Aν κάποιος πρίν από μερικά, λίγα μόλις, χρόνια προσπαθούσε να μας πείσει πως θα υπάρξει ένα πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο το οποίο αφενός δεν θα κόστιζε μία περιουσία και αφετέρου θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως το GTI των diesel, προφανώς και θα τον αφήναμε να ονειρεύεται και να απολαμβάνει το όνειρό του. Και όμως αυτό πλέον έγινε πραγματικότητα, με το Golf GTD να αποτελεί το αντίπαλο δέος του GTI και όχι μόνο κάτι τέτοιο να μην θεωρείται ιεροσυλία, αλλά υπό προϋποθέσεις να αποδεικνύεται και καλύτερο, ειδικά στη σημερινή οικονομική πραγματικότητα.

Οι διαστάσεις προφανώς και δεν έχουν διαφοροποιηθεί

Μία πραγματικότητα η οποία τείνει να ενοχοποιεί σχεδόν τη κάθε ευχαρίστηση, μία πραγματικότητα στην οποία η συζήτηση για οδήγηση και δη απολαυστική, έχει εκλείψει, μία πραγματικότητα στην οποία τα αυτοκίνητα που μπορούν να προκαλέσουν γέλιο, χαρά, ευχαρίστηση ανήκουν στη σφαίρα της φαντασίας. Ευτυχώς όμως που η αυτοκίνηση στις μέρες μας έχει την απάντηση σε αυτή τη μίζερη και γκρίζα πραγματικότητα και ακούει στο όνομα VW Golf GTD ή αλλιώς απόλαυση χωρίς τύψεις.

Τα πίσω φώτα είναι πολύ ιδιαίτερα όταν είναι αναμμένα

Υπερβολικά διακριτικό

Όλες οι γενιές του Golf είχαν ως κοινό σημείο αναφοράς τη διακριτική εξωτερική τους εικόνα. Και φυσικά αυτό συνεχίζει να ισχύει και στην περίπτωση του GTD ακόμη και μετά το πρόσφατο σχετικά facelift στο οποίο υπεβλήθη το μοντέλο. Βεβαίως όπως είναι λογικό αλλά και απαραίτητο η συγκεκριμένη έκδοση μπορεί να διαθέτει κάποιες στιλιστικές επεμβάσεις οι οποίες είναι απαραίτητες για να δηλώνουν το διαφορετικό της κατασκευής, ωστόσο το σύνολο είναι υπέρ του δεόντως διακριτικό.

Ποιότητα και σύγχρονη τεχνολογία στο εσωτερικό

Οι αισθητικές βελτιώσεις σε σχέση με τις απλές εκδόσεις του Golf περιορίζονται στο μπροστινό προφυλακτήρα, στα ψαρωτικά βράγχια εκατέρωθεν των  προβολέων ομίχλης, στις πλευρικές ποδιές και στις στάνταρ πλέον, πανέμορφες είναι η αλήθεια, ζάντες των 18 ιντσών. Οι κόκκινες δαγκάνες των φρένων συμπληρώνουν την εικόνα και μαζί με το λογότυπο GTD, δίνουν το στίγμα της διαφορετικότητα αυτού του Golf.

Άνετοι χώροι για τέσσερα άτομα

Μπαίνοντας στην καμπίνα των επιβατών, συναντάς το σύνολο των αναβαθμίσεων που υπάρχουν στο ανανεωμένο Golf,  όπως το νέο συστήματα infotainment και ο -έξτρα- ψηφιακός πίνακας οργάνων. Η άριστη εργονομία και ο άνετος χώρος για τέσσερις παραμένουν, όπως και η κορυφαία απτή ποιότητα μαζί με την προσεγμένη ηχομόνωση. Βεβαίως οι καρό επενδύσεις των καθισμάτων και το flat bottom τιμόνι με το λογότυπο GTD είναι απαραίτητα στοιχεία της διαφοροποίησης της συγκεκριμένης έκδοσης. Ο κάπως υψηλός θόρυβος κύλισης σε τραχύ οδόστρωμα, δεν φτάνει σε σημείο ενόχλησης του οδηγού και των επιβατών.

Χαρακτηριστική η καρό επένδυση των καθισμάτων

Οικονομική ισχύς

Ο κινητήρας του Golf GTD έχει χωρητικότητα 2000 κυβικών και η απόδοσή του φθάνει τους 184 ίππους με τη ροπή να ανέρχεται στα 38.7 κιλά και να είναι διαθέσιμη από τις 1750 στροφές.  Στη περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, ο κινητήρας συνδυαζότανε και με το εξαιρετικό εφτάρι πλέον, καθώς προστέθηκε μία ακόμη ταχύτητα σε σχέση με τον προκάτοχό του,  αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG, με αποτέλεσμα τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 7,2’’ και η τελική ταχύτητα να φτάνει τα 230 χλμ./ώρα. Το πιο σημαντικό, καθώς η κατανάλωση παίζει πάντα το ρόλο της, είναι τα 7.3 λτ./100 χλμ. κατά τη διάρκεια των 1500 χιλιομέτρων της δοκιμής, η οποία περιελάμβανε εθνική οδό, αστική μετακίνηση, αλλά και ορεινή διαδρομή και πάντα σε ρυθμούς GT.

