Dacia Duster 1.5 DCi 4×2. Το καλό καλύτερο

Ίδια φιλοσοφία αλλά με αλλαγές στα σημεία που κάνουν τη διαφορά

Από τη πρώτη του κιόλας γενιά το Duster ήταν ένα αυτοκίνητο το οποίο είχε μπεί πραγματικά στη καρδιά μας. Το γενναίο facelift που δέχθηκε το βελτίωσε στα σημεία, ενώ τώρα στη δεύτερη γενιά του, είναι ένα συνολικά και ολοκληρωτικά αναβαθμισμένο αυτοκίνητο. Μάλιστα οι επεμβάσεις έγιναν στα σημεία εκείνα στα οποία χρειαζότανε και είναι πολύ περισσότερες αλλά και ουσιαστικότερες από αυτές που ίσως να νομίζετε με μία απλή ματιά και φυσικά κατάφεραν να κάνουν το καλό καλύτερο, χωρίς μάλιστα να υπάρξει κάποια οικονομική επιβάρυνση για τον τελικό αγοραστή, όπως θα διαπιστώσετε στη συνέχεια της δοκιμής μας.

Ανανεωμένο και πιο δυναμικό και το πίσω μέρος του

Με πιο macho εμφάνιση

Ξεκινώντας από την εξωτερική του εικόνα, αν και η συνολική σχεδιαστική του φιλοσοφία παρέμεινε αναλλοίωτη, οι σχεδιαστές του επενέβησαν στα σημεία, χαρίζοντας στη νέα γενιά του Duster μία πιο καλαίσθητη και εντυπωσιακή συνάμα όψη. Μία εικόνα στην οποία ξεχωρίζει από τη νέα μάσκα, τους προβολείς με LED ημέρας, το νέο καπό και τα τονισμένα φτερά, τα διαφορετικά πίσω τετράγωνα φωτιστικά σώματα και πολλά άλλα στοιχεία που συνθέτουν το προφίλ ενός αυθεντικού SUV. Το μήκος του αμαξώματος φτάνει τα 4,341 μέτρα όταν το πλάτος είναι στα 1,804 μέτρα και το ύψος στα 1,693 (με ράγες οροφής), με το μεταξόνιο να βρίσκεται στα 2,674 μέτρων (2,676 στο 4×4).

Πιο φουσκωμένοι οι θόλοι των τροχών

Η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος είναι στα 21 εκατοστά, ενώ οι προστατευτικές ποδιές μπροστά και πίσω τονίζουν το σκληροτράχηλο χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Παρότι δικίνητο έχει μεγάλη απόσταση από το έδαφος (205 mm) και καλές γωνίες προσέγγισης (30 μοίρες), ράμπας (23 μοίρες) και διαφυγής (36 μοίρες), στοιχεία που του δίνουν χαρακτήρα περιπέτειας και ικανότητες να αφήσει πίσω του την άσφαλτο και να βρεθεί πιο κοντά στη φύση, καθώς όπως και να το κάνουμε το Duster είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με εκτός δρόμου καταστάσεις.

Συνολικά αναβαθμισμένη η εξωτερική του εικόνα

Με αλλαγές επί της ουσίας

Μπαίνοντας στο εσωτερικό, αντιλαμβάνεσαι άμεσα την αναβάθμιση που έχει γίνει τόσο στον τομέα των υλικών όσο και της κατασκευής, με τα πλαστικά να συνεχίζουν να είναι μεν σκληρά, αλλά σε σαφώς αποδεκτά επίπεδα για το χαρακτήρα και τη φιλοσοφία του μοντέλου. Το ταμπλό έχει σχεδιαστεί από την αρχή με αποτέλεσμα να δείχνει εμφανώς πιο σύγχρονο, και λειτουργικό. Στην κεντρική κονσόλα φιλοξενείται τοποθετημένη ψηλότερα, κατά 74 χιλιοστά, η οθόνη του συστήματος MediaNav Evolution, για πιο εύκολη χρήση, ενώ υπάρχουν νέοι διακόπτες.

Η οθόνη ήρθε πιο ψηλά στη κεντρική κονσόλα, αυξάνοντας σημαντικά την εργονομία

Παράλληλα υπάρχουν και περισσότερες θήκες για μικροαντικείμενα, που σύμφωνα με την Dacia φτάνουν συνολικά τα 27,2 λίτρα. Καλύτερη είναι και η θέση οδήγησης, Από κει και πέρα υπάρχει για πρώτη φορά αυτόματος κλιματισμός και keyless entry (είσοδος και λειτουργίες χωρίς κλειδί), σύστημα προειδοποίησης τυφλού σημείου, ενώ η οθόνη του συστήματος πολυμέσων αφενός έχει μεγαλώσει και αφετέρου έχει τοποθετηθεί πιο ψηλά στην κεντρική κονσόλα.

Οι χώροι εξακολουθούν να είναι ένα από τα δυνατά χαρτιά του

Οι χώροι για τους επιβάτες συνεχίζουν να είναι άκρως ικανοποιητικοί για τις διαστάσεις του αυτοκινήτου ενώ η χωρητικότητα του  πορτμπαγκάζ είναι στα 478 λίτρα για την έκδοση 2WD της δοκιμής μας  ενώ με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος η συνολική χωρητικότητα φτάνει τα 1.623 λίτρα. Πολύ προσεκτική δουλειά έχει γίνει και στον τομέα της ηχομόνωσης όπως και στη ποιότητα κύλισης του Duster, με αποτέλεσμα οι θόρυβοι που φτάνουν στα αυτιά των επιβατών να έχουν μειωθεί δραστικά και μόνο όταν η ταχύτητα κίνησης αυξηθεί σημαντικά.

