Yπάρχουν κάποια αυτοκίνητα τα οποία δημιουργούνται απευθυνόμενα μόνο στο συναίσθημα, αγνοώντας μάλιστα επιδεικτικά τη λογική. Kάποιες τετράτροχες κατασκευές των οποίων ο προορισμός είναι η εκπλήρωση του οδηγικού και όχι μόνο πάθους. Αυτήν ήταν ανέκαθεν και η στρατηγική που χαρακτήριζε την Alfa Romeo. Η δημιουργία αυτοκινήτων με γνώμονα το «θέλω» και όχι το «έχω ανάγκη». Στη περίπτωση της Giulia οι Ιταλοί θέλησαν να διατηρήσουν το πάθος αλλά να βάλουν στην εξίσωση και τη λογική. Και ίσως αυτός να ήταν ο λόγος που η παρουσίαση της να άργησε αρκετά. Ίσως αυτός να είναι επίσης ο λόγος που η εμπορική της πορεία να μην είναι η αναμενόμενη στη παγκόσμια αγορά. Αυτό θα προσπαθήσουμε να το απαντήσουμε προς το τέλος της δοκιμής μας. Διότι το μοναδικό καλό στο να δοκιμάζεις ένα αυτοκίνητο ένα χρόνο μετά τη κυκλοφορία του, είναι το ότι έχεις εικόνα από την αγορά και από την αποδοχή, ή όχι, που αυτό έχει στο κοινό.

Εντυπωσιακό το εμπρός μέρος

Σε ένα κοινό το οποίο είναι άκρως απαιτητικό καθώς οι εναλλακτικές προτάσεις είναι εξαιρετικές σε όλα τα επίπεδα και προέρχονται κυρίως από τη Γερμανική αγορά, με τους Σουηδούς της Volvo να έχουν μπεί δυναμικά στο παιχνίδι του ανταγωνισμού. BMW σειρά 3 κυρίως, Audi A4 στη συνέχεια και λιγότερο οι Mercedes C-Class και Volvo S60 λόγω διαφορετικής οδηγικής φιλοσοφίας και προσανατολισμού, είναι οι βασικές προτάσεις που καλείται να αντιμετωπίσει το Μιλανέζικο μοντέλο. Ένα συγκριτικό αναμφίβολα θα είχε πολλά να μας πεί, αλλά στη παρούσα φάση θα αρκεστούμε στη δοκιμή της κόκκινης Ιταλίδας, στα συναισθήματα που ξυπνάει και κατά πόσο αγγίζει πλέον τη λογική των αγοραστών της κατηγορίας.

To πίσω κομμάτι της, πραγματικά δεν χορταίνεις να το βλέπεις

Οπτασία

H Giulia είναι δημιουργημένη για να προκαλεί κάθε στιγμή με κάθε τρόπο. Με  το όνομά της, την εμφάνισή της, τον τρόπο με τον οποίο στέκεται και πατάει στο δρόμο. Χαμηλή με μακρύ εμπρός μέρος και κυρίως πλατιά αλλά σε καμία περίπτωση πλαδαρή. Ανέκαθεν οι Ιταλοί ήξεραν να δημιουργούν αυτοκίνητα τα οποία ήταν ορόσημα ομορφιάς. Αυτή τη φορά όμως

Όλες οι πλευρές της είναι πολύ προσεγμένες και ιδιαίτερες

ξεπέρασαν τους εαυτούς τους, καθώς δεν υπάρχει κάποιος, λάτρης ή μη της αυτοκίνησης, που δεν θα στρέψει το βλέμμα του με λαγνεία. Τα επιφωνήματα θαυμασμού είναι το πλέον σύνηθες, ενώ κάποιες φορές ακούς μέχρι και αναστεναγμούς πόθου προς τη κόκκινη καλλονή με τις υπέροχες μαύρες ζάντες. Τα 4.64 μέτρα του μήκους σε συνδυασμό με τα 1.86 μέτρα του πλάτους, θέτουν τις προδιαγραφές πάνω στις οποίες οι σχεδιαστές έβγαλαν ότι πιο ωραίο είχαν στη φαντασία τους.

Τη βλέπεις από μπροστά και σου αρέσει. Τη παρατηρείς από πίσω και τη θέλεις. Η χαρακτηριστική μάσκα με το θυρεό, τα αμυγδαλωτά Led φώτα και τα φουσκωμένα φτερά σου προκαλούν το βλέμμα. Οι έντονες γραμμές των πλαϊνών αποδεικνύουν πως τίποτα δεν έχει αφεθεί στη τύχη του. Καταλήγεις στο πίσω μέρος όπου πλέον κάθε αμφιβολία ξεπερνιέται. Ναι η Giulia είναι ότι πιο όμορφο έχουμε δει τα τελευταία χρόνια στη κατηγορία. Ναι δικαιολογημένα το γκρουπ της VW θέλει να την εντάξει στην ομπρέλα του, προκειμένου

Η ποιότητα των υλικών και της κατασκευής είναι ότι καλύτερο έχουμε συναντήσει σε Alfa Rome

να πάρει κάτι από το πάθος και το χαρακτήρα που συνεχίζουν να έχουν τα μοντέλα της Μιλανέζικης φίρμας. Ναι δικαιολογημένα στο παιχνίδι της εξαγοράς μπήκαν εσχάτως και οι Κινέζοι καθώς ξέρουν ότι κάποια πράγματα δεν εξελίσσονται όσο και αν το θέλεις. Το πάθος για την αυτοκίνηση ή το έχεις ή όχι και οι Ιταλοί το έχουν και μάλιστα σε υπερθετικό βαθμό.

