδυναμικού στησίματος για κάθε πιθανή περίπτωση.

Τέλος, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε τα υπόλοιπα μέρη του αυτοκινήτου. Για την Aventador SVJ, οι μηχανικοί εξέλιξαν νέες βαλβίδες εισαγωγής από τιτάνιο, νέα πολλαπλή εισαγωγής και νέες κυλινδροκεφαλές για ακόμη καλύτερη ροή του αέρα. Στην εξαγωγή, η ελαφριά εξάτμιση μειώνει το φαινόμενο του “backpressure” και παράγει δαιμονισμένο ήχο ανεξαρτήτως στροφών περιστροφής του κινητήρα. Τροποποιημένο ειδικά για την περίσταση είναι και το 7-τάχυτο “Independent Shifting Road” κιβώτιο ενώ η ανάρτηση επωφελείται από σκληρότερες αντιστρεπτικές ράβδους (κατά 50% σε σύγκριση με την ήδη σκληροπυρηνική SV) και αμορτισέρ (κατά 15%). Από τον κυκεώνα των αλλαγών, δεν θα μπορούσαν να γλυτώσουν ούτε το σύστημα παθητικής τετραδιεύθυνσης, ούτε το σύστημα διεύθυνσης που, αμφότερα, προσαρμόστηκαν στα νέα δεδομένα φορτίων. Τέλος, η Lamborghini Aventador SVJ εξοπλίζεται με ολοκαίνουρια, ειδικά εξελιγμένα γι’ αυτήν, Pirelli P Zero Corsa ελαστικά.

Η Lamborghini ανακοίνωσε ότι μόλις 900 Aventador SVJ θα κατασκευαστούν και κάθε μία από αυτές, θα κοστίζει τουλάχιστον €349.116 άνευ φόρων. Επιπλέον, θα κατασκευαστούν 63 “SVJ 63”, ως φόρος τιμής στο έτος ίδρυσης της εταιρίας (1963), οι οποίες θα επιδεικνύουν την εκτενή χρήση ανθρακονημάτων και θα διακοσμούνται από τον αριθμό “63”.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.