Νέο Volvo S60. Made in the USA αλλά με σουηδικό ταμπεραμέντο!

Έπειτα από μία σύντομη αλλά έντονη teaser καμπάνια, η Volvo αποκάλυψε το ολοκαίνουριο S60 – το πρώτο μοντέλο της που θα παράγεται στις Η.Π.Α., στο επίσης ολοκαίνουριο εργοστάσιο στο Charleston της Ν. Καρολίνα και το πρώτο μοντέλο της που δεν είναι διαθέσιμο με πετρελαιοκινητήρα. Αντιθέτως, το νέο Volvo S60 προσφέρεται με δύο plug-in υβριδικά σύνολα (το T6 Twin Engine AWD με συνδυαστική απόδοση 340 ίππων και το T8 Twin Engine AWD με 390 ίππους και 640 Nm ροπής) καθώς και τους δοκιμασμένους T5 (δίλιτρος με 250 άλογα και 350 Nm) και T6 (επίσης δίλιτρος, με 310 ίππους και 400 Nm) βενζινοκινητήρες.

Όπως θα περίμενε κανείς καθώς το S60 είναι η sedan έκδοση του V60, το νέο μοντέλο της Volvo βασίζεται στην Scalable Product Architecture της φίρμας και μοιράζεται το μεγαλύτερο μέρος της τεχνολογίας του (ασφάλειας και ψυχαγωγίας) με το station wagon αδερφάκι του. Το μήκος του S60 αγγίζει τα 4.761 χιλιοστά, το πλάτος του τα 2.040 (συμπεριλαμβανομένων των καθρεπτών) και το ύψος τα 1.431 χιλιοστά ενώ το μεταξόνιο του είναι 2.872 mm. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 442 λίτρα και το βάρος του σουηδικού sedan, στην ελαφρύτερη εκδοχή του, φτάνει τα 1.680 κιλά!

Η SPA πλατφόρμα της σουηδικής μάρκας, επιτρέπει την τοποθέτηση διπλών ψαλιδιών στον εμπρός άξονα και τον λεγόμενο “integral link” πίσω ενώ το σύστημα διεύθυνσης έχει ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση και υπόσχεται “υψηλή ακρίβεια χάρη στην εγγενή ακαμψία του”. Κατά τα άλλα, όπως δήλωσε ο επικεφαλής της Volvo, Hakan Samuelsson, “το νέο S60 είναι το πιο συναρπαστικό Volvo που έχουμε κάνει” και “είναι ένα πραγματικό driver’s car”.

Στην κορυφή της γκάμας, υπογραμμίζοντας τους ισχυρισμούς περί “driver’s car” θα τοποθετηθεί η “Polestar Engineered” έκδοση που βασίζεται στην T8 Twin Engine AWD αλλά ενισχύει το νέο sedan με την τεχνολογία και την τεχνογνωσία της Polestar και των συνεργατών της. Η ιπποδύναμη αυξάνεται στα 415 άλογα, η ροπή στα 670 Nm και αντίστοιχα, οι επιδόσεις βελτιώνονται με το 0-100 να ολοκληρώνεται σε 4.7 δευτερόλεπτα, 0.2 δευτερόλεπτα ταχύτερα σε σύγκριση με το standard T8. Η συγκεκριμένη έκδοση όμως αποκτά διαφορετική αξία με την προσθήκη της κορυφαίας (και πανάκριβης) ανάρτησης της Ohlins, του συστήματος πέδησης της Brembo και άλλων μικρών αλλά ουσιαστικών βελτιώσεων εντός, εκτός και επί τα αυτά (=μηχανικά).

Τέλος, δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε στα συστήματα ασφαλείας που διαθέτει το S60, όπως το City Safety with Autobrake που όχι μόνο αναγνωρίζει πεζούς, ποδηλάτες και μεγάλα ζώα για να αποφύγει πιθανές συγκρούσεις, αλλά για πρώτη φορά στην κατηγορία, ενεργοποιεί το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος για να αποφύγει επερχόμενες συγκρούσεις. Ή το προαιρετικό Pilot Assist σύστημα που “υποβοηθά” τον οδηγό αναλαμβάνοντας την επιτάχυνση, την επιβράδυνση και τον ορισμό της πορείας σε ταχύτητες που δεν υπερβαίνουν τα 130 km/h και έρχεται βελτιωμένο με ακόμα μεγαλύτερες δυνατότητες στις στροφές. Φυσικά, υπάρχουν και τα Run-off Road Mitigation, Oncoming Lane Mitigation κ.ά. συστήματα ενώ στον τομέα της ψυχαγωγίας και ενημέρωσης, το Sensus Connect σύστημα είναι συμβατό με Apple CarPlay, Android Auto και 4G.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.