Dacia Dokker. Κορυφαίο στο πάρε-δώσε!

Κάθε επαγγελματικό αυτοκίνητο πρέπει να έχει ως πρώτο προσόν το πολύ καλό πάρε-δώσε υπό δύο έννοιες. Η πρώτη έχει να κάνει με τον επαγγελματικό του ρόλο καθώς θα πρέπει να παρέχει όλες τις ευκολίες χρήσης ως προς την μεταφορά και την φορτοεκφόρτωση των εμπορευμάτων και φυσικά ως προς την ασφάλεια και άνεση των εργαζομένων.

Η δεύτερη αφορά την οικονομική πλευρά του θέματος καθώς θα πρέπει να δίνει περισσότερα από την τιμή κτήσης αλλά και από το κόστος χρήσης, ώστε να είναι πραγματικό εργαλείο ειδικά σε βάθος χρόνου. Από την αρχή λοιπόν του κειμένου δεν έχω κανέναν ενδοιασμό να δηλώσω ότι και στα δύο το Dacia Dokker τα καταφέρνει από περίφημα έως κορυφαία. Ας τα δούμε από πιο κοντά, αρχίζοντας από τους αριθμούς που πάντα λένε την αλήθεια.
Όγκος χώρου φόρτωσης 3,3-3,9 κ.μ.
Μήκος χώρου φόρτωσης 1,90-3,11 μέτρα
Ύψος χώρου φόρτωσης 1,27 μέτρα
Ωφέλιμο φορτίο 750 κιλά μαζί με οδηγό

Ήδη από αυτά βρίσκεται σαφώς στη κορυφή της κατηγορίας ενώ υπάρχουν και άλλα που το εδραιώνουν εκεί, όπως το πλήρες άνοιγμα της πίσω πόρτας χωρίς μηχανικό στοπ  όταν ξεφορτώνει σε ράμπες, την επιλογή μεταλλικού διαχωριστικού με τζάμι ή μεταλλικού πλέγματος που αφαιρείται και με την αναδίπλωση του καθίσματος του συνοδηγού (που σε άλλη περίπτωση μπορεί να γίνει γραφείο) αυξάνει πάρα πολύ το μήκος του χώρου φόρτωσης, χωρίς επιπλέον χρέωση για όποια επιλογή σας.

Σε αυτά προσθέστε το λαστιχένιο κάλυμμα του δαπέδου φόρτωσης που φθάνει όμως και μέχρι το μισό ύψος, όπως και τους πολλούς κρίκους στερέωσης των εμπορευμάτων. Υπάρχει επίσης εταζέρα οροφής καθώς και μεγάλο ντουλαπάκι στο ταμπλό που χωράει και χαρτί Α4 για διάφορα έγγραφα. Η πλαϊνή πόρτα είναι συρόμενη με ασφάλεια ενώ ως εξτρά μπορείτε να ζητήσετε και δεύτερη πλαϊνή πόρτα από την άλλη μεριά αλλά και τζάμι που είναι ιδιαίτερα χρήσιμο στο παρκάρισμα και το σημαντικότερο με πολύ μικρό κόστος για αυτιά τα δυο.

Άνεση και ασφάλεια
Έχουν περάσει πια τα χρόνια που όταν λέγαμε επαγγελματικό εννοούσαμε ένα φτωχό και ασθενικό αυτοκίνητο, χωρίς τίποτε το ιδιαίτερο. Στο πνεύμα των καιρών λοιπόν το Dokker προσφέρει ένα άνετο εσωτερικό με όλες τις ευκολίες για οδηγό και συνοδηγό, όπως ηχοσύστημα με Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, ηλεκτρικούς και θερμαινόμενους καθρέφτες, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό και δυνατότητας κλειδώματος και από μέσα, αιρ-κοντίσιον και μεγάλο και ευανάγνωστο πίνακα οργάνων με που εμφανίζει και ένδειξη αλλαγής σχέσης στο κιβώτιο.

Ο κινητήρας του είναι ο γνωστός πετρελαίου της Renault των 1.491 κ.εκ. που στο αυτοκίνητο της δοκιμής αποδίδει 90 ίππους στις 4.000σ.α.λ. με ροπή 220 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. ενώ υπάρχει πάντα διαθέσιμος και με 75 ίππους. Να σημειώσουμε ότι και οι δύο διαθέτουν σύστημα start-stop αλλά και δυνατότητα επιλογής eco προγράμματος για οικονομικότερη οδήγηση. Τα φρένα του αποτελούνται από δίσκους εμπρός και ταμπούρα πίσω ενώ στάνταρ είναι το ESP και το σύστημα συγκράτησης σε ανηφόρα. Η διάμετρος στροφής είναι 11 μέτρα ενώ το τιμόνι είναι με υποβοήθηση και ρυθμίζεται σε ύψος.


Σαν επαγγελματίες;

Όχι, δεν το οδηγήσαμε σαν επαγγελματίες αφού δεν το φορτώσαμε τουλάχιστον έως εκεί που επιτρέπεται αλλά με σαφώς μικρότερο βάρος. Από την άλλη όμως αυτό είχε και την χρήσιμη πλευρά του αφού είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε ότι ακόμη και έτσι ή ακόμη και κενό, στο δρόμο κινείται πάρα πολύ καλά χωρίς ιδιαίτερους θορύβους κυρίως από τον άδειο χώρο φόρτωσης και το σπουδαιότερο χωρίς αναπηδήσεις και μετατοπίσεις του πίσω άξονα. Ασφαλές στο δρόμο αλλά και άνετο καθώς αρκούν λίγα χιλιόμετρα για να ξεχάσεις ότι οδηγάς ένα μικρό φορτηγό. Στην ασφάλεια συντείνουν και τα πολύ καλά φώτα για νυκτερινή οδήγηση ενώ η κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 5,2 λίτρα στα 100 χλμ.

Έχω όμως και τρείς ενστάσεις. Η πρώτη αφορά την απουσία τζαμιού στην πλαϊνή πόρτα που δυσκολεύει πολύ το παρκάρισμα, η δεύτερη ότι οι εξωτερικοί καθρέφτες είναι μικροί για επαγγελματικό και η τρίτη ότι απουσιάζουν οι αισθητήρες παρκαρίσματος που θα έπρεπε κατά τη γνώμη μου να είναι υποχρεωτικοί!

Έχει τα γονίδια
Δεν θα μπορούσε η Renault να μην δώσει τα γονίδιά της στην κόρη της και αυτό αφορά την Dacia συνολικά άρα και το  Dokker ειδικά, αφού και στα επαγγελματικά η Γαλλική εταιρεία πρωταγωνιστεί εδώ και πολλά στις αγορές του κόσμου και ειδικά στην Ευρώπη. Εδώ όμως έχουμε και ένα ακόμη καλό και φυσικά πολύ σημαντικό, που είναι η τιμή του στα 12.700 ευρώ για το αυτοκίνητο της δοκιμής χωρίς Φ.Π.Α.

Toυ Τριαντάφυλλου Τσουλφά

 

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.