Hyundai i30N. Απολαυστικό σε όλα και με τιμή πρόκληση

Σε μία εποχή που το μεγαλύτερο μέρος του αυτοκινητικού ενδιαφέροντος περιστρέφεται γύρω από τα SUV και κροσσόβερ οχήματα, καθώς επίσης και από τον εξηλεκτρισμό της αυτοκίνησης, η πρόσκληση να οδηγήσεις ένα γρήγορο hatchback από τη Hyundai και μάλιστα εντός πίστας, πραγματικά αλλάζει την ατζέντα, προς το καλύτερο φυσικά. Αυτό διότι αφενός η Κορεάτικη εταιρία τα τελευταία χρόνια έχει κάνει άλματα προόδου σε όλους ανεξαιρέτως τους τομείς, αφετέρου διότι πρόκειται για τη πρώτη ουσιαστική προσπάθεια της να εισέλθει σε μία πολύ δύσκολη, άκρως ανταγωνιστική και βεβαίως πολύ απαιτητική κατηγορία. Σε μία κατηγορία όπου μπροστά του θα βρεί αυτοκίνητο όπως το Peugeot 308 GTi, Ford Focus ST, Seat Leon Cupra, VW Golf GTi, Renault Megane RS, Honda Civic Type R.

Ωστόσο όπως θα διαβάσετε στη συνέχεια έχει όλα τα εχέγγυα για να κοιτάξει στα μάτια τα παραπάνω αυτοκίνητα, συν το γεγονός πως η τιμή του είναι πραγματικά εξαιρετική, όπως θα διαβάσετε στη συνέχεια. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Και η αρχή είναι η προέλευση του “N” το οποίο θα χαρακτηρίζει όλα τα γρήγορα μοντέλα της Hyundai στο εξής. Διότι θα υπάρξουν και άλλα, καθώς η συνέχεια θα δοθεί με το i30 Fastback N και έπεται και συνέχεια. Η σειρά N λοιπόν γεννήθηκε ως ιδέα στο Namyang της N. Κορέας και ολοκληρώθηκε στη πίστα Nürburgring. Το ‘N’ (που εμπνέεται από το σχήμα ενός σικέιν αγωνιστικού περάσματος) αντιπροσωπεύει την ουσία της εξέλιξης των αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων της Hyundai Motor.

Διαφορετικό εμφανισιακά αλλά όχι κραυγαλέο

Το i30 N είναι βασισμένο στο νέας γενιάς i30 με τις ανάλογες μηχανικές και αισθητικές επεμβάσεις. Ξεκινώντας από τον τομέα της εμφάνισης το αυτοκίνητο έχει αυξημένα τόξα στους τροχούς με ζάντες 18 ή 19 ιντσών, ενώ σε σχέση με το απλό i30 είναι τέσσερα χιλιοστά πιο χαμηλό με τις 18άρες και οκτώ χιλιοστά πιο χαμηλό με τις 19άρες. Η υπογραφή N διακρίνεται και στις κόκκινες δαγκάνες των φρένων  καθώς και στη μάσκα  Cascading στο μπροστινό μέρος.  Στο μπροστινό μέρος επίσης τονίζεται ο σπόρ χαρακτήρας του μέσω της μαύρης στεφάνης των προβολέων . Στο πίσω κομμάτι διακρίνεται το τριγωνικό τρίτο φώς, η γυαλιστερή μαύρη αεροτομή και φυσικά η διπλή απόληξη της εξάτμισης.

Στο εσωτερικό προφανώς και υπάρχουν αλλαγές, αισθητικές και λειτουργικές, όπως για παράδειγμα τα καθίσματα με τη πολύ καλή πλευρική στήριξη. Το τιμόνι “N” διαθέτει δύο κουμπιά μέσω των οποίων ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρία οδηγικά προφίλ Norma, Eco, Sport  ενώ από το μπουτόν “N” ενεργοποιείται και η λειτουργία “N” είτε στη προσαρμοσμένη ρύθμιση είτε για τους πιο προχωρημένου στην “N Custom” όπου μπορείτε να διαμορφώσετε το προσωπικό σας προφίλ οδήγησης. Επίσης υπάρχει και  Launch Control που ρυθμίζει τη ροπή του κινητήρα όταν ξεκινάει από στάση, βοηθώντας στην εκκίνηση του σαν επαγγελματία οδηγό αγώνων. Με τον ηλεκτρονικό έλεγχο ευστάθειας (ESC) εκτός λειτουργίας και τον αποσυνδεδεμένο συμπλέκτη, η πρώτη ταχύτητα μπορεί να ενεργοποιηθεί αμέσως απελευθερώνοντας το πεντάλ του συμπλέκτη μέσα σε πέντε δευτερόλεπτα μετά την πλήρη επιτάχυνση.

