Επί προσωπικού…

…η αλήθεια είναι ότι ποτέ δεν χρησιμοποίησα κάποιο από τα μέσα μου για προσωπικούς λόγους, παρά μόνο για επαγγελματικούς και φυσικά συναφείς με το αντικείμενο του αυτοκινήτου. Ωστόσο όταν δέχεσαι μία απρόκλητη και αναίτια επίθεση από κάποιον συνάδελφο όπως ο κ. Βασίλης Σαρημπαλίδης μέσω του μέσου στο οποίο εργάζεται, δεν μπορείς παρά να απαντήσεις. Η πρωτοφανής και εντελώς απρόσμενη αυτή επίθεση έγινε με τη δημοσιοποίηση μίας επιστολής συνεργασίας μου προς μία εταιρία αυτοκινήτου, χωρίς βεβαίως, κατ’αρχήν «να μπεί στον κόπο» να μας εξηγήσει και να μας δικαιολογήσει το πώς μία τέτοια καθαρά επαγγελματική και προσωπική επιστολή, κατά παράβαση των στοιχειωδών κανόνων που διέπουν τα προσωπικά μου δεδομένα βρέθηκε στα χέρια του. Έτσι ο κ. Σαρημπαλίδης χρησιμοποιεί μία απολύτως εύλογη, κοστολογημένη και αθώα πρόταση συνεργασίας, στρεβλώνοντάς την και παρουσιάζοντάς την στην ουσία ως «αλισβερίσι»  για να «κοροϊδεύω» τους αναγνώστες μου και για να ψηφίζω με μη αξιοκρατικά κριτήρια στο θεσμό «ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ» (ΑΤΧ) του οποίου έχω τη τιμή να είμαι μέλος.

Στα 20 χρόνια της επαγγελματικής μου πορείας στο χώρο της δημοσιογραφίας ειδικού τύπου, δεν είχα ποτέ την ευκαιρία να ενταχθώ στο μισθολόγιο κάποιου μέσου και όλες μου οι συνεργασίες ήταν με απόδειξη και τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών. Ακόμη και όταν έκανα τη ραδιοφωνική μου εκπομπή στον 102 FM, τον ενημερωτικό ραδιοφωνικό σταθμό της ΕΡΤ3, εγώ είχα την υποχρέωση να βρίσκω τους χορηγούς της εκπομπής και όχι ο σταθμός, όπως σαφώς αναφέρεται στις σχετικές συμβάσεις που υπέγραφα. Σήμερα διατηρώ (θα έλεγα καλύτερα συντηρώ) με πολύ προσπάθεια τον παρόντα ιστοχώρο και δυστυχώς δεν έχω στρατιές υπαλλήλων και στελεχών να διακανονίζουν και να τακτοποιούν τα θέματα χορηγιών και διαφημιστικών τοποθετήσεων, όπως συμβαίνει με άλλους ειδησεογραφικούς ιστοχώρους. Έτσι όπως εύλογα είναι αναμενόμενο και οι περισσότεροι από εσάς βιώνετε καθημερινά εφόσον έχετε ατομικές επιχειρήσεις, τα περισσότερα πράγματα περνούν από το χέρι μου.

Η επιλογή δε αυτή είναι συνειδητή καθώς η οικονομική κατάσταση στην οποία βρέθηκε και συνεχίζει να βρίσκεται η χώρα μας τα τελευταία οκτώ χρόνια, είχε ως αποτέλεσμα τα μέσα μαζικής επικοινωνίας να δεχθούν τεράστια οικονομικά πλήγματα και πολλά από αυτά, κάποτε κραταιά, να καταρρεύσουν. Ως εκ τούτου πολλοί συνάδελφοι, ανάμεσα στους οποίους και εγώ, βρεθήκαμε να είμαστε άνεργοι. Η επιλογή να δημιουργήσουμε ένα μέσο, στη συγκεκριμένη περίπτωση τον παρόντα ιστοχώρο, έγινε καθαρά για λόγους αφ’ενός μεν επιβίωσης και όχι επειδή είχαμε κάποια ματαιοδοξία να γίνουμε «μιντιάρχες», αφ’ετέρου δε από το μεράκι μας να υπηρετήσουμε με συνέπεια τον ειδικό τύπο και να μην το «βάλουμε στα πόδια» στα δύσκολα, μιλώντας επί προσωπικού πάντα.

