Ο S. Marchionne προειδοποιεί: “Μην ερωτεύεστε οτιδήποτε βλέπετε”!

Βλέπουμε πολλά concepts. Ιδίως τα τελευταία χρόνια, με την στροφή που κάνει η βιομηχανία αυτοκινήτου προς τον εξηλεκτρισμό και την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης, οι κατασκευαστές παρουσιάζουν αρκετές φορές περισσότερα από 1 concepts τον χρόνο – κάτι που δεν συνέβαινε στο παρελθόν. Όμως ο Sergio Marchionne, ο ισχυρός άνδρας της Fiat Chrysler Automobiles, προειδοποιεί: “Μην ερωτεύεστε οτιδήποτε βλέπετε”.

Υπάρχουν δύο ειδών πρωτότυπα. Το ένα είναι αυτό που ονομάζω concept-προπομπός. Ο κατασκευαστής σκοπεύει να λανσάρει μέσα στα επόμενα 1-2 ή και περισσότερα χρόνια ένα νέο μοντέλο και δημιουργεί ένα πρωτότυπο για να μας προετοιμάσει και να δημιουργήσει “hype” γύρω από την επερχόμενη παρουσίαση. Σε αυτή την περίπτωση, το πρωτότυπο θα διαθέτει κάποια στοιχεία υπερβολής (τεράστιοι τροχοί, έλλειψη καθρεπτών, υπερτονισμένες γραμμές κλπ) αλλά έχει και την βασική φόρμα του αυτοκινήτου παραγωγής που θα ακολουθήσει. Το άλλο πρωτότυπο όμως, είναι η λεγόμενη “σχεδιαστική σπουδή” ή το “τεχνολογικό demo”. Για αυτό, δεν υπάρχει προγραμματισμός να περάσει στην παραγωγή. Κάποιες λεπτομέρειες μπορεί να ενσωματωθούν σε μελλοντικά μοντέλα, αλλά σε καμία περίπτωση ολόκληρο το πρωτότυπο.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ο Marchionne μας συμβουλεύει. Δεν θέλει να απογοητευόμαστε και να μας δημιουργούνται προσδοκίες. Ίσως γι’ αυτό η FCA δεν έχει δυναμική παρουσία στο συγκεκριμένο “παιχνίδι”. Ο Marchionne σύνδεσε όμως και τα ηλεκτρικά σε αυτό το σκεπτικό:

“Υπάρχει ενθουσιασμός γύρω από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά οι πωλήσεις τους δεν ξεπερνούν ακόμα το 1% επί του συνόλου των νέων οχημάτων.”

Το οποίο είναι αλήθεια, αλλά όχι για πολύ καιρό ακόμα. Όχι αν οι κατασκευαστές συνεχίσουν να λανσάρουν το ένα ηλεκτρικό μοντέλο μετά το άλλο, προωθώντας την τεχνολογία ως την καλύτερη εναλλακτική για το μέλλον. Το θέμα είναι ότι αρχίσουν να αυξάνονται οι πωλήσεις των ηλεκτρικών, πρέπει να έχεις ήδη παρουσία στην συγκεκριμένη κατηγορία και όχι να ετοιμάζεις ένα μοντέλο το οποίο θα φτάσει στην αγορά 3-4 χρόνια αργότερα!

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.