Από τεχνικής πλευράς

Το i30 N διαθέτει έναν turbo κινητήρα δύο λίτρων με δύο επιλογές.  Το Standard Package που αποδίδει 250 ίππους και το Performance Package με 275 ίππους. Και οι δύο επιλογές παρέχουν μέγιστη ροπή 353 Nm και φτάνουν σε μέγιστη ταχύτητα 250 χλμ./ώρα. Η έκδοση των 250 ίππων επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα σε 6,4’’ και η έκδοση 275 PS σε 6,1’’. Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός εξατάχυτου μηχανικού κιβωτίου, ενώ ήδη εξελίσσεται και ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, με άγνωστο ωστόσο το πότε θα παρουσιαστεί.

Το i30 N με πακέτο επιδόσεων περιλαμβάνει αποκλειστικά ελαστικά Hyundai N 19 ιντσών Pirelli P-Zero υψηλής αντοχής, διακριτικές κόκκινες δαγκάνες φρένων N και μεγαλύτερους δίσκους φρένων (μπροστά 18 ιντσών, 17 ιντσών πίσω). Το σύστημα ηλεκτρονικής περιορισμένης ολίσθησης (E-LSD) και το σύστημα μεταβλητής βαλβίδας εξαγωγής είναι πρόσθετα χαρακτηριστικά που περιλαμβάνονται στο πακέτο επιδόσεων.

Το οδηγείς και χαίρεσαι

Κατά τη διάρκεια της πρώτης πανελλήνιας παρουσίασης του νέου Hyundai i30 N είχαμε τη δυνατότητα να το οδηγήσουμε στη πίστα των Μεγάρων. Η αρχική αίσθηση, μετά το πρώτο γύρο και έχοντας το αυτοκίνητο στην επιλογή Normal, είναι ότι πρόκειται για ένα εύκολο στην οδήγηση καθημερινό τετράτροχο το οποίο μπορεί να οδηγηθεί χωρίς πρόβλημα απ’όλα τα μέλη της οικογένειας για τις ανάγκες της. Στη συνέχεια επιλέγοντας το προφίλ “Ν” απλά δεν πιστεύαμε πως οδηγούσαμε ένα Hyundai. Η δύναμη του κινητήρα από χαμηλά, η ακαμψία του πλαισίου το οποίο σημειωτέον προέρχεται αυτούσιο από το απλό i30 και οι δυνατότητες των αναρτήσεων σε ωθούν  να μπαίνεις σε κάθε στροφή όλο και πιο γρήγορα.

Η γρήγορος επιλογέας και το ωραίο «κούμπωμα» των ταχυτήτων και το άμεσο τιμόνι έρχονται ως αρωγοί στην όλη προσπάθεια. Η κάπως ελαστική αίσθηση στο πεντάλ των φρένων, πιστεύουμε πως προέρχεται από το γεγονός πως πρίν από εμάς είχαν κάνει αρκετούς γύρους στη πίστα άλλοι συνάδελφοι, οπότε μία μικρή «κόπωση» είναι απολύτως δικαιολογημένη. Και βεβαία το κερασάκι στη τούρτα της οδηγικής απόλαυσης είναι ο ήχος ο οποίος συνάδει απόλυτα με τη φιλοσοφία και την αποστολή της συγκεκριμένης κατασκευής.

Και με εξαιρετική τιμή

Καλή η εμφάνιση η οποία είναι προσεγμένη και διαφορετική αλλά σε καμία περίπτωση κραυγαλέα, εξαιρετικός ο δίλιτρος κινητήρας με τη ροπή από χαμηλά τον υπέροχο θόρυβο και τα σκασίματα από την εξάτμιση στο άφημα του γκαζιού, αναγκαία η ακαμψία του αμαξώματος και η σωστή ρύθμιση των αναρτήσεων, αλλά το ζητούμενο όταν θέλεις να μπείς με αξιώσεις σε μία τέτοια κατηγορία είναι και η τιμή. Και σε αυτόν τον τομέα οι άνθρωποι της Ελληνικής αντιπροσωπείας πραγματικά έδωσαν τα ρέστα τους, καθώς η standard έκδοση κοστίζει 26990 Ευρώ και η Performance 28750.

Φωτογραφίες: Γιώργος & Χρήστος Καραγιωργάκης

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.