Έτσι λοιπόν πολλοί δημοσιογράφοι, σε όλα τα είδη του ρεπορτάζ καθώς το φαινόμενο είναι σχεδόν καθολικό, γίναμε και ιδιοκτήτες μέσου, συνεχίζοντας βεβαίως πάντα να είμαστε δημοσιογράφοι και κάνοντας παράλληλα την εργασία του φωτογράφου, καμεραμάν, εμπορικού υπεύθυνου, καθώς τα έσοδα δυστυχώς δεν επιτρέπουν τη πρόσληψη ατόμων για τις παραπάνω εργασίες. Τουλάχιστον δεν την επιτρέπουν στη δική μου επαγγελματική ηθική που πιστεύω και τηρώ στη πράξη πως όποιος εργάζεται πρέπει και να αμείβεται, διότι προφανώς υπάρχει και η αντίθετη άποψη – πρακτική που όμως είναι μακριά από τις δικές μου αρχές. Σε αυτό λοιπόν το πλαίσιο οι προτάσεις συνεργασίας προς τις εταιρίες αυτοκινήτου, είναι μία απολύτως λογική, νόμιμη και ηθική πρακτική. Λογική διότι έχει να κάνει με την οικονομική επιβίωση, νόμιμη διότι τα πάντα είναι τιμολογημένα, και ηθική διότι ο επίμαχος όρος «προνομιακή μεταχείριση» όπως σαφώς εξηγείται και στη πρόταση αφορά στη χρήση επαγγελματιών φωτογράφων και καμεραμέν για τη δημιουργία θεμάτων, καθώς και στην ανάρτηση περισσοτέρων θεμάτων στο site.

Επιπλέον μία προσεκτική ανάγνωση της επιστολής συνεργασίας, οδηγεί στο αβίαστο συμπέρασμα με σαφήνεια και καθαρότητα, ότι πρόκειται για ένα «ολοκληρωμένο πακέτο δημοσιότητας» το οποίο περιλαμβάνει τη χορηγία της ραδιοφωνικής μου εκπομπής με παράλληλη προβολή 100 σποτ. Άρα λοιπόν από το συγκεκριμένο ποσό θα πληρωνόταν κάθε μήνα ένας ραδιοφωνικός σταθμός, ένας καμεραμάν, ένας φωτογράφος, ένας μοντέρ, τα έξοδα της παραγωγής των θεμάτων και φυσικά ο υπογράφων.

Πουθενά και σε κανένα σημείο δεν γίνεται αναφορά για «θετικά σχόλια» ή «επιεική κρίση του εκάστοτε μοντέλου προς δοκιμή». Πολύ δε περισσότερο δεν συνδέεται η ενδεχόμενη συνεργασία μου με την εν λόγω εταιρία αλλά ούτε και με καμία άλλη εταιρία αυτοκινήτου με τον θεσμό «ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ». Δυστυχώς όμως ο συντάκτης του δημοσιεύματος  προσπαθεί διακαώς και σε επανειλημμένες αναρτήσεις του να συνδέσει τα δύο ζητήματα, αλλά προς μεγάλη του ατυχία ( και όχι μόνο) εκτός από την αδικαιολόγητη εμμονή του (ίσως για λόγους αθέμιτου ανταγωνισμού είς βάρος μου, ίσως από εμπάθεια) σε βαθμό μάλιστα εξυβριστικό και συκοφαντικό, δεν υπάρχει καμία άλλη λογική και επιχειρηματολογημένη σύνδεση των δύο.

