Όντας μεγαλωμένος σε μία εξαμελή οικογένεια η οποία μάλιστα διέθετε και ως έβδομο μέλος έναν μεγάλο Γερμανικό ποιμενικό, η επιλογή station αυτοκινήτων ήταν μονόδρομος. Και μάλιστα σε μία εποχή, θα αποφύγω να τη προσδιορίσω επακριβώς χρονικά αλλά θα αναφέρω απλώς ότι παραλίγο να γεννηθώ μέσα στo Ford Cortina Station ενώ έμαθα να

Άκρως σεβαστές οι διαστάσεις του

οδηγώ σε ένα Datsun 120Y, πάντα station ή αν προτιμάτε κάραβαν. Εκτός από την αναγκαιότητα των χώρων, ζητούμενο ήταν η αντοχή καθώς τα περισσότερα από τα σχεδόν 30 χιλιάδες χιλιόμετρα ετησίως, ναι ναι καλά διαβάσατε, γινότανε σε πραγματικά κακοτράχαλους ορεινούς δρόμους, λόγω της φύσης της εργασίας του πατέρα μου. Ευλόγως θα αναρωτηθείτε για ποιο λόγο αναφέρω όλα τα παραπάνω σε μία δοκιμή ενός αυτοκίνητο. Μα απλώς διότι μόλις αντίκρισα το μπορντό VW Passat Alltrack και κυρίως στα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του, μου ήρθαν στο μυαλό όλες οι παιδικές αναμνήσεις και σκέφτηκα πόσο πιο εύκολα θα ήταν τα πάντα.

Με πόσο μεγαλύτερη άνεση θα χωρούσαμε οι γονείς μου, η γιαγιά μου, τα δύο μου αδέρφια, ο Καίσαρας (έτσι λέγαμε το σεβαστών διαστάσεων Γερμανικό Ποιμενικό) εγώ και όλες οι αποσκευές για τα οικογενειακά μας ταξίδια. Με πόσο μεγαλύτερη ευκολία θα ξεπερνούσαμε

Τα πλαστικά, οι ποδιές η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και το λογότυπο, κάνουν τη διαφορά

λάσπες, χιόνια και θα φθάναμε σε δυσπρόσιτα ορεινά χωριά για να κάνει ο πατέρας μου τη δουλειά του. Πόσες χιλιάδες δραχμές, για να μην πω εκατομμύρια, θα είχαμε εξοικονομήσει χάρη στη μικρότερη κατανάλωση του πετρελαιοκινητήρα. Όλα αυτά και πολλά ακόμη που θα σας γράψω παρακάτω σκεφτόμουν στα πάνω από 1500 χιλιόμετρα της συμβίωσής μου με το VW Passat Alltrack.

Eίναι μακρύ και ξεχωρίζει

Όπως είναι φυσικό και αναμενόμενο η έκδοση Alltrack είναι βασισμένη στη station εκδοχή του Passat, έχοντας ωστόσο δεχθεί τις απαραίτητες αισθητικές αλλά και λειτουργικές επεμβάσεις, προκειμένου να αναδεικνύει αλλά και να υποστηρίζει τον «περιπετειώδη» χαρακτήρα του. Ξεκινώντας από το αισθητικό κομμάτι, τα μαύρα προστατευτικά πλαστικά σε φτερά και μαρσπιέ, οι προστατευτικές ποδιές εμπρός και πίσω, οι μεγαλύτεροι προφυλακτήρες, οι ματ εξωτερικοί καθρέπτες και το λογότυπο Alltrack είναι σε θέση να υποψιάσουν τον γνώστη. Στο λειτουργικό σκέλος του θέματος, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος η οποία φτάνει στα 17,4 εκατοστά και φυσικά η ύπαρξη του γνωστού συστήματος τετρακίνησης 4Motion της VW, ολοκληρώνει την, αγαπημένη μας είναι η αλήθεια, έκδοση του Passat.

Σοβαρό και εντυπωσιακό συνάμα

Άνεση και ποιότητα

Το κυρίαρχο χαρακτηριστικό στη καμπίνα των επιβατών του VW Passat Alltrack είναι η άνεση των χώρων τόσο για τους επιβάτες όσο φυσικά και για τις αποσκευές τους. Ακόμη και πέντε άτομα θα μπορέσουν να συνυπάρξουν σε ένα μεγάλο ταξίδια, ενώ τα 639 λίτρα του

Γνώριμη εικόνα στο εσωτερικό

χώρου των αποσκευών, τα οποία μπορούν να φτάσουν στα 1769 με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, δύσκολα θα απογοητεύσουν ακόμη και τον πλέον απαιτητικό. Από εκεί και πέρα σε ότι έχει να κάνει με την εμφάνιση, συναντούμε τη γνωστή και από τα υπόλοιπα Passat εικόνα, με τα υψηλής ποιότητας υλικά και τη προσεγμένη κατασκευή σε όλα τα σημεία. Η εργονομία βρίσκεται σε αντίστοιχα υψηλό επίπεδο, ενώ και ο εξοπλισμός είναι παραπάνω από πλούσιος.

