Το έχουμε γράψει πολλές φορές και θα το γράψουμε ακόμη περισσότερες πως βρισκόμαστε σε μία μεταβατική φάση της αυτοκίνησης. Σε μία περίοδο που τα σεντάν περισσότερο και τα hatchback λιγότερο δίνουν τη θέση τους σε κροσσόβερ και SUV μοντέλα. Όπως είναι φυσικό οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να αντιληφθούν τις νέες ανάγκες των υποψήφιων αγοραστών και αναλόγως να τοποθετηθούν στην αγορά, αν είναι δυνατόν και ως πρωτοπόροι. Και βεβαίως μία εταιρία με 100 χρόνια πραγματικής ιστορίας στη κατασκευή αυτοκινήτων η οποία δημιούργησε κάποιες από τις πλέον πρωτοποριακές εφαρμογές στη παγκόσμια αυτοκίνηση, όπως είναι η Citroen, περιμένεις, για να μην πούμε απαιτείς, το διαφορετικό και το προχωρημένο.

Από όπου και να το κοιτάξεις έχει κάτι να σου πει σχεδιαστικά

Και το νέο C4 Cactus είναι μία τέτοια χαρακτηριστική κίνηση από τη Γαλλική εταιρία. Είναι ένα μοντέλο που εμπεριέχει το DNA του C4 αλλά και του Cactus. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που διατηρεί στο μέγιστο βαθμό τις αρετές της εταιρίας, όπως η άνεση από την ανάρτηση ισορροπώντας παράλληλα με επιτυχία ανάμεσα σε δύο κατηγορίες. Αυτή των κλασσικών πεντάθυρων hatchback και αυτή των κροσσόβερ.

Πολύ ιδιαίτερο το εμπρός μέρος του

Γνήσιο Citroen σχεδιαστικά

Το νέο C4 Cactus καταφέρνει πρωτίστως να ξεχωρίζει χάρη στη σχεδίαση και την έντονη προσωπικότητά του. Το νέο μοντέλο δείχνει πιο πλατύ, με τα φώτα “δύο επιπέδων” στο εμπρός τμήμα του, να εναρμονίζονται με τη σχεδιαστική ταυτότητα της Citroën και με τα νέα, μεγαλύτερου πλάτους, πίσω φωτιστικά σώματα τεχνολογίας 3D LED να ενισχύουν με τον τρόπο τους το τεχνολογικό προφίλ του αυτοκινήτου. Από την άλλη μεριά, τα νέας σχεδίασης Airbumb είναι πλέον χαμηλά τοποθετημένα στις πόρτες και τις προστατεύουν από μικροσυγκρούσεις, συμβάλλοντας στη μείωση του κόστους χρήσης του αυτοκίνητου, ενώ ταυτοχρόνως κάνουν το νέο χάτσμπακ της Citroën  να δείχνει πιο πολιτισμένο.

Όμορφο και ντελικάτο πίσω

Το προφίλ του νέου C4 Cactus έχει ιδανικές αναλογίες, με το ένα τρίτο να καλύπτεται από γυάλινες επιφάνειες και τα δύο τρίτα από τα μεταλλικά μέρη του αμαξώματος, και χαρακτηρίζεται από καλή αεροδυναμική με το ύψος να έχει συγκρατηθεί στο 1,48 μ. Η εξωτερική σχεδίαση του νέου C4 Cactus ολοκληρώνεται από τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και τα μαύρα διακοσμητικά στις κολώνες που δημιουργούν την αίσθηση ότι η οροφή αιωρείται πάνω από το αμάξωμα. Ενσωματώνοντας μια βελτιστοποιημένη αρχιτεκτονική, βασισμένη στην πλατφόρμα PF1 του PSA Group, το νέο C4 Cactus διαθέτει μεταξόνιο 2,60 μέτρων, που εγγυάται μεγάλους χώρους για τους επιβάτες.

