«Αυτοκίνητο της χρονιάς για την Ελλάδα» Το σκεπτικό πίσω από τη ψήφο μου

Σε μία εποχή όπου η έκφραση «αναλαμβάνω» την ευθύνη, δεν έχει καμία απολύτως αξία σε όλους τους τομείς, ο Θεσμός «Αυτοκίνητο της χρονιάς για την Ελλάδα» ανέλαβε στη πράξη την ευθύνη να κάνει τη ψηφοφορία φανερή, ώστε όλοι να γνωρίζουν τα πάντα. Πρωτίστως οι αναγνώστες, ακροατές, τηλεθεατές των 25 μελών που απαρτίζουν το θεσμό. Να ξέρουν τι ψήφισε ο καθένας μας ώστε να κρίνουν και αν νομίζουν ότι υπάρχει λόγος να κατακρίνουν, με επιχειρήματα πάντα, ώστε να βελτιωνόμαστε και να πηγαίνουμε μπροστά. Δευτερευόντως οι άνθρωποι των εταιριών, οι οποίο οφείλουν να έχουν ξεκάθαρη εικόνα για τους επαγγελματίες του χώρου, ώστε με ανοιχτά χαρτιά να κάνουν τις κινήσεις και τις επιλογές τους και φυσικά, με επίσης ανοιχτά χαρτιά, να κρίνονται γι’αυτές από τους δημοσιογράφους. Και τέλος, για να έχουμε ήσυχη τη συνείδησή μας και το μέτωπό μας, ότι δεν παίζουμε παιχνίδια, δεν έχουμε καμία σχέση με διαπλοκή, οπότε δεν έχουμε και κανένα απολύτως πρόβλημα να διατυπώνουμε τη γνώμη μας ανοιχτά και ξεκάθαρα, να την υποστηρίζουμε και να συζητούμε πάνω σε αυτή με οποιονδήποτε.

Με αυτά τα λίγα ως πρόλογο ακολουθεί η ψηφοφορία μου για το «Αυτοκίνητο του 2018».

Ford Fiesta             16

VW Polo                 14

Seat Ibiza               13

Nissan Micra           12

Renault Megane      10

Honda Civic            9

Skoda Kodiaq          8

Kia Stonic               7

Hyundai i-30            6

Toyota CH-R           5

Ξεπερνώντας με συνοπτικές διαδικασίες το γεγονός ότι όλα τα αυτοκίνητα της δεκάδας είναι πραγματικά πολύ καλά, μπαίνω απευθείας στην ουσία του σκεπτικού μου. Καταρχήν όπως βλέπετε όλα τα αυτοκίνητα έχουν ξεχωριστή βαθμολογία, πολύ απλά διότι δεν ήθελα να κρατήσω ισορροπίες αφενός και διότι το κάθε ένα από αυτά είναι διαφορετικό από τα άλλα, αφετέρου.

Ο λόγος που δεν έβαλα τη μέγιστη δυνατή βαθμολογία (20) στο πρώτο, είναι διότι από εκεί και μετά οι διαφορές θα έπρεπε να είναι μεγάλες προκειμένου να μην ξεπεραστεί το μέγιστο δυνατό άθροισμα των 100 βαθμών. Και η αλήθεια είναι πως ανάμεσα στα αυτοκίνητα αυτής της δεκάδας, σαφώς και υπάρχουν διαφορές αλλά όχι τέτοιες που κατά τη γνώμη μου να δικαιολογούν μεγάλα «ανοίγματα» στη μεταξύ τους βαθμολογία. Πιο συγκεκριμένα το Fiesta πήρε τη πρωτιά, διότι είναι το πιο απολαυστικό στην οδήγηση. Είναι το μοντέλο εκείνο ανάμεσα σε Polo, Ibiza και Micra που θα επέλεγα για να διώξω, οδηγώντας, το άγχος και τη πίεση μίας δύσκολης ημέρας. Το δεύτερο Polo είναι το μοντέλο εκείνο με το οποίο η VW κάνει τη μεγάλη αλλαγή. Ευχάριστο εσωτερικό, με ωραίους χρωματισμούς, ενδιαφέρουσα εξωτερική εικόνα και ότι θέλεις σε ότι έχει να κάνει με συνδυασμό κινητήρα  – κιβωτίου. Κάτι το οποίο μπορεί να μην βρίσκεις στο τρίτο Ibiza, το οποίο όμως είναι το πλέον ολοκληρωμένο πακέτο, όταν στη σύνθετη εξίσωση της αγοράς ενός αυτοκινήτου, ο παράγοντας τιμή καθορίζει την επιλογή. Το τέταρτο της παρέας – κατηγορίας είναι το Micra, το οποίο μόνο Micra δεν είναι πλέον. Όμορφο, τολμάει και σπάει κάθε δεσμό με το παρελθόν και κρατάει μόνο το όνομα, προσφέροντας απλόχερα τη διαφορετικότητα και κοιτάζοντας στα μάτια τα τρία προαναφερθέντα μοντέλα.

Στη Πέμπτη θέση το Megane το οποίο πλέον αποτελεί μία πραγματικά εξαιρετική πρόταση στη κατηγορία, μετά την εκλογίκευση της τιμής του. Το Civic στην έκτη θέση αποδεικνύει πως είναι ζωντανό όντας σε μία κατηγορία η οποία φθίνει συνεχώς. Το έβδομο Kodiaq δεν χρειάζεται συστάσεις, απλώς είναι πολύ «μεγάλο» για την σημερινή ελληνική πραγματικότητα. Στην έβδομη θέση τοποθέτησα το Kia Stonic, διότι είναι όμορφο, ποιοτικό και ευχάριστο, αλλά αρκετά «σκληρό» σε ότι έχει να κάνει τη κατηγορία στην οποία ανήκει, παρά το γεγονός πως αυτό είναι άποψη της εταιρίας για το μοντέλο. Το i-30 της Hyundai έχει ανέβει πολλά επίπεδα, αλλά και τιμή με αποτέλεσμα να βρίσκει απέναντί του πολύ ισχυρούς ανταγωνιστές και ιδιαίτερα δυνατές προτάσεις. Τέλος το Toyota CH-R είναι αναμφίβολα ένα ρηξικέλευθο σχεδιαστικά μοντέλο, το οποίο ωστόσο από μόνο του, δεν είναι σε θέση να το καταστήσει πρωταγωνιστή, σε μία τόσο δυνατή δεκάδα όπως η φετινή.

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.