BMW M5. Λιμουζίνα με ψυχή λιονταριού

ΒMW M Drive Tour. Άλλο να το λες, διαφορετικό να βλέπεις τη πρόσκληση και σχεδόν εξωπραγματικό να το ζεις. Μία, καταρχήν, οδηγική εμπειρία στην οποία ωστόσο συμμετέχουν το σύνολο των αισθήσεων, με την όραση και την ακοή να δουλεύουν υπερωρίες. Η μεν όραση θαυμάζοντας τις δημιουργίες που κατασκευάζει το τμήμα Μ της BMW, με ζωή από το 1972 παρακαλώ, η δε ακοή απολαμβάνοντας την ηχητική πανδαισία των μηχανικών συνόλων. Από τη «ταπεινή» M2 και την σαγηνευτική Μ4, μέχρι τη κορύφωση που ακούει στο όνομα Μ5.

Όταν μάλιστα όλα τα παραπάνω συμβαίνουν επί ελληνικού εδάφους και πιο συγκεκριμένα στη πίστα των Σερρών, τότε απλά θέλεις χρόνο να συνειδητοποιήσεις πώς βρίσκεσαι στη πραγματικότητα και δεν ονειροβατείς. Και βέβαια όταν έχεις οδηγήσει το κάθε ένα από τα τρία αυτά μοντέλα συνεχόμενα, πέρα από το απολαυστικό του θέματος, έχεις τη δυνατότητα να σχηματίσεις και ολοκληρωμένη εικόνα για τον χαρακτήρα, τη φιλοσοφία και την αποστολή του καθενός. Εμείς λοιπόν θα τα προσεγγίσουμε σε διαφορετικά θέματα, ξεκινώντας από την νεοφερμένη της παρέας, που δεν είναι άλλη από την ολοκαίνουρια M5, η οποία αισίως εισήλθε στην έκτη γενιά της.

Καθηλωτική

V8 κινητήρας 4400 κυβικών, M Twin Power Turbo, 600 ίπποι και 750 Nm ροπής. Σχεδόν ποτέ δεν ξεκινάω τη περιγραφή ενός αυτοκινήτου με αριθμούς, ωστόσο η συγκεκριμένη περίπτωση είναι διαφορετική ή για να ακριβολογώ, δεν έχει καμία σχέση με οποιαδήποτε άλλη. Όταν έχεις στο μυαλό σου τα παραπάνω χαρακτηριστικά και αντικρίζεις και τη σχεδόν πέντε μέτρων μήκους λιμουζίνα της BMW, απλώς καθηλώνεσαι. Θέλεις το χρόνο σου για να τη δεις, να τη χορτάσεις με τα μάτια, όσο μπορείς φυσικά. Για να αναζητήσεις τις λεπτομέρειες της εμφάνισης. Από τα επανασχεδιασμένα, φαρδύτερα εμπρός πλαϊνά πάνελ και το ένθετο του εμπρός προφυλακτήρα, ώστε να συμπεριλάβουν μεγαλύτερα ανοίγματα για τον αέρα που τροφοδοτεί τα συστήματα ψύξης και τα φρένα, μέχρι τις τέσσερις απολήξεις τις εξάτμισης στο πίσω μέρος και φυσικά τον ειδικά σχεδιασμένο διαχύτη.

 

Από τα στάνταρ συνθετικά φρένα M,  με μπλε εξαπίστονες δαγκάνες μπροστά και μονοπίστοντες πλευστές πίσω, συν διάτρητα, εσωτερικά αεριζόμενα δισκόφρενα παντού, μέχρι τα προαιρετικά carbon φρένα M, που αναγνωρίζονται από τις χρυσαφί δαγκάνες και εξοικονομούν επιπλέον 23 κιλά από το βάρος της M5 και βεβαίως αντέχουν ακόμα σε πιο δύσκολες συνθήκες. Απ΄όπου και αν τη κοιτάξεις, όπως και αν τη παρατηρήσεις, απλώς σε καθηλώνει με το στιβαρό και επιβλητικό παρουσιαστικό της. Και βεβαίως το ίδιο και πιο έντονο είναι το συναίσθημα στο εσωτερικό.

Ξεκινώντας από τα απίστευτα καθίσματα M που αφενός είναι εξαιρετικά άνετα, αφετέρου αγκαλιάζουν με έναν μοναδικό τρόπο το σώμα και το κρατούν στη θέση τους, ακόμη και όταν οι ρυθμοί στη πίστα ανέβουν πολύ, πάρα πολύ. Από εκεί και πέρα το κόκπιτ θέλει μελέτη, γνώση και αυτογνωσία. Μελέτη προκειμένου να μάθεις όλες τις λειτουργίες αυτού του κινητού εργαστηρίου υψηλότατης τεχνολογίας, γνώση διότι πολλές από τις λειτουργίες της M5 δεν έχουν καμία σχέση με αυτές ενός «απλού» αυτοκινήτου και αυτογνωσία αφενός σε σχέση με τις οδηγικές σας ικανότητες, αφετέρου σε ότι έχει να κάνει με τα «θέλω» σας από ένα τέτοιο αυτοκίνητο.

