Mini Cooper D Countryman ALL4. Για στιλάτη και απολαυστική οδήγηση

Άκρως εντυπωσιακή η εμφάνισή του

Η εύρεση της χρυσής τομής ανάμεσα σε στιλ, άνεση, απόλαυση και λογικές οικονομικές απαιτήσεις, δεν είναι και ότι πιο εύκολο, ειδικά στις εποχές μας που από την υπερβολή προς τα επάνω πήγαμε στο ακριβώς αντίθετο άκρο, στην υπερβολή προς τα κάτω. Ο ερχομός στο ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ για δοκιμή του Mini Cooper D Countryman ALL4, μας έδειξε και κυρίως μας απέδειξε πως οι ισορροπίες μπορούν να βρεθούν ακόμη και στα πιο δύσκολα, στα πιο αταίριαστα χαρακτηριστικά. Μας έδειξε στη πράξη πως το στυλ και η καθημερινότητα δεν είναι ασυμβίβαστες έννοιες, πως η απολαυστική οδήγηση μπορεί παντρευτεί με την άνεση και πως ένα σχετικά υψηλό κόστος κτήσης είναι σε θέση να ακολουθηθεί από ένα πολύ λογικό κόστος χρήσης. Και επειδή ίσως να σας μπερδέψαμε, πάμε να τα πάρουμε με τη σειρά και από την αρχή.

Τα ευμεγέθη φώτα, κλέβουν τη παράσταση στο εμπρός μέρος

Μεγάλωσε και εντυπωσιάζει

Όταν στην συνηθισμένη ερώτηση «τί οδηγείς αυτές τις ημέρες» απαντούσα ένα Mini, οι 9 στους 10 έμεναν με το στόμα ανοιχτό όταν αντίκριζαν το συγκεκριμένο Mini. Και φυσικά η απορία στα μάτια τους ήταν εύλογη, καθώς ναι μεν το Countryman είναι ένα Mini, αλλά σίγουρα πολύ διαφορετικό εμφανισιακά από αυτό που οι περισσότεροι έχουν στο μυαλό τους. Το εντυπωσιακό εμπρός μέρος με τα μεγάλα φώτα, η αυξημένη κατά 16.5 εκατοστά απόσταση από το έδαφος, τα προστατευτικά πλαστικά εμπρός πίσω και στα πλαϊνά και κυρίως οι διαστάσεις του, το καθιστούν ικανό όχι απλώς να έλκει τα βλέμματα των περαστικών, αλλά να δημιουργεί απορίες και κυρίως να προκαλεί. Με μήκος 4.299 μέτρα, πλάτος 1.822 μέτρα, ύψος 1.557 και μεταξόνιο 2.670 το Countryman είναι ένα αρκετά ευμέγεθες Mini, το οποίο ποτέ και από πουθενά δεν θα περάσει απαρατήρητο.

Οι διαστάσεις του κάθε άλλο παρά Mini είναι

Ωδή στο στιλ

Και αν εξωτερικά η σχεδίαση είναι τέτοια που κάνει το Countryman να μην περνάει απαρατήρητο, η είσοδος στο εσωτερικό ισοδυναμεί με πολιτισμικό σοκ. Όσα ξέρεις για «μοδάτα» και «καλαίσθητα» εσωτερικά, τα ξεχνάς, μηδενίζεις και πας από την αρχή. Ξεκινώντας από τη χαρακτηριστική σχεδίαση του ταμπλό με το μεγάλο στρογγυλό όργανο στο κέντρο το οποίο φιλοξενεί την οθόνη αφής με τα πολύ καλά γραφικά από όπου μπορείς να ελέγχεις σχεδόν το σύνολο των λειτουργιών του αυτοκινήτου. Μπορεί στην αρχή να φαίνεται κάπως δύσκολη στη λογική της, ωστόσο στη πορεία αποδεικνύεται αρκετά εύκολη και απλή στη καθημερινή χρήση. Οι αλουμινένοι διακόπτες για κάποιες λειτουργίες, η προσεκτικά επιλεγμένη διχρωμία των υλικών και η υψηλή ποιότητα αυτών, καθιστούν τη καμπίνα των επιβατών του Countryman ικανή να σε φιλοξενεί για ώρες, δημιουργώντας σου ένα πολύ ευχάριστο συναίσθημα. Σε αυτό βεβαία βοηθάει τα μέγιστα τόσο η άνεση των προσφερόμενων χώρων, καθώς τέσσερα άτομα θα βολευτούν  και θα μετακινηθούν χωρίς κανέναν συμβιβασμό, ενώ και η συνολική εργονομία βρίσκεται σε ικανοποιητικό επίπεδο.

