Audi PB18 e-tron. Το ηλεκτρικό supercar του μέλλοντος.

Το Audi PB18 e-tron παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο Pebble Beach για να συνεχίσει (σχεδιαστικά τουλάχιστον) εκεί που σταμάτησε το Aicon του 2017 και να μας δείξει πώς θα μπορούσε να είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό supercar με εμφανείς επιρροές από τα motorsports. Εκεί όμως που το PB18 e-tron παίρνει την σκυτάλη από το Aicon, εκεί διαφοροποιείται από αυτό όσο το δυνατόν περισσότερο. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι ο εσωτερικός “τίτλος” του νέου concept, ήταν “Level Zero” για να γίνει σαφής ο διαχωρισμός ανάμεσα σε αυτό και την αυτόνομη τεχνολογία 3ου, 4ου και 5ου επιπέδου (level) στην οποία επενδύει η Audi. Το PB18 e-tron είναι σχεδιασμένο για τον οδηγό, για την πίστα ή τον δρόμο και για μέγιστη απόλαυση και αυτό είναι σαφές!

Το ηλεκτρικό πρωτότυπο της γερμανικής εταιρίας ακολουθεί την παραδοσιακή αρχιτεκτονική ενός κεντρομήχανου sports car, ακόμα κι αν δεν διαθέτει τον παραδοσιακό βενζινοκινητήρα ενός. Η καμπίνα έχει “τραβηχτεί” προς τα εμπρός και το κέντρο βάρους εντοπίζεται πίσω από τα καθίσματα και μπροστά από τον πίσω άξονα ενώ χάρη στην εκτενή χρήση αλουμινίου, ανθρακονημάτων και άλλων συνθετικών υλικών, το βάρος έχει διατηρηθεί κάτω από τα 1.550 κιλά. Το PB18 e-tron έχει μήκος 4.53 μέτρων, πλάτος 2 μέτρων και ύψος 1.15 μέτρων με το μεταξόνιο του να αγγίζει τα 2.7 μέτρα. Χάρη στο ηλεκτρικό powertrain και τον έξυπνο σχεδιασμό δε, παρά το γεγονός ότι πρόκειται για sports car, προσφέρει χώρο αποσκευών με χωρητικότητα 470 λίτρων!

Σχεδιαστικά, το γερμανικό πρωτότυπο κυριαρχείται από τις έντονες ακμές και τις μεγάλες, “καθαρές” επιφάνειες ενώ οι γραμμές του αντλούν έμπνευση από σχέδια που προέκυψαν μέσα σε αεροδυναμικές σήραγγες. Στο εμπρός μέρος, ξεχωρίζει η μεγάλη, “Singleframe” γρίλια, τα λεπτά φωτιστικά σώματα με την laser μεγάλη σκάλα και οι τεράστιες εισαγωγές αέρα που φροντίζουν για την ψύξη των φρένων και του εμπρός ηλεκτροκινητήρα. Πίσω, η Audi επέλεξε ένα στυλ τύπου shooting brake αλλά και πάλι, οι επιρροές των αεροδυναμιστών είναι εμφανείς με τον μεγάλο διαχύτη και την αεροτομή στο τελείωμα της οροφής που μπορεί να φαίνονται σταθερά, αλλά στην πραγματικότητα ρυθμίζονται μηχανικά αναλόγως των συνθηκών και των απαιτήσεων του οδηγού. Το πακέτο συμπληρώνουν οι 22άρες ζάντες ελαφρού κράματος ενώ το εσωτερικό είναι φουτουριστικό τόσο στον σχεδιασμό όσο και στη παραμετροποίηση του. Η θέση του οδηγού και τα διάφορα χειριστήρια μπορούν να κινηθούν από το κέντρο του οχήματος ώστε να δημιουργήσουν χώρο για ένα ακόμη άτομο. Οπότε το PB18 e-tron είναι είτε μονοθέσιο, είτε διθέσιο.

Και κάτω από όλα αυτά, είναι το ηλεκτρικό powertrain του αυτοκινήτου. Ένας ηλεκτροκινητήρας εμπρός και ένας πίσω, με συνδυαστική απόδοση της τάξης των 680 ίππων και 830 Nm ροπής φροντίζουν για την κίνηση του PB18 e-tron ενώ για μικρά χρονικά διαστήματα, η ιπποδύναμη αυξάνεται στα 775 άλογα χάρη στη λειτουργία boost. Έτσι, τα πρώτα 100 km/h έρχονται σε ελάχιστα περισσότερο από 2 δευτερόλεπτα και η υδρόψυκτη, solid-state μπαταρία των 95 kWh φροντίζει ώστε η αυτονομία να είναι στην περιοχή των 500 χιλιομέτρων. Παράλληλα, αξίζει να αναφέρουμε ότι το PB18 e-tron εξοπλίζεται με push-rod ανάρτηση εμπρός και pull-rod πίσω, με “ενεργά” μαγνητοροϊκά αμορτισέρ.

Δυστυχώς, όλα αυτά θα μείνουν στα χαρτιά καθώς το concept που βλέπεις δεν προβλέπεται να περάσει στην παραγωγή. Στοιχεία του, μπορεί. Μελλοντικά.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.