Nissan X-Trail 1.6d 4×4. Έχει τα πάντα

Η εξωτερική του εικόνα έγινε ακόμη πιο εντυπωσιακή μετά τη πρόσφατη ανανέωση

Τα τελευταία χρόνια και εξαιτίας της «τέλειας οικονομικής καταιγίδας» που περάσαμε και που συνεχίζουμε να βιώνουμε, αυτοκίνητα όπως το X-Trail της προηγούμενης γενιάς, απλώς εξαφανίστηκαν από τον χάρτη των πωλήσεων στη χώρα μας. Αυτό συνέβη τόσο εξαιτίας του αρχικού κόστους κτήσης, όσο βεβαίως και λόγω των μεγάλων εξόδων χρήσης, καθώς η φορολόγηση και μόνο όποιου μοντέλου ήταν πάνω από τα 1800 κυβικά, ήταν εξοντωτική. Τώρα στη Τρίτη του γενιά, το Ιαπωνικό όχημα ελευθέρου χρόνου έχει εν μέρει και τηρουμένων των αναλογιών πάντα, ενδιαφέρον.

Oι διαστάσεις του παρέμειναν σχεδόν αμετάβλητες

Mάλιστα η πρόσφατη ανανέωση στην οποία υπεβλήθη το Ιαπωνικό SUV, μπορεί να μην ήταν εκτεταμένη, αλλά σε κάθε περίπτωση δείχνει και είναι ικανή να προσφέρει μία νέα ώθηση στο μοντέλο, το οποίο πλέον έχει να αντιμετωπίσει και αυξημένο ανταγωνισμό. Και φυσικά επειδή ανέκαθεν πιστεύαμε πως αυτού του είδους τα οχήματα έχουν λόγο ύπαρξης όταν είναι τετρακίνητα, στη διάθεσή μας για δοκιμή είχαμε την έκδοση 4χ4 με τον πετρελαιοκινητήρα των 1.6 λίτρων με τους 130 ίππους.

Χαρακτηριστική πλέον η εμπρός μάσκα

Εντυπωσιακό εξωτερικά

Το Nissan X-Trail ήταν πάντα γνωστό για το γλυπτό και μυώδες στυλ του, με σμιλευμένες γραμμές, ψηλούς θόλους και έντονες καμπύλες στο καπό αλλά και στα φτερά του. Όλα αυτά τα χαρακτηριστικά παραμένουν και στην ανανεωμένη εκδοχή του  και προβάλλονται μέσω ενός ξεχωριστού και δυνατού επανασχεδιασμού του μπροστινού άκρου, προσθέτοντας έναν νέο δυναμισμό και πιο ξεχωριστά στιλιστικά χαρακτηριστικά. Στην “καρδιά” της επανασχεδιασμένης μπροστινής όψης του X-Trail, βρίσκεται η τελευταία ενσάρκωση της γνωστής “εικονικής” μάσκας “V-motion” της Nissan, η οποία πλαισιώνει το νέο σήμα της φίρμας.  Τα οφέλη του επανασχεδιασμού γίνονται άμεσα ορατά χάρη στην  εκτεταμένη εφαρμογή του χρώματος του αμαξώματος, με τα μαύρα πλαστικά μέρη να “επωφελούνται” από ένα έξυπνο γυαλιστερό φινίρισμα.

Ανασχεδιασμός πίσω προφυλακτήρας και πιο σκούρα φώτα

Στο πίσω μέρος ο ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας και τα πιο σκουρόχρωμα φωτιστικά σώματα είναι ικανά να κάνουν τη διαφορά και να αλλάξουν την εικόνα σε σχέση με τον προκάτοχό του. Οι αναβαθμίσεις έχουν οδηγήσει σε μια πολύ μικρή αλλαγή στο συνολικό μήκος του αυτοκινήτου. Συγκεκριμένα το μήκος του X-Trail έχει υποστεί μια  αύξηση των 50mm, γεγονός που σημαίνει ότι είναι τώρα 4.690mm από τον εμπρόσθιο έως και τον πίσω προφυλακτήρα. Το πλάτος έχει μείνει αμετάβλητο (1.830mm), όπως το ύψος (1.710mm) και το μεταξόνιο (2.705mm). Οι εξωτερικές αλλαγές δεν επηρέασαν ούτε τη νέα αεροδυναμική απόδοση του X-Trail, με συντελεστή οπισθέλκουσας 0,32.

