Σε 6 χρόνια η σύγκλιση “συμβατικών” και ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην αυτονομία.

Εκτός από τον προφανή (αυξημένο κόστος σε σύγκριση με ένα αντίστοιχο βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο) τα ηλεκτρικά έχουν δύο “δαίμονες” να ξορκίσουν πριν γίνουν ουσιαστικό μέρος της αγοράς: την αυτονομία και τον χρόνο ανεφοδιασμού. Δύο τομείς που, σε αυτό το σημείο, υστερούν σημαντικά σε σύγκριση με το “κατεστημένο”. Οι ισορροπίες όμως αναμένεται να αντιστραφούν αρκετά σύντομα καθώς σύμφωνα με την έρευνα της Energeia (με χρηματοδότηση της Clean Energy Finance Corporation και της Australian Renewable Energy Agency), οι δύο μορφές κίνησης θα συγκλίνουν σε 6 χρόνια.

Σύμφωνα μάλιστα με τις προβλέψεις, οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων θα αυξάνονται αργά αλλά σταθερά για τα επόμενα 10 χρόνια περίπου, πριν αρχίσουν να αυξάνουν τους ρυθμούς ανάπτυξης το 2027. Αυτή η πρόβλεψη αφορά στην αγορά αυτοκινήτου της Αυστραλίας ενώ συμπληρώνεται ότι η προσφορά κινήτρων θα επιταχύνει το πρόγραμμα και οι πωλήσεις θα αρχίσουν να αυξάνονται με ταχύτερο ρυθμό περί το 2021. Η Energeia αναφέρει δε ότι μέχρι το 2030 το 50% των νέων αυτοκινήτων που πωλούνται θα είναι plug-in υβριδικά και μέχρι το 2050, το 90% του στόλου των αυτοκινήτων θα είναι ηλεκτρικά!

Όλα αυτά, τη στιγμή που τα ηλεκτρικά οχήματα δεν αναπαριστούν άνω του 0.1% επί των συνολικών πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στην Αυστραλία και το 1.4% στην Ευρώπη. Όμως τώρα είναι που ξεκινά η ολομέτωπη επίθεση των κατασκευαστών στη συγκεκριμένη κατηγορία και τώρα είναι που αρχίζουν να επενδύονται ποσά που μπορούν να κάνουν την διαφορά στην τεχνολογία. Είτε μας αρέσει, είτε όχι, τα ηλεκτρικά ήρθαν για να μείνουν και πιθανότατα, οι προβλέψεις δεν απέχουν πολύ από την πραγματικότητα που θα βιώσουμε τα ερχόμενα χρόνια.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.