Πολύ όμορφο και το πίσω μέρος του

Χρυσή τομή

To αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν η έκδοση με τον δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα στην έκδοση με τους 150 ίππους και αποτελεί πραγματικά τη χρυσή τομή ανάμεσα σε επιδόσεις και κατανάλωση. Συνδυαζότανε με ένα αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, μέσω του οποίου η κίνηση μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς. Το κύριο χαρακτηριστικό του συγκεκριμένου μηχανικού συνόλου είναι η άμεση απόκριση στο γκάζι, όπως επίσης και η πολύ γραμμική απόδοση της ισχύος, χωρίς ξεσπάσματα, εξαιτίας και της πολύ καλής κλιμάκωσης του κιβωτίου.

Iδιαίτερο σε όλα του αλλά σε κάθε περίπτωση απολαυστικό

Στη πράξη αυτό σημαίνει πως τα 0-100 χλμ.ώρα έρχονται σε 8.5’’ και η τελική των 205 χλμ./ώρα είναι νούμερα απολύτως, και κυρίως πολύ εύκολα, εφικτά παρά το διόλου ευκαταφρόνητο βάρος των 1620 κιλών. Εξίσου σημαντικό είναι όμως και το γεγονός πως κατά τη διάρκεια των 1500 χιλιομέτρων της δοκιμής μας, απολαμβάνοντας κάθε μέτρο οδήγησης, που σημαίνει πως δεν ήμασταν ιδιαίτεροι φειδωλοί με το γκάζι, η μέση κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 7.7 λίτρα πετρελαίου για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Ο ορισμός του στιλ

Αναζητώντας λόγους για οδήγηση…

Yπάρχουν κάποια μοντέλα τα οποία χωρίς να ανήκουν στη κατηγορία των υπεραυτοκινήτων, έχουν την ικανότητα να σε ωθούν στο να βρίσκεις δικαιολογίες, με ουσία ή άνευ, για να τα οδηγείς. Για να βρίσκεσαι στο εσωτερικό τους και να κάνεις βόλτες, απολαμβάνοντας την οδήγηση. Και το Mini Countryman είναι ένα τέτοιο αυτοκίνητο, το οποίο μάλιστα σου δίνει αυτή τη αίσθηση από τη πρώτη κιόλας στιγμή.

Στο δρόμο παρά τις διαστάσεις του είναι ένα γνήσιο Mini

Με το που βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι του και είχαμε μπροστά μας 500 χιλιόμετρα, κάνοντας για πολλοστή φορά τη διαδρομή Αθήνα Θεσσαλονίκη, ένα χαμόγελο σχηματίστηκε στο πρόσωπό μας. Στα πρώτη χιλιόμετρα της εθνικής, διαπιστώνεις πως μπορεί οι 19άρες ζάντες με τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά να είναι όμορφες και εντυπωσιακές, παράγουν ωστόσο αρκετό θόρυβο κύλισης, ένα μέρος του οποίου δεν μπορεί να απορροφήσει η πολύ καλή κατά τα λοιπά ηχομόνωση του αυτοκινήτου.

