Όταν ο Ayrton Senna γυρνούσε στο Hungaroring με ένα LADA.

Η προσωπικότητα που ονομάζεται Ayrton Senna χρειάζεται ολόκληρο βιβλίο για να περιγραφεί ενώ ακόμα κι έτσι, κάποιες πτυχές της ζωής και του “είναι” του θα μείνουν πάλι ανεξερεύνητες. Όμως δεν είμαστε εδώ για να αναλύσουμε ποιος ήταν ο Senna, τι έχει πετύχει και πώς έχει επηρεάσει τον κόσμο. Εδώ είμαστε για να ανατρέξουμε πίσω στο 1986, όταν ο βραζιλιάνος πήρε ένα VAZ 2101 και έκανε τουλάχιστον έναν γύρο στο Hungaroring με αυτό.

Αυτή δεν είναι μία PR ιστορία. Δεν είναι η ομάδα που κάθισε τον Ayrton πίσω από το τιμόνι του συγκεκριμένου αυτοκινήτου για πλάκα ή για να φανεί πιο συμπαθής στην τότε κομμουνιστική Ουγγαρία. Είναι μία ιστορία που φανερώνει ένα πολύ μικρό κομμάτι της προσωπικότητας του Senna και του modus operandi του.

Βλέπεις, το 1986 διεξήχθη για πρώτη φορά του Ουγγρικό Grand Prix στην πίστα του Hungaroring. Το πρώτο Grand Prix πίσω από το “Σιδηρούν Παραπέτασμα” μπροστά σε εκατοντάδες χιλιάδες οπαδούς από το πρώην Ανατολικό μπλοκ. Ο Ayrton, συνήθιζε να μελετά την πίστα πριν από κάθε αγώνα. Πρώτα στην θεωρία, βλέποντας χάρτες και διαγράμματα και εν συνεχεία, στην πράξη. Σύμφωνα με το τελετουργικό του βραζιλιάνου, έπρεπε είτε να περπατήσει στην πίστα για να νιώσει την άσφαλτο και να οραματιστεί την κίνηση του μονοθεσίου πάνω της είτε να κάνει μερικούς γύρους με κάποιο φυσιολογικό αυτοκίνητο, σε φυσιολογικές ταχύτητες ώστε να εγκλιματιστεί και να την μάθει.

Εκείνη την ημέρα, δεδομένων των ειδικών συνθηκών, ο Senna ζήτησε κάτι… special. Ζήτησε ένα αυτοκίνητο “του λαού”. Κάτι που οι Ούγγροι οδηγούν σε καθημερινή βάση. Κάτι συνηθισμένο, ίσως ακόμα και τετριμμένο αλλά σίγουρα κάτι χαρακτηριστικό. Κάπως έτσι προέκυψε το VAZ 2101 που επί της ουσίας, δεν είναι τίποτε παραπάνω από μία εκδοχή του Fiat 124 για την σοβιετική αγορά. Ένα αυθεντικό LADA! Ο Senna έκανε, όπως προείπα, τουλάχιστον έναν γύρο με το 2101 στο Hungaroring και η φωτογραφία που βλέπεις, τραβήχτηκε από τον Zsolt Mitrovics που δούλεψε ως μέλος της ομάδας διάσωσης από το 1986 έως και το 1992. Δυστυχώς όμως, δεν έχουμε ιστορικά αρχεία από τις εντυπώσεις του γιγαντιαίου και αδικοχαμένου οδηγού. Καταραμένη εποχή προ-Twitter, προ-Facebook και γενικότερα προ-social media και internet. Ένας Θεός ξέρει πού βρίσκεται τώρα αυτό το 2101 και αν ο τρέχον ιδιοκτήτης γνωρίζει την ιστορία του αυτοκινήτου του!

Υ.Γ. Για την ιστορία, το Ουγγρικό Grand Prix του 1986, μας έδωσε και το εντυπωσιακό προσπέρασμα του Piquet στον Senna:

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.