Γιατί δεν πιστεύει η Mazda στους μικρούς, turbo κινητήρες;

Αν λείπει ένα πράγμα από την Mazda αυτή τη στιγμή, είναι οι downsized βενζινοκινητήρες. Μικροί σε χωρητικότητα αλλά “μεγάλοι” σε απόδοση κινητήρες, που θα κάνουν τα αυτοκίνητα της μικρής ιαπωνικής εταιρίας πιο ελκυστικά στο ευρύ κοινό και θα κλείσει τα στόματα εκείνων που ξεκινούν την οποιαδήποτε συζήτηση με την κουβέντα ” δεν είναι turbo”. Γιατί λοιπόν η Mazda δεν λανσάρει μία τέτοια οικογένεια κινητήρων; Ή έστω έναν. Έναν με χωρητικότητα κάτω από 2 λίτρα και υπερτροφοδότηση.

Η εύκολη απάντηση, είναι γιατί δεν έχει τα λεφτά να τον εξελίξει όμως αυτό το επιχείρημα “μπάζει” από παντού. Πρώτον, θα μπορούσε να το κάνει με κάποια συνεργασία – ούτε η πρώτη εταιρία που δανείζεται κινητήρες θα ήταν, ούτε η τελευταία. Δεύτερον, δεν μπορεί κάποιος να ισχυριστεί κάτι τέτοιο, γιατί η Mazda επέλεξε να εξελίξει και να λανσάρει μία πολύ πιο “δύσκολη” τεχνολογία. Αυτή της ανάφλεξης συμπίεσης στον ολοκαίνουριο και καινοτόμο, SkyActiv-X! Άρα, τι βρίσκεται πίσω από την άρνηση της Mazda να ακούσει το καταναλωτικό κοινό; Πολύ απλά, μία ιδεολογία. Όπως, χαρακτηριστικά, δήλωσαν δύο μηχανικοί της Mazda North America, ο Jay Chen και ο Yoshiaki Yamane:

“Είμαστε πεπεισμένοι ότι τα CVT κιβώτια και οι downsized, υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες δεν είναι οι λύσεις που θέλουμε.”

Ο Chen μάλιστα συμπλήρωσε ότι η στρατηγική αυτών των κινητήρων είναι “να προσπαθήσουν να επιτύχουν καλύτερη οικονομία καυσίμου και απόδοση σε ένα πολύ μικρό λειτουργικό φάσμα”. Αυτό, που συνήθως επιτυγχάνεται από τους κατασκευαστές, σημαίνει σε πρακτικό επίπεδο ότι τα νούμερα που καταγράφονται σε εργαστηριακές συνθήκες δεν είναι επαναλήψιμα στον δρόμο. Επιπλέον, τα αυτοκίνητα με τέτοιου είδους κινητήρες δεν είναι ιδιαίτερα απολαυστικά στην οδήγηση.

“Δεν πιστεύουμε απαραίτητα σε αυτό που κάνουν οι άλλοι. Πιστεύουμε ότι ο κινητήρας εσωτερικής καύσης είναι εδώ για να μείνει, πιστεύουμε ότι η προσέγγιση μας είναι καλύτερη.”

Δήλωσε ο Chen, αναφέροντας επίσης ότι “σε πραγματικές συνθήκες, ο SkyActiv κινητήρας μας αποδίδει καλύτερα από έναν downsized turbo τόσο στην οδηγισημότητα όσο και στις εκπομπές CO2”. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι η Mazda δεν πιστεύει γενικά στην υπερτροφοδότηση. Ο κινητήρας του νέου Mazda6 το αποδεικνύει. Απλά χρησιμοποιεί αυτή τη λύση με φειδώ, εκεί που κρίνει ότι θα αποδώσει τα μέγιστα.

Σε σχετικά και ταυτόχρονα άσχετα νέα, ο Yamane επιβεβαίωσε ότι η Mazda έχει μία ομάδα περίπου 20 μηχανικών να δουλεύει πάνω στην εξέλιξη του περιστροφικού κινητήρα αλλά δεν υπάρχουν σαφή πλάνα για την επαναφορά του στην παραγωγή. Εκεί, είναι όντως θέμα πόρων καθώς η Mazda είναι μία μικρή εταιρία και πρέπει να εστιάσει τα περιορισμένα κεφάλαια της σε ορισμένες προτεραιότητες. Και ύψιστη προτεραιότητα σε αυτό το σημείο είναι η SkyActiv “οικογένεια”.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.