Η Ferrari κατοχύρωσε τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα με ηλεκτρικό turbo!

Συνήθως, όταν μιλάμε για την Ferrari, μιλάμε για V12, V8 ή στην χειρότερη των περιπτώσεων, για V6 κινητήρες όμως η αίτηση για κατοχύρωση ευρεσιτεχνίας που κατέθεσε η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία στο European Patent Office, κάνει λόγο για έναν ακόμα μικρότερο κινητήρα. Συγκεκριμένα, κάνει λόγο για έναν υπερτροφοδοτούμενο, τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα που κρύβει έναν πολύ σημαντικό άσσο στο μανίκι του.

Σύμφωνα με την αίτηση, ο κινητήρας διαθέτει μία φτερωτή στην εξάτμιση, η οποία κινείται από τα καυσαέρια και δεν συνδέεται μηχανικά με την πλευρά του κομπρέσορα του turbo. Αντιθέτως, η τουρμπίνα αυτή τροφοδοτεί με ενέργεια μία ηλεκτρική γεννήτρια η οποία την αποθηκεύει. Στη συνέχεια, η ενέργεια αυτή ανακατευθύνεται σε έναν ηλεκτροκινητήρα ο οποίος κινεί απευθείας τους τροχούς και σε ένα ηλεκτρικό turbo που αυξάνει την ροή του αέρα στον κινητήρα!

Όπως καταλαβαίνεις, ένα τέτοιο setup ελαχιστοποιεί το turbo lag αλλά σύμφωνα με την Ferrari, έχει και μία ακόμα, πολύ χρήσιμη λειτουργία. Η φτερωτή που βρίσκεται στην εξάτμιση του κινητήρα, βοηθά με τον ήχο του. Όσο ταχύτερα περιστρέφεται, τόσο πιο υψίσυχνος  είναι ο ήχος που παράγεται από την εξάτμιση ενώ η ταχύτητα περιστροφής της φτερωτής μπορεί να ρυθμιστεί ούτως ώστε να παράγεται ο επιθυμητός ήχος αναλόγως των σ.α.λ. του κινητήρα – περίπου όπως οι βαλβίδες που τοποθετούνται στις εξατμίσεις για την ρύθμιση της έντασης αλλά με σαφώς μεγαλύτερα περιθώρια όσον αφορά στη λειτουργία και την διαφοροποίηση στον τόνο. Μία ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα τεχνολογία από την Ferrari, η οποία μπορεί να τροποποιηθεί ώστε να ενσωματωθεί και σε κινητήρες με περισσότερους κυλίνδρους. Οι δυνητικές εφαρμογές είναι πολυάριθμες…

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.