Ανανεωμένο Mazda6, τώρα και με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα.

Θα μπορούσε κάποιος να θέσει το ερώτημα: Γιατί ασχολείστε ακόμα με την Mazda, όταν δεν έχει εκπροσώπηση στην ελληνική αγορά; Υπάρχουν δύο απαντήσεις: Η πρώτη, έχει να κάνει με την ιστορία της φίρμας, το γεγονός ότι ελπίζουμε πως η έλλειψη εισαγωγέα είναι ένα πρόβλημα που θα αντιμετωπιστεί σύντομα και με την προσωπική συμπάθεια που τρέφει ο γράφων για τα αυτοκίνητα της μικρής, ιαπωνικής εταιρίας. Η δεύτερη, σαφώς πιο σύντομη αλλά εξίσου πλήρης, είναι: Πώς γίνεται να μην ασχοληθούμε με την Mazda;

Απλά ρίξε μία ματιά στο ανανεωμένο Mazda6. Εξωτερικά, φαίνεται πως δεν έχουν αλλάξει πολλά καθώς διατηρεί το ίδιο περίπου, ελκυστικό παρουσιαστικό με το απερχόμενο μοντέλο. Μηχανικά όμως, υπάρχει μία πολύ σημαντική αλλαγή. Στην γκάμα των προσφερόμενων κινητήρων, βρίσκουμε πλέον και τον SkyActiv-G 2.5 T και ναι, το “T” σημαίνει turbocharged. Ο υπερτροφοδοτούμενος, τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας της Mazda, αποδίδει 250 άλογα και 420 Nm ροπής, όμως είναι δύο τεχνολογίες που τον κάνουν να ξεχωρίζει. Η πρώτη είναι αυτό που η Mazda ονομάζει “Dynamic Pressure Turbo”. Σύμφωνα με την εταιρία, η τεχνολογία αυτή “χτίζει” άμεσα πίεση υπερπλήρωσης με την χρήση μίας μικρής εισαγωγής αέρα που απ’ ότι καταλαβαίνουμε, επιταχύνει την ροή και “αναγκάζει” την φτερωτή του turbo να ανεβάσει στροφές πολύ πιο γρήγορα απ’ ότι αν η εισαγωγή είχε το φυσιολογικό μέγεθος. Από εκεί και πέρα, μία δευτερεύουσα βαλβίδα μεγαλύτερης διαμέτρου, ανοίγει σε υψηλότερες σ.α.λ. και αυξάνει την ροή του αέρα και την μέγιστη ιπποδύναμη.

Η δεύτερη τεχνολογία είναι η γνωστή, απενεργοποίηση κυλίνδρων που σπάνια εφαρμόζεται σε τετρακύλινδρους κινητήρες όμως. Οι δύο εξωτερικοί κύλινδροι του SkyActiv-G 2.5 T “σβήνουν” όταν το όχημα κινείται με σταθερή ταχύτητα  μεταξύ 40 και 80 km/h και ενεργοποιούνται ξανά, με “ανεπαίσθητο” τρόπο όταν χρειάζονται για μέγιστη επιτάχυνση. Ο χαρακτηρισμός “ανεπαίσθητος” είναι σε εισαγωγικά επειδή γνωρίζουμε πώς λειτουργεί ένας τετρακύλινδρος κινητήρας και είμαστε περίεργοι για το πώς η μετάβαση από δικύλινδρη λειτουργία σε τετρακύλινδρη μπορεί να συμβεί χωρίς να γίνει αντιληπτή από τον οδηγό και τους επιβάτες. Ελπίζουμε να διαπιστώσουμε δια ζώσης. Επίσης, να σημειώσουμε ότι ο νέος κινητήρας συνδυάζεται αποκλειστικά με κιβώτιο διαρκώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT) ενώ μηχανικό κιβώτιο προσφέρεται μόνο με τον ατμοσφαιρικό 2.5-λιτρο βενζινοκινητήρα.

Ένας ακόμα τομέας στον οποίο το προηγούμενο Mazda6 διαφέρει από το νέο, είναι αυτός του εσωτερικού. Η δουλειά που έκαναν οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί της ιαπωνικής εταιρίας είναι κάθε άλλο παρά ασήμαντοι και η διαφορά είναι, με μία λέξη, χαοτική. Η καμπίνα του νέου Mazda6 κινείται σε σαφώς πιο “upmarket” μονοπάτια και σχεδόν τα πάντα είναι νέα. Μόνο το τιμόνι δεν άλλαξε και κάποια διακοσμητικά. Τα καθίσματα είναι νέα, όπως και το ταμπλό, η οθόνη 8 ιντσών στην κορυφή του, ο προαιρετικός ψηφιακός πίνακας οργάνων με την οθόνη 7 ιντσών μπροστά από τον οδηγό, το head-up display, η κεντρική κονσόλα, ακόμα και οι αεραγωγοί!

Οι πωλήσεις του νέου Mazda6 θα ξεκινήσουν την ερχόμενη άνοιξη στις Η.Π.Α.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.