Προσεγμένος διάκοσμος, πλήρης εξοπλισμός, ικανοποιητική ποιότητα στο εσωτερικό

Εσωτερικές αλλαγές

Με την είσοδο στο αυτοκίνητο, το νέο τιμόνι είναι το πρώτο πράγμα αντικρίζει ο οδηγός του. Απηχώντας το σχεδιασμό των τελευταίων μοντέλων της φίρμας,  το νέο τιμόνι που διαθέτει το χαρακτηριστικό σχήμα D με την οριζόντια βάση, διευκολύνει την είσοδο και την έξοδο του οδηγού, ενώ παράλληλα προσδίδει μια πιο σπορ εμφάνιση και αίσθηση. Εκτός των άλλων, ο αποθηκευτικός χώρος στο νέο X-Trail είναι μεγαλύτερος από ποτέ. Χάρη στη βελτιωμένη εργονομία, η χωρητικότητα VDA αυξήθηκε από 550 λίτρα σε 565 λίτρα στην έκδοση των πέντε θέσεων με όλα τα καθίσματα σε λειτουργική θέση. Στην έκδοση με τις επτά θέσεις, η χωρητικότητα (445 λίτρων) παραμένει αμετάβλητη, ενώ ο συνολικός χώρος με όλα τα καθίσματα διπλωμένα αυξάνεται στα 1.996 λίτρα. Αξίζει να σημειωθεί ότι το νέο X-Trail διατηρεί τα 5 αστέρια στην αυστηρή αξιολόγηση ασφαλείας του Euro NCAP.

Οι χώροι είναι ένα από τα πολύ δυνατά του σημεία. Το δερμάτινο σαλόνι είναι έξτρα

Η επιβίβαση-αποβίβαση είναι  πραγματικά εύκολη όπως και η φόρτωση του πορτμπαγκάζ το οποίο πλέον έχει και ηλεκτρική πόρτα. Επιπλέον οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι άφθονοι και ο διάκοσμος αναβαθμισμένος. Η θέση οδήγησης είναι πολύ άνετη και με πλήρες εύρος ρυθμίσεων, αν και θα θέλαμε λίγο καλύτερη πλευρική στήριξη – ειδικά στην περίπτωση που το κάθισμα έχει δερμάτινη επένδυση, όπως στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Σε ότι έχει να κάνει με τη ποιότητα των υλικών και της συναρμογής, βρίσκονται αμφότερα σε ικανοποιητικό επίπεδο, ενώ θα θέλαμε λίγο καλύτερη ηχομόνωση, καθώς ο ήχος του κινητήρα γίνεται αρκετά αισθητός στη καμπίνα των επιβατών, χωρίς ωστόσο να γίνεται ενοχλητικός.

Παραπάνω από ικανοποιητικός στη πενταθέσια έκδοση. Για όσους το επιθυμούν υπάρχει και ως εφταθέσιο

Εξαιρετικός σε δύναμη και κατανάλωση

Ο λόγος για το πετρελαιοκίνητο μηχανικό σύνολο των 1.6 λίτρων με τους 130 ίππους που κινούσε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Έχοντας το οδηγήσει σε όλες τις υπόλοιπες εκδόσεις-μοντέλα, αυτό που έμενε ήταν να το δοκιμάσουμε και στη τετρακίνητη έκδοση, με το επιπλέον βάρος, του X-Trail για να δούμε πως θα ανταποκριθεί. Και για ακόμη μία φορά η έκπληξη ήταν μεγάλη και ευχάριστη. Κενά ισχύος δεν υπάρχουν, αφού από τις χαμηλές στροφές υπάρχει πολύ ροπή. Η λειτουργία του συνόλου είναι γραμμική, ενώ το ηχητικό του αποτύπωμα και οι κραδασμοί είναι μεν υπαρκτοί δεν γίνονται ωστόσο ενοχλητικοί. Ιδιαίτερα λογική είναι και η κατανάλωση, γύρω στα 7,5 λίτρα/100 χλμ. η οποία όμως μπορεί να πέσει αρκετά στην εθνική, χάρη και στη καλή κλιμάκωση του κιβωτίου των έξη σχέσεων.