Όμορφα και πολύ ποιοτικοί οι διακόπτες

Βεβαίως η αλήθεια είναι πως το στήσιμο του Countryman σε ωθεί να το οδηγείς από σβέλτα έως γρήγορα, οπότε ο ήχος είναι το τελευταίο που σε απασχολεί. Ειδικά όταν βρεθείς στις ανοιχτές καμπές της Υλίκης, ή πολύ περισσότερο στις κλειστότερες και ανηφορικές των ραχών, μετά τη Στυλίδα. Εκεί αντιλαμβάνεσαι πως μπορεί να είναι το πιο μεγάλο της οικογένειας και το πιο ψηλό, παραμένει ωστόσο ένα γνήσιο Mini στον τρόπο που στρίβει και πατάει, όπως κυρίως και πρωτίστως στο τρόπο μέσω του οποίου το επικοινωνεί στον οδηγό. Δίνοντας του να καταλάβει πως τα περιθώρια είναι υψηλά, πως ο έλεγχος είναι εύκολος και κυρίως πώς ο χειριστής έχει το πρώτο και το τελευταίο λόγο στο τρόπο με τον οποίο θα κινήσει το αυτοκίνητο.

Για να επιλέγετε τον εσωτερικό φωτισμό ανάλογα με τις ανάγκες, τις διαθέσεις και τα γούστα σας

Στην εθνική η τετρακίνηση δεν μπαίνει πουθενά, πολύ απλά διότι τα όρια του αυτοκινήτου μέχρι να χρειαστεί κάτι τέτοιο, είναι πολύ υψηλότερα από αυτά της λογικής και του τρόπου που μπορείς να οδηγήσεις, χωρίς να προκαλείς φόβο στους άλλους εποχούμενους. Σε κλειστό επαρχιακό κομμάτι, με μηδενικό συντελεστή πρόσφυσης, αντιλαμβάνεσαι πως η επιλογή της τετρακινησης ήταν σωστή, καθώς λειτουργεί άμεσα και με τρόπο που μπορεί να αυξήσει κατακόρυφα την απόλαυση. Το γρήγορο και πληροφοριακό τιμόνι, τα προγράμματα λειτουργίας, τα δυνατά φρένα και το γρήγορο κιβώτιο ολοκληρώνουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το σύνολο. Ένα σύνολο που όταν βγεί εκτός δρόμου, δεν θα αισθανθεί ιδιαίτερα άνετα, τόσο εξαιτίας των ρυθμίσεων των αναρτήσεων, όσο φυσικά και λόγω του μεγέθους των ελαστικών με τον αμιγώς ασφάλτινο προσανατολισμό.

Οι χώροι είναι παραπάνω από ικανοποιητικοί

Συνδυάζει πολλά

Η δεύτερη γενιά του Mini Cooper Countryman είναι ένα αυτοκίνητο που συνδυάζει τα κροσσόβερ χαρακτηριστικά με το στιλ και κυρίως με τον τρόπο και την αίσθηση οδήγησης που παρέχει ένα γνήσιο Mini. Εντυπωσιακό σε εξωτερική εμφάνιση, ποιοτικό άνετο και στιλάτο εσωτερικό, με τον δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα και τη τετρακίνηση, θα σας πάει όπου θελήσετε με έναν εντελώς ξεχωριστό και μοναδικό τρόπο. Τέλος τα 36125 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει το Mini Cooper D Countryman ALL4, σίγουρα είναι πάνω από το μέσο όρο, αλλά από την άλλη, το συναίσθημα, δεν αποτιμάται σχεδόν ποτέ με λεφτά.

450 λίτρα η χωρητικότητά του

 

  • Εμφάνιση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα
  • Στιλ
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση
  • Αίσθηση οδήγησης


  • Θόρυβος κύλισης
  • Τιμή

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας2000 κ.εκ. Turbodiesel
Ίπποι150
0-1008.5″
Τελική ταχύτητα205 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής7.7 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2146 γρ/χλμ

Ως γνήσιο Mini σας δίνει τη δυνατότητα επιλογής προγράμματος λειτουργίας

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.