Αυτό επιβεβαιώνεται περίτρανα και από το αδιαμφισβήτητο γεγονός πως ψηφίζοντας τον Νοέμβριο του 2017 την τελική δεκάδα των υποψηφίων αυτοκινήτων για τον τίτλο του 2018 ΔΕΝ ΨΗΦΙΣΑ, το υποψήφιο μοντέλο της συγκεκριμένης εταιρίας, οπότε γίνεται σαφές πως και στην πράξη αλλά και στην εξέλιξη των αναμφισβήτητων γεγονότων δεν υπήρξε καμία απολύτως σύνδεση. Και δεν θα μπορούσε να υπάρξει άλλωστε καθώς η ηθική και επαγγελματική μου αξιοπρέπεια, όπως και των υπολοίπων 24 μελών του θεσμού, βρίσκεται πολύ πιο ψηλά από οποιαδήποτε, ακόμη και σκέψη, για «αλισβερίσι» το οποίο θα σχετίζεται με τα κριτήρια που επιλέγουμε ποιο αυτοκίνητο θα ψηφίσουμε ως «ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ». Και αυτός είναι ο σημαντικότερος λόγος που ο θεσμός αυτός έχει ιστορία 11 ετών έχοντας επιβιώσει σε ιδιαίτερα δυσχερείς συνθήκες  και κυρίως διαθέτοντας πλέον καθολική και πλήρη αναγνώριση. Και επειδή είμαι φανατικός λάτρης των ανοιχτών διαδικασιών η τελική δεκάδα που εγώ πρόκρινα και ψήφισα με αλφαβητική σειρά ήταν η εξής:

  • Ford Fiesta
  • Honda Civic
  • Hyundai i30
  • Kia Stonic
  • Nissan Micra
  • Renault Megane
  • Seat Ibiza
  • Skoda Kodiaq
  • Suzuki Ignis
  • VW Polo

Ήδη έχω μακρηγορήσει και θα σταματήσω εδώ ενώ θα μπορούσα να γράψω πολλά ακόμη, αλλά αν και θιασώτης της συζήτησης και της διαλεκτικής, πιστεύω πως στη συγκεκριμένη περίπτωση ο δημόσιος διάλογος δεν θα προσφέρει κάτι παραπάνω. Αυτό διότι  φυσικά θα υπάρξει και συνέχεια καθώς σε μία εποχή που η ηθική συνολικά βρίσκεται σε φθίνουσα πορεία, οφείλω να υπερασπιστώ τη δική μου όπως και την επαγγελματική μου αξιοπρέπεια και υπόσταση με όλα τα νόμιμα μέσα που διαθέτω.

Επίσης οφείλω αφ’ενός μεν να υπερασπιστώ τα «μικρά» site της επαρχίας και τη δυνατότητα του αναγνώστη να έχει πρόσβαση σε ποικίλη πληρροφόρηση και να επιλέγει και να κρίνει ενημερωμένα αφ’ετέρου δε το θεσμό «ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ» ο οποίος φυσικά διαθέτει τα αρμόδια όργανα για να το πράξει και ο ίδιος από μόνος του, αν και εφ΄όσον χρειαστεί, αλλά βάλλεται εξ’αφορμής αυτής της αήθους επίθεσης εναντίον μου, προφανώς εσκεμμένα, στο πλαίσιο μίας συντονισμένης επίθεσης που γίνεται τελευταία με σκοπό την αποδόμηση αυτού του εξαιρετικού και αξιοκρατικότατου θεσμού

Αυτό σημαίνει πως η συνέχεια θα δοθεί στα δικαστήρια, παρά το γεγονός πως η συγκεκριμένη πρακτική απέχει πολύ από τη λογική μου, ειδικά ανάμεσα σε συναδέλφους…

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.