Εξαιρετικός σε όλα του, εκτός από τον σχετικά αυξημένο θόρυβο

Για παντού και για όλα

Σε καθημερινή χρήση το X-Trail αποδεικνύεται άνετο και φιλικό προς τον οδηγό και παρά τις αυξημένες του διαστάσεις η κίνηση στην πόλη αποδείχθηκε αρκετά εύκολη, τόσο λόγω της πολύ καλής περιμετρικής ορατότητες, όσο και εξαιτίας της ύπαρξης των τεσσάρων καμερών (εμπρός, πίσω και στους πλαϊνούς καθρέπτες) οι οποίοι βοηθάνε τα μέγιστα στο παρκάρισμα. Οι αναρτήσεις κάνουν καλά τη δουλειά τους, απορροφώντας αποτελεσματικά τις περισσότερες ανωμαλίες. Παρότι μάλιστα έχουν αυξημένη διαδρομή, λόγω χαρακτήρα του οχήματος, δεν το αφήνουν να πλέει. Στις υψηλές ταχύτητες είναι ευθύβολο και σταθερό, ενώ στις στροφές, χωρίς να προβληματίζει απαραίτητα, δεν κρύβει το βάρος του σε όποιον αποπειραθεί να εξερευνήσει τα όριά του. Γενικά είναι ένα από τα πιο ευχάριστα οδηγικά μοντέλα της κατηγορίας, γέρνοντας σαφώς προς τη λογική των SUV, έναντι των καθαρόαιμων 4Χ4.

Απολαυστικό και ικανό εκτός δρόμου

Για τις εκτός δρόμου αποδράσεις, το σύστημα τετρακίνησης μπορεί να εμπλέξει αυτόματα τον πίσω άξονα, μεταφέροντας τη ροπή από 100-0 (εμπρός-πίσω) έως και 50-50. Σε χαμηλές ταχύτητες, δε, την κλειδώνει κιόλας σε αυτό το ποσοστό. Έτσι, μπορεί να πάει εύκολα σε αρκετά δύσκολες εκτός δρόμου καταστάσεις, κάτι στο οποίο βοηθάει σημαντικά και ο συνδυασμός αναρτήσεων με στιβαρό πλαίσιο απόσταση από το έδαφος. Τα όρια θα τεθούν από τα ασφάλτινα ελαστικά, αλλά σε κάθε περίπτωση θα σας πάει πολύ πιο μακριά εκτός δρόμου, από αυτό που έχετε στο μυαλό σας και κυρίως από αυτό που θα αποπειραθείτε να κάνετε.

Ένα πραγματικό SUV

Εν κατακλείδι, για όσους ενδιαφέρονται για χώρους, τεχνολογία, άνεση και πραγματικές δυνατότητες εκτός δρόμου που να ξεπερνάνε αυτές ενός απλού SUV, το X-Trail φαντάζει μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα πρόταση. Τα 32500 Ευρώ της έκδοση N Connecta της δοκιμής μας, με άκρως ικανοποιητικό εξοπλισμό, είναι αρκετά λογικά για ένα τέτοιο SUV.

 

  • Εμφάνιση
  • Eυρυχωρία
  • Κινητήρας – κατανάλωση
  • Εκτός δρόμου δυνατότητες
  • Εξοπλισμός


  • Ήχος κινητήρα

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας1600 κ.εκ. Turbodiesel
Ίπποι130
0-10011″
Τελική ταχύτητα186 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής7.5 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2139 γρ/χλμ

Για την επιλογή της τετρακίνησης

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.