Η Mazda έχει βαλθεί να “σώσει” τον βενζινοκινητήρα!

Τι κι αν η Mazda παρουσίασε πριν από λίγο καιρό τον πρώτο κινητήρα παραγωγής με ανάφλεξη συμπίεσης SkyActiv-X; Η μικρή ιαπωνική εταιρία δεν επαναπαύεται και οι μηχανικοί της θα υπερβάλλουν εαυτόν για να πετύχουν τους στόχους που έχουν τεθεί όσον αφορά στον βαθμό απόδοσης και τις εκπομπές ρύπων. Συγκεκριμένα, η Mazda ισχυρίζεται πως η τεχνολογία SkyActiv-3 μπορεί να αποτελέσει το αντίπαλον δέος των ηλεκτρικών, τουλάχιστον αν συμπεριλαμβάνεται η παραγωγή του ρεύματος που απαιτεί η φόρτιση των μπαταριών στον υπολογισμό των εκπομπών ρύπων.

Οι ισχυρισμοί αυτοί δεν αποτελούν το προϊόν της φαντασίας μας αλλά προήλθαν απευθείας από την “πηγή” – δηλαδή τον επικεφαλής powertrain της εταιρίας, Mitsuo Hitomi. Ο Hitomi-san αποκάλυψε ότι προτεραιότητα για την Mazda είναι το λανσάρισμα του καινοτόμου SkyActiv-X κινητήρα στην αγορά, κάποια στιγμή μέχρι το πέρας του πρώτου τριμήνου του 2019. Από εκεί και πέρα, θα εστιάσει στην βελτίωση του βαθμού απόδοσης, αναφέροντας μάλιστα ότι αν επιτευχθεί μία αύξηση της τάξης του 27%, ώστε ο βαθμός απόδοσης να φτάσει το εξωφρενικό σε αυτό το σημείο, 56%, τότε η SkyActiv-3 οικογένεια κινητήρων θα εκπέμπει σχεδόν τους ίδιους ρύπους με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Όπως είπαμε όμως, τα νούμερα που αναφέρει ο Hitomi-san εκ μέρους της Mazda περιλαμβάνουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από την παραγωγή της ενέργειας που απαιτούν τα ηλεκτρικά καθώς και τις εκπομπές που περιλαμβάνει η εξόρυξη του πετρελαίου και το ραφινάρισμα της βενζίνης!

Ο ισχυρισμός της Mazda είναι ότι από τη στιγμή που στον υπολογισμό των ρύπων συνυπολογίζονται όλες οι δραστηριότητες, κάποια ηλεκτρικά είναι πιο ρυπογόνα από μερικά σύγχρονα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα. Η ιαπωνική φίρμα, πιστεύει πάντως ότι μπορεί να μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά 25% σε βάθος χρόνου ενώ ο απώτερος στόχος όπως αναφέρθηκε κατά την παρουσίαση του “Sustainable Zoom-Zoom 2030” πλάνου της, είναι η μείωση κατά 90%, σε σύγκριση με τις well-to-wheel εκπομπές το 2010, μέχρι το 2050! Σε κάθε περίπτωση, ο Hitomi-san δεν έδωσε κάποιο συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την SkyActiv-3 τεχνολογία – είναι πάρα πολύ νωρίς άλλωστε για κάτι τέτοιο.

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.