Δυνατός και οικονομικός

Χιλιομετροφάγος

Η παραλαβή και μόνο του Golf GTD μας δημιούργησε ένα τεράστιο χαμόγελο, το οποίο δεν έφυγε σχεδόν ποτέ. Παρά το γεγονός πως το διάστημα που το είχαμε στα χέρια μας συνέπεσε με μία πολύ δύσκολη περίοδο, το GTD αποτέλεσε τη βαλβίδα διαφυγής της τεράστιας πίεσης και του αφόρητου άγχους.

Απολαυστικό σε κάθε περίπτωση

Από τις μικρές αστικές μετακινήσεις προς το ραδιόφωνο, μέχρι τα ταξίδια των εκατοντάδων χιλιομέτρων στην εθνική οδό και κυρίως οι περιηγήσεις μας σε ορεινούς επαρχιακούς δρόμους με κλειστές στροφές και ελάχιστη κίνηση, όλα κατέληγαν σε ένα κοινό συμπέρασμα. Πως η οδήγηση κάποιων αυτοκινήτων δεν είναι απλά απολαυστική, αλλά είναι καταλυτικά αγχολυτική. Πως κάποια αυτοκίνητα έχουν την ικανότητα να σου προκαλούν ένα έντονο και διαρκές χαμόγελο τόσο όταν το οδηγείς εντός πόλης όσο και στο ταξίδι στην εθνική οδό.

Προβλέψιμο ακόμη και στο όριο

Και βεβαίως εκεί όμως που το χαμόγελο έγινε γέλιο συνεχές και ασταμάτητο είναι στα επαρχιακά ορεινά κομμάτια. Η επιλογή του προγράμματος sport, εκτός όλων των άλλων προσφέρει και έναν πολύ ωραίο ήχο από την εξάτμιση. Έναν ήχο που σε προδιαθέτει επιτέλους να ξεχάσεις την πραγματικότητα και απολαύσεις οδήγηση. Άμεση απόκριση από τον κινητήρα, αλλαγές ταχυτήτων από το τιμόνι μέσω των paddles, σκληρότερη ανάρτηση, πλαίσιο γρανίτης και φρένα χωρίς ίχνος κόπωσης.

Γρήγορες αλλαγές του ενώ η προσθήκη και έβδομης σχέσης βελτίωσε τη κατανάλωση στο ταξίδι

Χωρίς αμφιβολία πρόκειται για ένα σύνολο το οποίο καταφέρνει να σε κάνει να ξεχαστείς και να ξεφύγεις από τη μίζερη πραγματικότητα έστω για λίγο. Η αλήθεια είναι πως θα θέλαμε το ESC να απενεργοποιείται πλήρως, αλλά τι να κάνουμε, δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα.

Ένα αυτοκίνητο που πραγματικά χαίρεσαι να οδηγείς

Ολοκληρωμένα απολαυστικό

To VW Golf GTD είναι ένα αυτοκίνητο συνολικά ολοκληρωμένο, διακριτικά καλαίσθητο, προσεγμένα ποιοτικό, φροντισμένα εκρηκτικό. Ένα αυτοκίνητο το οποίο θα θέλαμε με τις κόκκινες δαγκάνες των φρένων και το σύστημα παράγωγης του εξαιρετικού ήχου από την εξάτμιση, αλλά χωρίς τις 18άρες όμορφες μεν, ασύμβατες δε με τους ελληνικούς δρόμους, ζάντες. Ένα αυτοκίνητο του οποίου τα 36950 Ευρώ που κοστίζει με απόσυρση, αξίζουν μέχρι το τελευταίο Ευρώ.

Για να επιλέγετε ανάλογα με τις διαθέσεις σας

[vc_rowequal_height=”yes”]

  • Διακριτική εμφάνιση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
  • Κατανάλωση
  • Κιβώτιο


  • Υπερβολικές οι 18άρες  για την ελληνική πραγματικότητα
  • ESC που δεν απενεργοποιείται
[/vc_row]
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας2000 κ.εκ. Turbodiesel
Ίπποι184
0-1007.2″
Τελική ταχύτητα230 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής7.2 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2122 γρ/χλμ

Πολύ όμορφες αλλά υπερβολικές για τη πραγματικότητα των ελληνικών δρόμων

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.