 

Προσθέτουν πόντους στην εμφάνιση

Η νέα σχεδιαστική άποψη στο εσωτερικό

Το εσωτερικό του διατηρεί όλα τα σχεδιαστικά πλεονεκτήματα του C4 Cactus, που αποτέλεσε τον προπομπό για το design του εσωτερικού των αυτοκινήτων της Citroën και χαρακτηρίζεται από στοιχεία που παραπέμπουν στη λαμπρή ιστορία της εταιρίας, όπως οι ιμάντες στις πόρτες και το ανάγλυφο μοτίβο στο ντουλαπάκι του συνοδηγού. Πάνω στο κατασκευασμένο από μαλακό, ποιοτικό υλικό ταμπλό, είναι τοποθετημένη η κεντρική οθόνη αφής και ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων, που δημιουργούν ένα ευάερο κόκπιτ με 100% ψηφιακό interface και χειριστήρια που ομαδοποιούνται γύρω από την 7 ιντσών οθόνη αφής.

Νέο εσωτερικό στα πρότυπα του C3 & C3 Aircross

Η πανοραμική γυάλινη οροφή προσφέρει ένα ευχάριστο αίσθημα ευεξίας και άνεσης σε όλους τους επιβάτες, ενώ διαθέτει και υψηλή θερμική προστασία, αφού αφήνει το φως να περνά, αλλά χωρίς να τυφλώνει, καθώς κατακρατεί τη θερμότητα και τις ακτίνες UV στον ίδιο βαθμό με γυαλιά ηλίου κατηγορίας 4. Ωστόσο στην ελληνική καλοκαιρινή πραγματικότητα, δυσκολεύεται αρκετά καθώς όπως και να το κάνουμε ένα αυξημένο ποσοστό θερμότητας, υπάρχει τελικά στο εσωτερικό του. Όλα τα υλικά είναι ευχάριστα στην όψη και στην αφή, ιδιαίτερα το απαλό πλαστικό που καλύπτει το ταμπλό και συνδυάζεται αρμονικά με τις ταπετσαρίες των καθισμάτων.

Ικανοποιητικοί οι χώροι για τους επιβάτες

Ένα άλλο στοιχείο που θα πρέπει να συνηθίσουν οι πίσω επιβάτες είναι πως τα παράθυρα τους δεν κατεβαίνουν, αλλά ανοίγουν ως ένα σημείο με μερική ανάκλιση. Το πορτμπαγκάζ των 358 λίτρων είναι βαθύ και χωρά πολλά περισσότερα πράγματα από ότι νομίζεις, ενώ θα πρέπει να συνηθίσεις το ψηλό κατώφλι φόρτωσης. Ιδιαίτερη μνεία χρίζουν τα καθίσματα του Γαλλικού μοντέλου στα οποία η άνεση λαμβάνει εντελώς διαφορετική και πιο προχωρημένη διάσταση. Οι άνθρωποι της Citroen τα αποκαλούν Advanced Comfort είναι έχουν αυξημένο κατά 15 χιλιοστά πάχος που κατανέμει καλύτερα το βάρος και μόνο στα μεγάλα πολύωρα ταξίδια θα μπορέσετε να αντιληφθείτε τι εννοούν με το παχύτερα αφρώδες υλικό να παρέχει επιπλέον άνεση.

Μεγάλος και εύκολος στη φόρτωση

Με έμφαση στην οικονομία

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας διάθετε τον βραβευμένο 1600άρι πετρελαιοκινητήρα τεχνολογία bluehdi με τους 100 ίππους, ο οποίος πραγματικά δεν καίει απολύτως τίποτα. Η ροπή του είναι παραπάνω από ικανοποιητική, ενώ ακόμη καλύτερη είναι και η λειτουργία του, καθώς δυσκολεύεσαι να αντιληφθείς πως πρόκειται για πετρελαιοκίνητο μηχανικό σύνολο. Η κατανάλωσή του κατά τη διάρκεια των 1500 χιλιομέτρων της δοκιμής μας, δεν ανέβηκε πάνω από τα 5.6 λτ./100 χλμ. ακόμη και όταν σε ένα αυθημερόν ταξίδι Θεσσαλονίκη – Αθήνα – Θεσσαλονίκη, οι ρυθμοί ήταν από σβέλτοι έως γρήγοροι. Τέλος το πεντάρι μηχανικό κιβώτιο, αν είχε λίγο καλύτερη αίσθηση στις αλλαγές, ο συνδυασμός θα ήταν εξαιρετικός.

