BMW M4. Απολαυστική σε όλα της

BMW M4. Το όνομα μπορεί ίσως να μην προδιαθέτει τους ανυποψίαστους, αλλά όσοι το ξέρουν, στο άκουσμα του, εντείνουν τις αισθήσεις τους. Πρόκειται για ένα γνήσιο κουπέ αυτοκίνητο, με μακριά μούρη, τη καμπίνα τραβηγμένη προς τα πίσω και εμφάνιση η οποία είναι άκρως προκλητική. Επί προσωπικού, σε ότι έχει να κάνει με την εικόνα πάντα, ανάμεσα σε M2, M4, και M5 που είχαμε την ευκαιρία να δούμε μαζί στη πίστα των Σερρών κατά τη διάρκεια του BMW M Drive Tour, η M4 είναι αυτή στην οποία το μάτι πραγματικά κόλλησε.. Η Μ4 έχει την ικανότητα να σε ξεσηκώνει κάθε στιγμή με την εμφάνισή της ως ερωμένη, ενώ παράλληλα σου δημιουργεί τη βεβαιότητα πως πρόκειται για έρωτα που δεν θα σβήσει ποτέ, όσα χρόνια και αν συμβιώσεις μαζί της, οπότε κάλλιστα να γίνει και σύζυγος.

Παρατηρώντας την από μπροστά, ξεχωρίζεις τις δυναμικές καμπύλες και τις ανάγλυφες επιφάνειες που της χαρίζει μία άκρως εκφραστική φυσιογνωμία. Υπάρχει η μοντέρνα εκδοχή της διάταξης δίδυμων προβολέων και η χαρακτηριστική μάσκα με τις μαύρες μπάρες, η ειδικά σχεδιασμένη εμπρός ποδιά με τρεις μεγάλες εισαγωγές για να τροφοδοτεί αέρα ψύξης στον κινητήρα και τα φρένα υψηλών επιδόσεων. Τα πλαϊνά συνεχίζουν να δίνουν την ίδια, πολύ έντονη,  εντύπωση που δημιουργείται από τα αντίστοιχα εμπρός.

Οι μυώδεις θόλοι των τροχών και οι εντυπωσιακές φόρμες  με τις λεπτομέρειες που τονίζουν το δυναμικό χαρακτήρα περιλαμβάνουν νέας σχεδίασης ‘βράγχια’ Μ σε στυλιστικό και λειτουργικό ρόλο. Σε αυτά ενσωματώνονται τα Air Breathers, που συνδυάζονται με τα Air Curtains στην εμπρός ποδιά συμβάλλοντας στη βελτιστοποίηση της ροής αέρα γύρω από τους θόλους των τροχών και κατά συνέπεια της αεροδυναμικής.

Η σχεδίαση του πίσω τμήματος περιλαμβάνει ενσωματωμένη αεροτομή και κατασκευάζεται από εξαιρετικά ελαφρύ πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα. Πέρα από το λειτουργικό αεροδυναμικό ρόλο της, η πίσω πόρτα συμβάλλει επίσης σημαντικά στη σχεδίαση της M4.. Χαρακτηριστική λεπτομέρεια είναι οι διπλές απολήξεις εξαγωγής που πλαισιώνονται από την ανάγλυφη πίσω ποδιά με τον ενσωματωμένο διαχύτη. Μπαίνοντας στην καμπίνα  το πλέον έντονο χαρακτηριστικό είναι η οδηγοκεντρική φιλοσοφία. Τα εμπρός καθίσματα  είναι εμπνευσμένα από τα μπάκετ καθίσματα των αγωνιστικών αυτοκινήτων, διαθέτουν πλήρεις και μονοκόμματες πλάτες. Παρά τη σπορ σχεδίασή τους, τα καθίσματα μπορούν να παραγγέλνονται προαιρετικά με λειτουργίες που αυξάνουν την άνεση όπως ηλεκτρική ρύθμιση και θέρμανση.

Ερχόμενοι στον κινητήρα της M4, αυτός είναι ένας τρίλιτρος με δύο turbo, διπλός Vanos και Valvetronic ο οποίος απόδίδει 431 ίππους και 56.1 κιλά ροπής. Όπως αντιλαμβάνεστε με αυτά τα νούμερα, διαχειρίζεται με περισσή άνεση τα σχεδόν 1500 κιλά του βάρους του καθώς το 0-100 χλμ/ώρα γίνεται σε 4.1’’ ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα.  Τα αυτοκίνητα που οδηγήσαμε ήταν εξοπλισμένα με το εφτάρι αυτόματο M-DCT κιβώτιο, το οποίο όχι απλώς ταιριάζει γάντι, αλλά βελτιώνει κιόλας τις επιδόσεις του αυτοκινήτου.

Και βέβαια καλά όλα τα παραπάνω, αλλά όταν «βολευτείς» στο υπέροχο μπάκετ βγείς στη πίστα, εκεί πραγματικά φαίνεται το «βάθος» της κατασκευής και της τεχνογνωσίας που έχει. Ξεκινάς και ο ήχος μετά το βαθύ πάτημα του γκαζιού σου γεμίζει τα αυτιά και τη ψυχή. Φτάνεις με πολλά στο τέρμα της ευθείας, «τσιμπάς» το πεντάλ των, προαιρετικών, κεραμικών φρένων, χαράσεις πορεία με το τιμόνι και ξανά γκάζι στη κορυφή της στροφής και όλα είναι πίσω σου. Γρήγορα, διασκεδαστικά, εύκολα και χωρίς τα ηλεκτρονικά να χρειαστεί να δώσουν το παρόν. Οι γνωρίζοντες μπορούν να τα απενεργοποιήσουν πλήρως και αναλόγως τις διαθέσεις είτε να γράψουν εξαιρετικούς χρόνους, είτε να λιώσουν στη κυριολεξία τα ελαστικά με απόλυτη πάντα ασφάλεια, στο περιβάλλον μιας πίστας όπως αυτής των Σερρών.

Το κοφτερό τιμόνι σου λέει κάθε στιγμή, πως δεν χρειάζεται να «παλεύεις» μαζί του, το απίστευτο πλαίσιο σου δίνει σιγουριά σε κάθε πάτημα πάνω από τα κερμπ,  όσο και αν ο ήχος και η δύναμη του κινητήρα σε ξεσηκώνουν και σε ωθούν να μπείς όλο και πιο γρήγορα στην επόμενη στροφή. Τα φρένα σου δίνουν το σύνθημα πως στην επόμενη μπορείς να καθυστερήσεις ακόμη περισσότερο να πατήσεις το πεντάλ, διότι και μπορούν και δεν θα έχουν κουραστεί από τη προηγούμενη, έντονη επαφή μαζί τους. Όλα στη Μ4 μαρτυρούν πως πρόκειται για μία ερωμένη με πάθος, με φλόγα, με διάθεση και ικανότητες να κάνει ότι της ζητήσεις, αρκεί να ξέρεις τα δικά σου όρια και να τα τοποθετήσεις σωστά την ιδανική στιγμή και η απόλαυση θα είναι δεδομένη. Όσο για τα 127 χιλιάδες Ευρώ από τα οποία ξεκινάει, είναι μια μικρή λεπτομέρεια η οποία ουδόλως θα απασχολήσει τους λάτρεις των υπέροχων καταστάσεων, σε όλα τα επίπεδα.

Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.