Μικρά SUV. Η “εκτόξευση” με αριθμούς και λίγα λόγια

Τα SUV αλλά και τα κροσσόβερ για να το θέσω γενικότερα, είχαν πάντα το κοινό τους αλλά αυτό το κοινό είχε μία ειδοποιό διαφορά με το κοινό που σπεύδει με αυξανόμενη ροή να αγοράσει ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας και αυτή είναι ότι επρόκειτο για πολίτες με οικονομική άνεση που αγόραζαν κυρίως τετρακίνητα και μεγάλα αυτοκίνητα, άρα και ακριβά. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν υπήρχαν στην αγορά μικρά αλλά θαυματουργά μοντέλα εκτός δρόμου και αν θέλουμε την αλήθεια πολύ ικανότερα για δασικές και αμμουδερές αναζητήσεις από τα θηριώδη με τους μεγάλους κινητήρες και διαστάσεις.

Φυσικά αναφέρομαι στα Σαμουράι και Τζίμνυ της Suzuki από την δεκαετία του 1970 ακόμη αλλά και το Lada Niva με κορυφαία τετρακίνηση ακόμη και για σήμερα και δεν είναι τυχαίο ότι αποτελούσε την αποκλειστική σχεδόν προτίμηση των κυνηγών της χώρας! Η πρώτη μεγάλη στροφή έγινε στις αρχές της δεκαετίας του 1990 με την εμφάνιση τριών μοντέλων που έμελλε να γίνουν αυτά που θα έδειχναν τον νέο δρόμο που ανοίγονταν και ήταν τα Toyota RAV4, Ford Maverick και Subaru Forester και να θυμίσω ότι από τότε το πρώτο κυκλοφορούσε στην υπόλοιπη Ευρώπη και ως δικίνητο και το δεύτερο στην Αμερική με υβριδική έκδοση! Την μεγάλη όμως ώθηση στην κατηγορία έδωσε το Nissan Qashqai που έδωσε όσα είχε ο ανταγωνισμός αλλά με μικρότερους κινητήρες για να γίνει γρήγορα πρωταγωνιστής στις παγκόσμιες αγορές και σημείο αναφοράς μέχρι σήμερα.


Σήμερα και αύριο
Σήμερα ή καλύτερα τα λίγα τελευταία χρόνια στην αγορά υπάρχουν δεκάδες μοντέλα στην μικρομεσαία κατηγορία σε βαθμό που δυσκολεύεσαι να επιλέξεις καθώς το ένα είναι καλύτερο από το άλλο ενώ συγχρόνως μπαίνουν σε κυκλοφορία καινούργια σε μία προσπάθεια από τις εταιρίες να έχουν εκπρόσωπο SUV σε όλες τις κατηγορίες και για όλα τα βαλάντια ενώ η έρευνα και εξέλιξη επέτρεψαν κινητήρες ακόμη και ενός λίτρου κάτι αδιανόητο πριν από λίγα μόλις χρόνια. Έτσι όλο και περισσότεροι προτιμούν αυτά τα αυτοκίνητα με αποτέλεσμα να “εξαφανιστεί” η κατηγορία των μεγάλων σεντάν αλλά και των μικρότερων ΕΝ πολλοίς χάτσμπακ, στην στροφή προς τα suv και τα κροσσόβερ. Πέρυσι η ευρωπαϊκή αγορά έκλεισε με 1,4 εκατομμύρια πωλήσεις στην κατηγορία και ο αριθμός αυτός, όπως εκτιμούν οι αναλυτές, θα αυξηθεί για φέτος τουλάχιστον κατά 400.000 αυτοκίνητα με νέες εισόδους από VW, Citroen και Opel με πωλήσεις 100.000 η κάθε μία αφού στο πρώτο τετράμηνο του 2018 σημειώνουν πωλήσεις 25.000 αυτοκινήτων η κάθε μία.

Ας δούμε τώρα τις πωλήσεις των 10 πρώτων εταιριών για το τετράμηνο του έτους και τις διαφορές από το ίδιο διάστημα του 2017.
1 Renault Capture 55.059  -0,5%
2 Peugeot 2008 50.117 -7,5%
3 Dacia Duster 46.571 +31%
4 Opel Mokka 40.327 -17%
5 Fiat 500 X 28.943 +4,5%
6 VW T-Roc 27.931 νέο
7 Citroen C3 Aircross 26.838 νέο
8 Opel Crossland X 25.596 νέο
9 Ford Ecosport 23.743 +29%
10 Nissan Juke 21.445 -27%
Σημειώστε ότι το Seat Arona βρίσκεται μόλις εκτός δεκάδας με 17.696 πωλήσεις ενώ μπήκαν με αξιώσεις τα Kia Stonic και Hyndai Kona και προσέξτε την τρίτη θέση του νέου Duster που ήρθε τρέχοντας!

Τι λένε οι προβλέψεις; Ο κ. Παντικουθίρα που είναι ο επικεφαλής προγραμματισμού μοντέλων της Nissan Europe δεν διστάζει να χαρακτηρίσει τρελό αυτό που συμβαίνει και να προβλέψει για τα επόμενα τέσσερα χρόνια αύξηση 40% στην κατηγορία, με πολλαπλά μοντέλα από όλες τις εταιρικές. Σε αριθμούς αυτό σημαίνει σύμφωνα με εταιρία αναλύσεων πωλήσεις δύο εκατομμυρίων το 2019 και 2,3 αυτοκινήτων το 2022 στην Ευρώπη που περιμένει το VW T-Cross, ένα μικρό από την SKODA που θα βασίζεται στο Vision X, το αντίστοιχο της Ford βασισμένο στο Fiesta το οποίο μάλιστα θα παράγεται στην Ευρώπη και όχι στην Ινδία και βέβαια το νέο Nissan Juke που θα είναι εντελώς διαφορετικό από το ήδη κουρασμένο και σε κάθε περίπτωση περισσότερα από όσα ζητάει ο αγοραστής αυτής την κατηγορίας. Οι πέντε χώρες με τις μεγαλύτερες πωλήσεις μικρών SUV στην Ευρώπη για το πρώτο τετράμηνο είναι:
ΙΤΑΛΙΑ 97.744
ΓΑΛΛΙΑ 94.899
ΑΓΓΛΙΑ 73.308
ΓΕΡΜΑΝΙΑ 70.962
ΙΣΠΑΝΙΑ 50.710

Από καύσιμα;

Η αλλαγή στις προτιμήσεις του καυσίμου, για διάφορους λόγους, δεν μπορούσε να μην επηρεάσει και την κατηγορία αυτήν και έχει ενδιαφέρον ο πίνακας που δείχνει την αλλαγή σε σχέση με το 2017 ενώ είναι ακόμη πολύ μικρό το ποσοστό των εναλλακτικών καυσίμων
ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ 33%.   43%
ΒΕΝΖΙΝΗ 65%.   56%
ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ 0,40%. 0,04%
Κάπως έτσι είναι τα πράγματα και όπως λένε οι γνωρίζοντες είμαστε ακόμη στην αρχή…

Του Τριαντάφυλλου Τσουλφά

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.