Ομαλή λειτουργία και πολύ χαμηλή κατανάλωση

H άνεση στα καλύτερα της

Το Νέο C4 Cactus είναι το πρώτο μοντέλο στην Ευρώπη που διαθέτει ανάρτηση με Progressive Hydraulic Cushions  (PHC), μία ακόμα καινοτομία της Citroën που θα δούμε να τοποθετείται στο μέλλον και σε άλλα μοντέλα της εταιρίας. Η ηχομόνωση του νέου C4 Cactus αναβαθμίστηκε συνολικά χάρη στα μεγαλύτερου πάχους τζάμια στα παράθυρα, το ηχομονωτικό παρμπρίζ και την τοποθέτηση μεγαλύτερης ποσότητας ηχομονωτικού υλικού στο δάπεδο, αλλά και στο διάφραγμα που χωρίζει τον κινητήρα από το χώρο επιβατών. Το νέο C4 Cactus είναι εξοπλισμένο με συστήματα υποστήριξης τα οποία προσφέρουν άνεση και ασφάλεια απλοποιώντας την οδήγηση, διατηρούν τον οδηγό σε επαγρύπνηση και μειώνουν τον κίνδυνο ατυχήματος.

Η άνεση στα πολύωρα ταξίδια ανέβηκε πολλά επίπεδα

Στη πράξη όλα τα παραπάνω σημαίνουν ένα εξαιρετικά υψηλό επίπεδο άνεσης που είχαμε τη δυνατότητα να διαπιστώσουμε κάνοντας πάνω από 1000 χιλιόμετρα σε μία ημέρα. Σχεδόν κάθε είδους ανωμαλία, από τις πάμπολλες των ελληνικών δρόμων, φιλτράρεται ιδανικά και δεν φτάνει στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, προσφέροντας μία αίσθηση που δύσκολα περιγράφεται. Βεβαία οι κλίσεις στις στροφές δίνουν το παρών, αλλά ο χαρακτήρα τους αυτοκινήτου είναι τα ανετότατα οικογενειακά ταξίδια και η ακραία οδήγηση σε δρόμο με στροφές.

Οι κλίσεις στις στροφές υπάρχουν αλλά δεν τρομάζουν

Συνδυαστικό

Συμπερασματικά το C4 Cactus στην δεύτερη γενιά του καταφέρνει να είναι όπως είπαμε πιο Citroen από κάθε άλλη φορά καθώς πλέον είναι και πολύ πιο ολοκληρωμένο σε όλους τους τομείς. Στιλάτο εξωτερικά, σύγχρονο εσωτερικά, με έναν κινητήρα πετρελαίου ο οποίος δεν καίει τίποτα ακόμη και όταν τον ζορίσετε, τοποθετεί την άνεση σε άλλο επίπεδο και όλα αυτά ζητώντας  16.800 Ευρώ για την πετρελαιοκίνητη έκδοση.

  • Εμφάνιση
  • Άνεση
  • Κατανάλωση
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός


  • Αίσθηση κιβωτίου
  • Πίσω παράθυρα που δεν κατεβαίνουν

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας1600 κ.εκ. Turbodiesel
Ίπποι100
0-10011.8″
Τελική ταχύτητα185 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής5.6 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO294 γρ/χλμ

Γνήσιο Citroen σε κάθε κατάσταση

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.