Ariel Atom 4. Πολύ πιο διαφορετικό απ’ ότι φαίνεται!

Η Ariel παρουσίασε στον κόσμο το ολοκαίνουριο Atom. Μπορεί να μην του φαίνεται, αλλά το Atom 4, όπως ονομάζεται καθώς είναι η 4η γενιά του μοντέλου, είναι τόσο νέο που σύμφωνα με τον επικεφαλής της Ariel, Simon Saunders, μόλις 3 εξαρτήματα έχουν μεταφερθεί από την προηγούμενη γενιά σε αυτή. Τα πράγματα που μπορείς να κάνεις σχεδιαστικά με ένα αυτοκίνητο σαν το Atom άλλωστε, είναι ελάχιστα…

Η μικρή αγγλική εταιρία δούλεψε πάνω στις λεπτομέρειες ώστε να κάνει το Atom 4 το καλύτερο Atom που έχει κυκλοφορήσει. Το πλαίσιο είναι εντελώς νέο, σχεδιασμένο από την ίδια την Ariel “in-house” και προσφέρει αυξημένη κατά 15% στρεπτική ακαμψία ενώ ταυτόχρονα παρέχει μεγαλύτερους χώρους. Αλλαγμένη είναι και η αεροδυναμική (αυξημένη downforce και μειωμένες αντιστάσεις) με απώτερο στόχο την “ουδέτερη οδική συμπεριφορά” κι έτσι, το Atom 4 απέκτησε νέο ρύγχος και ελαφρώς διαφορετική εισαγωγή αέρα ενώ το intercooler μετατοπίστηκε πίσω από το πλαίσιο, όπου ψύχεται από τον αέρα που κυκλοφορεί κάτω από το αυτοκίνητο.

Σύμφωνα με την Ariel, το Atom 4 διαθέτει επίσης νέα εξάτμιση, μεγαλύτερο ρεζερβουάρ καυσίμου και νέες ρυθμίσεις στην ανάρτηση, η οποία οφείλουμε να σημειώσουμε ότι έχει διαφορετική γεωμετρία και εφοδιάζεται με συστήματα anti-squat και anti-dive για βελτιστοποίηση της μεταφοράς βάρους και των κλίσεων. Standard είναι δε, τα αμορτισέρ της Bilstein με την επιλογή (έναντι υψηλού αντίτιμου) για το “ημιενεργό” σετ της Ohlins. Κατά τα άλλα, το Atom 4 κάθεται σε τροχούς 16 ιντσών εμπρός και 17 πίσω και φρενάρει με δίσκους 278 χιλιοστών εμπρός και 253 πίσω – αν και υπάρχει και πάλι η επιλογή για ένα ισχυρότερο σύστημα πέδησης.

Τέλος, νέος είναι ο κινητήρας που κινεί τον πύραυλο τσέπης. Προέρχεται από το νέο Honda Civic Type R και αποδίδει 320 άλογα αλλά η διαχείριση του γίνεται από την ECU της Ariel που δίνει την δυνατότητα launch control, traction control και ρύθμισης της πίεσης υπερπλήρωσης ανάλογα με τις συνθήκες του δρόμου ή της πίστας. Σε κάθε περίπτωση, το Ariel Atom 4 ολοκληρώνει το σπριντ στα 96 km/h σε μόλις 2.8 δευτερόλεπτα ενώ για τα 160 km/h από στάση, χρειάζεται μόλις 6.8 δευτερόλεπτα! Κι όλα αυτά, έναντι “μόλις” 39.975 λιρών Αγγλίας ή σχεδόν €45.200 με την τρέχουσα ισοτιμία…

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.