Ξεκινώντας τη «ξενάγηση» σας στα ενδότερα του αυτοκινήτου, το πρώτο πράγμα που έχουμε να σημειώσουμε είναι πως για πρώτη φορά οι μηχανικοί της BMW αποφάσισαν να τοποθετήσουν τετρακίνηση στην M5. Το M xDrive χρησιμοποιεί κεντρικό κιβώτιο τετρακίνησης με πολύδισκο συμπλέκτη και κατανέμει την ισχύ μεταβλητά μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα, ανάλογα με τις απαιτήσεις. Μάλιστα το Active M Differential στον πίσω άξονα, που επίσης λειτουργεί μεταβλητά, μπορεί να προσφέρει ποσοστό εμπλοκής από 0 έως 100%.

Ο χαρακτήρας του M xDrive ρυθμίζεται σύμφωνα με τις επιθυμίες του οδηγού, που μπορεί να επιλέξει από πέντε διαφορετικά σεταρίσματα, ανάλογα με τους συνδυασμούς των DSC modes (DSC on, MDM, DSC off) και των M xDrive modes (4WD, 4WD Sport, 2WD). Στο βασικό σετάρισμα, με ενεργοποιημένο το DSC και 4WD, το σύστημα επιτρέπει ελαφρά ολίσθηση των πίσω τροχών κατά την επιτάχυνση στην έξοδο των στροφών. Στο M Dynamic mode (MDM, 4WD Sport), το M xDrive επιτρέπει ελεγχόμενες υπερστροφές ισχύος (drifts). Τα τρία M xDrive modes με το DSC απενεργοποιημένο προορίζεται για ενθουσιώδεις οδηγούς και κυρίως για χρήση στην πίστα. Εδώ, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει από τρία σεταρίσματα που περιλαμβάνουν και αμιγή πίσω κίνηση (2WD). Το συγκεκριμένο πρόγραμμα παρέχει δυνατότητα επιλογής της γωνίας ντριφταρίσματος.

Η νέα BMW M5 μεταφέρει την ισχύ μέσω ενός ειδικά χαρτογραφημένου οκτατάχυτου κιβωτίου M Steptronic με Drivelogic, με τα χαρακτηριστικά του να ρυθμίζονται ανάλογα με τις προσωπικές προτιμήσεις του οδηγού. Οι επιδόσεις του αυτοκινήτου είναι πραγματικά εντυπωσιακές, καθώς δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως μιλάμε για μία λιμουζίνα με βάρος πάνω από 1800 κιλά.  Η επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα έρχεται σε 3,4’’, το  0 – 200 σε 11,1’’, με τη  τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 250 χλμ./ώρα από τον ηλεκτρονικό κόφτη, ενώ το προαιρετικό M Driver’s Package μπορεί να παρατείνει την απόλαυση μέχρι τα 305 χλμ./ώρα.

 Κάνοντας έξι γύρους στη πίστα των Σερρών με τη Μ5, η πρώτη εντύπωση είναι ότι μπορείς να πας απίστευτα γρήγορα, χωρίς να προσπαθήσεις, χωρίς να ανεβάσεις παλμούς, χωρίς να ιδρώσουν τα χέρια σου. Το στήσιμο του αυτοκινήτου είναι τέτοιο που ακόμη και με τις νορμάλ ρυθμίσεις, θα δυσκολευτείς ακόμη και να προσεγγίσεις τα όρια του. Φανταστείτε οι πιο ψαγμένοι αν αρχίσετε να το παραμετροποιείτε κιόλας, ανάλογα με τις ανάγκες, το στυλ και τις περιστάσεις.

Εκεί θα διαπιστώσετε πως η BMW M5 είναι μία «τριχοτομημένη» προσωπικότητα. Αυτό διότι μπορεί κάλλιστα να χρησιμοποιηθεί για τις καθημερινές ανάγκες της οικογενειακής μετακίνησης από τη μία, προφανώς προσφέρει το αναγκαίο κύρος και αίγλη για μία επίσημη εμφάνιση από την άλλη, ενώ για όσους ξέρουν, θέλουν και μπορούν, μπορεί να μεταλλαχθεί σε ένα απίστευτο μηχάνημα οδηγικής χαράς και απόλαυσης. Όσο για τη τιμή, αν και δεν έχει μεγάλη σημασία όταν αναφερόμαστε σε τέτοιες δημιουργίες, ξεκινάει από τα 174900 Ευρώ.

Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.