Μπροστά στον οδηγό δεσπόζει η έγχρωμη οθόνη TFT αντί του κλασικού πίνακα οργάνων. Τα γραφικά είναι όμορφα και ευανάγνωστα, και οι δυνατότητες διαμόρφωσης πολλές, ώστε να παίρνεις την πληροφορία που θέλεις άμεσα. Όπως όλα τα Passat εξοπλίζεται με μια σειρά από οδηγικά βοηθήματα για πιο ξεκούραστη και ασφαλή μετακίνηση, ξεκινώντας από το

Για να επιλέγετε ανάλογα με τις ανάγκες και τις διαθέσεις σας

Front Assist το οποίο περιλαμβάνει το City Emergency Assist. Το υψηλό τεχνολογικό προφίλ υποστηρίζει ιδανικά και η μεγάλη οθόνη αφής στην κεντρικη κονσόλα, του εξελιγμένου συστήματος infotainment. Συμβατό με όλες τις smart συσκευές και τις εφαρμογές άνεσης, ψυχαγωγίας και εξυπηρέτησης που έχουν φτάσει να θεωρούνται απαραίτητες.

Δυνατός και οικονομικός

Ο λόγος για τον δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα των 190 ίππων ο οποίος συνδυάζεται με το DSG κιβώτιο των έξη σχέσεων και αποδεικνύεται εξαιρετικά ικανός στη πράξη, αλλά και πολύ λογικός σε ότι έχει να κάνει με τη κατανάλωσή του. Η μέγιστη ροπή των 400Nm αποδίδεται σε ένα ευρύ φάσμα (1.900-3.300 σ.α.λ.), εντούτοις ακόμα και με προσεκτική χρήση του δεξιού πεντάλ υπάρχει ένα σκαλοπάτι στην απόδοση του κινητήρα, ο οποίος “αρπάζει” απότομα και ευτυχώς έρχεται το 6άρι κιβώτιου διπλού συμπλέκτη να εξομαλύνει εν μέρει τον τρόπο που η ισχύς φτάνει στους τροχούς. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε ένα πλήθος προγραμμάτων οδήγησης (Eco, Normal, Sport & Off Road), που πέρα από την απόκριση του κινητήρα επεμβαίνουν επίσης στη λειτουργία του συστήματος μετάδοσης και του ESP. Τα 8’’ για τα 0-100 χλμ./ώρα, τα 220 χλμ. της τελικής και κυρίως τα 8 λτ./100 χλμ της μέσης κατανάλωσης κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, είναι νούμερα απολύτως ρεαλιστικά και εφικτά.

Πολιτισμένη η λειτουργία του, με μεγάλα αποθέματα ροπής και λογική κατανάλωση

Δρομέας μεγάλων αποστάσεων παντός εδάφους

Το VW Passat Alltrack είναι ένα αυτοκίνητο προορισμένο να διανύει πολλές εκατοντάδες χιλιόμετρα χωρίς να κουράζει τον οδηγό και κυρίως χωρίς να τρομάζει τους επιβάτες του, ανεξαρτήτως καιρικών και οδικών συνθηκών. Στην εθνική οδό ταξιδεύει με άνεση παρά το γεγονός πως η ρύθμιση των αναρτήσεων είναι μεν πιο σκληρή από αυτό που περιμένεις, σε καμία περίπτωση όμως δεν κουράζουν. Σημαντικός αρωγός είναι τόσο η ποιότητα κύλισης όσο και η πολύ προσεγμένη ηχομόνωση που αφήνει έξω από τη καμπίνα το σύνολο σχεδόν των θορύβων. Σε δρόμο με στροφές διαπιστώνεις πως οι κλίσεις είναι σαφώς λιγότερες από αυτές που περίμενες από ένα αυτοκίνητο με αυτό το χαρακτήρα και τις διαστάσεις. Αν μάλιστα επιλέξεις και το πρόγραμμα sport θα διαπιστώσεις πως, υπό προϋποθέσεις πάντα, το Alltrack είναι σε θέση να οδηγηθεί με τρόπο που θα είναι μία μικρή έκπληξη για τον χειριστή του.

Οι χώροι είναι παραπάνω από ικανοποιητικοί

Ακόμη και στη γλιστερή ελληνική άσφαλτο, σπάνια η τετρακίνηση θα κάνει την εμφάνισή της και μόνο όταν το παρακάνετε πραγματικά. Σε εκτός δρόμου καταστάσεις θα διαπιστώσετε την αποτελεσματική της λειτουργία και το ότι είναι σε θέση να σας πάει πιο μακριά από εκεί που είχατε στο μυαλό σας, αρκεί πάντα να θυμάστε πως δεν πρόκειται για ένα καθαρόαιμο εκτός δρόμου, αλλά για ένα σεβαστών διαστάσεων κροσσόβερ.

Άνετα για μεγάλες αποστάσεις

Ψαγμένη επιλογή

Το VW Passat Alltrack είναι μία επιλογή για ψαγμένους και υποψιασμένους. Για όσους θέλουν χώρους, επιδόσεις, ποιότητα, οδική συμπεριφορά και εκτός δρόμου δυνατότητα χωρίς να προκαλούν και χωρίς να δίνουν στόχο. Μπορεί στις μέρες μας τα SUV να κερδίζουν τη μάχη έναντι των κροσσόβερ, κυρίως διότι δείχνουν περί τίνος πρόκειται, ωστόσο όσοι αντιμετωπίζουν την αυτοκίνηση με ουσία και όχι με εικόνα, θα δούνε το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ως μία εξαιρετική επιλογή. Μία επιλογή για την οποία τα 45100 Ευρώ, μπορεί να ακούγονται αρκετά, αξίζουν ωστόσο μέχρι και το τελευταίο λεπτό.

 

Όμορφες και ταιριαστές με το υπόλοιπο σύνολο
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
  • Κατανάλωση


  • Τιμή

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας2000 κ.εκ. Turbodiesel
Ίπποι190
0-1008″
Τελική ταχύτητα220 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής8 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2137 γρ/χλμ
Πολύ ωραία λεπτομέρεια που χαρίζει πόντους στην εμφάνιση

 

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.