Ικανοποιεί πλήρως με τη χωρητικότητά του

Γνωστότατος

Ο λόγος φυσικά για τον πετρελαιοκινητήρα των 1.5 λίτρων με τους 110 ίππους και τα 260 Nm ροπής, τον οποίο έχουμε οδηγήσει και δοκιμάσει σε πλειάδα μοντέλων και μάλιστα διαφορετικών κατηγοριών, έχοντας αποδείξει πολλάκις τόσο τις δυνατότητές του, όσο και την ιδιαίτερα λογική απαίτηση σε καύσιμο. Στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας η κίνηση μεταδιδόταν μόνο στους εμπρός τροχούς μέσω ενός μηχανικού κιβωτίου έξι σχέσεων με σωστή κλιμάκωση, με τις επιδόσεις να είναι παραπάνω από αξιοπρεπείς καθώς το πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε 11.8’’ ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 169 χλμ./ώρα. Στα θετικά φυσικά του κινητήρα και κατ’επέκταση του αυτοκινήτου η κατανάλωσή του η οποία κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκε στα 6.4 λτ./100 χλμ. σε πραγματικά μικτές συνθήκες κίνησης. Βεβαίως πρίν από την συμβίωση μαζί του, προηγήθηκε και ένα ταξίδι Αθήνα – Θεσσαλονίκη, όπου εκεί, όσο και αν αυτό ακούγεται οξύμωρο, απολαύσαμε οδήγηση και αφήσαμε το θέμα της κατανάλωσης σε τελευταία μοίρα, όπως θα διαβάσετε στη συνέχεια.

Ικανός, οικονομικός και φυσικά λασπωμένος, όπως αρμόζει ακόμη και στη δικίνητη έκδοση του Duster

Κάνει τα πάντα

Καταρχήν  να ξεκαθαρίσουμε πως επί προσωπικού και έχοντας οδηγήσει τη προηγούμενη γενιά του μοντέλου σε εξαιρετικά δύσκολες εκτός δρόμου συνθήκες, δεν μπορώ να αποσυνδέσω το Duster από τη τετρακίνηση, τις λάσπες, τα βουνά, τα χιόνια και ότι άλλο μπορείτε να φανταστείτε εκτός δρόμου. Ωστόσο η αλήθεια είναι πως η πλειονότητα των κατόχων, ακόμη και ενός Duster, σπάνια θα αποφασίσει να πατήσει χώμα, οπότε εύλογη η απόφαση της εταιρίας για δικίνητη έκδοση. Μία έκδοση η οποία ωστόσο στη καθημερινή χρήση μπορεί να κάνει τα πάντα. Από ένα ταξίδι Αθήνα Θεσσαλονίκη σε ρυθμούς που ούτε εμείς πιστεύαμε πως είναι εφικτοί, μέχρι αστικές μετακινήσεις, ελέω λογικών διαστάσεων, αλλά και ασφαλέστατες οικογενειακές εξορμήσεις καθώς οι χώροι το επιτρέπουν.

Απολαυστικό σε κάθε κατάσταση

Ξεκινώντας από το πρώτο, το ολοκαίνουριου Duster μας απέδειξε στη πράξη πως μπορεί να κινηθεί σε ρυθμούς που ίσως ούτε οι δημιουργοί του δεν έχουν φανταστεί. Απόλυτα ασφαλές στις ευθείες, ουδέτερο και χωρίς καμία τάση να ανοίγει τη τροχιά στις ανοιχτές καμπές με πολλά, με πάρα πολλά για την ακρίβεια, ήταν πραγματικά μία αποκάλυψη. Από εκεί και πέρα, παρότι δικίνητο, δεν θα πεί όχι στο χώμα και μάλιστα σε αρκετά δύσκολα κομμάτια, καθώς μόνο όταν ο βαθμός δυσκολίας ανέβει πολύ, θα σας λείψει η τετρακίνηση.

Χαρίζουν πόντους στη συνολική εμφάνιση

Τίμιο και απολαυστικό

Η καινούρια γενιά του Dacia Duster, εξακολουθεί να είναι μία τίμια, ή για την ακρίβεια μία ακόμη πιο τίμια πρόταση καθώς αναβαθμίστηκε σε όλα εκτός από τη τιμή του, ενώ παράλληλα δεν σας ζητάει να κάνετε σημαντικούς συμβιβασμούς. Και αυτό διότι η δικίνητη, πετρελαιοκίνητη έκδοση Sportive της δοκιμής μας, έχει τα πάντα από πλευράς εξοπλισμού, στέκεται με απόλυτη  ασφάλεια και περίσσεια αξιοπρέπεια στο δρόμο, έχει χώρους και ζητάει μόλις 16180 Ευρώ για να την αποκτήσετε.

  • Εμφάνιση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Κατανάλωση
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή


  • Αίσθηση πλαστικών

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας1500 κ.εκ. Turbodiesel
Ίπποι110
0-10011.8″
Τελική ταχύτητα169 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής6.4 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2115 γρ/χλμ

Η πλέον τίμια πρόταση αυτή τη στιγμή, ανεξαρτήτως κατηγορίας

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.