Προσπάθεια για ποιοτική αναβάθμιση

Οι άνθρωποι της Alfa Romeo είναι σαφές πως ήθελαν να παρουσιάσουν το πλέον ποιοτικό μοντέλο στην ιστορία της και τα κατάφεραν. Mε το που μπαίνεις στη καμπίνα των επιβατών αντιλαμβάνεσαι πως εδώ πρόκειται για κάτι διαφορετικό σε σχέση με αυτά που μας είχε συνηθίσει η Ιταλική εταιρία, καθώς η ποιοτική της αναβάθμιση είναι τεράστια, χωρίς ωστόσο να καταφέρνει να φτάσει τα επίπεδα του ανταγωνισμού στις λεπτομέρειες και όχι στο σύνολο. Το φινίρισμα είναι πολύ προσεγμένο όπως και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί. Εργονοµικά δεν μας προβλημάτισε κάτι, καθώς οι διακόπτες βρίσκονται σε σωστή θέση, φωτίζονται και το Infotainment έχει απλή λογική  κι εύκολο χειρισµό µέσω ενός περιστροφικού χειριστηρίου. Αν και θα θέλαμε το κάθισμα του οδηγού να χαμηλώνει λίγο περισσότερο η θέση οδήγησης είναι ικανοποιητική  και συνοδεύεται από πολύ καλή ορατότητα.

Ικανοποιητικοί οι χώροι για τέσσερα άτομα

Το κάθισµα δεν κουράζει και στηρίζει αποτελεσµατικά το σώμα ακόμη και μετά από ταξίδι πολλών εκατοντάδων χιλιομέτρων, ενώ η δερμάτινη επένδυση και μάλιστα σε μαύρο χρώμα, το καλοκαίρι δεν είναι και ότι πιο ζηλευτό.  Πολύ θετικές είναι και οι εντυπώσεις σε σχέση με τους διαθέσιμους χώρους. Ο οδηγός και ο συνοδηγός δεν αντιµετωπίζουν κανένα πρόβληµα, ενώ και οι δύο πίσω επιβάτες, καθώς το μεγάλο τούνελ μετάδοσης δεν επιτρέπει τη φιλοξενία τρίτου ατόμου,  δεν θα κάνουν καμία υποχώρηση σε σχέση με τη προσφερόμενη άνεση για πόδια και κεφάλι. Τα 480 λίτρα του χώρου των αποσκευών είναι επίσης ικανοποιητικά για τη κατηγορία ,με το ύψος του πορτ μπαγκάζ να μην είναι µεγάλο ούτε και το άνοιγµα του, ενώ το σχήµα έχει κάποιες προεξοχές.

Λείπει ένας διακόπτης απενεργοποίησης του ESP

Δυνατός και οικονομικός

Ο λόγος για το τουρµποντίζελ μηχανικό σύνολο των 2,2 λίτρων το οποίο είναι το πρώτο εξ ολοκλήρου αλουµινένιο της Alfa Romeo. Εν στάση και στις καθημερινές αστικές μετακινήσεις η αλήθεια είναι πως ακούγεται λίγο περισσότερο από όσο περιµένεις από ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας. Από εκεί και πέρα η απόκριση του στο γκάζι και η λειτουργία του από πολύ χαµηλά είναι παραπάνω από ικανοποιητική. Η ροπή των 38.7 κιλών αποδίδεται με πολύ γραμμικά τρόπο ενώ και το εξάρι μηχανικό κιβώτιο λειτουργεί θετικά, αν και ανυπομονούμε να την δοκιμάσουμε με το αυτόματο των οκτώ σχέσεων. Πολύ σημαντικό ωστόσο είναι και το στοιχείο της κατανάλωσης καθώς οδηγώντας συνετά είδαμε ακόμη και κάτω από έξη λίτρα μέσης κατανάλωσης, ενώ ακόμη και όταν την απολαύσαμε όπως και όσο της αρμόζει δεν χρειάστηκε πάνω από 7.6 λτ./100 χιλιόμετρα. Σε κάθε περίπτωση μία τιμή της τάξης των 6.8 λτ./100 χλμ. είναι λογική και εύκολα επιτεύξιμη, χωρίς να θυσιάζεις την απόλαυση της οδήγησης.

Λίγη περισσότερη ισχύς θα ήταν ευπρόσδεκτη

Ο ορισμός της απόλαυσης

Kαι αφού τη θαυμάσεις εξωτερικά και την περιεργαστείς εσωτερικά, έρχεται η ώρα της οδήγησης, ή της κορύφωσης αν θέλετε, των συναισθημάτων που προκαλεί αυτή η ξεχωριστή Ιταλίδα. Αν και δεν το συνηθίζουμε, θα ξεκινήσουμε από το σύστημα διεύθυνσης, καθώς πρόκειται για ένα μοναδικό δείγμα μηχανικής, το οποίο συναντάς μόνο σε υπεραυτοκίνητα. Αυτό διότι με το που αντικρίζεις τη στροφή και πρίν καλά καλά αποφασίσεις που θα το τοποθετήσεις, έχει ήδη γίνει. Η ακρίβεια τη πληροφόρησης που προσφέρει το τιμόνι, ο τρόπος με τον οποίο τοποθετείς το εμπρός μέρος και η διαδικασία ολοκλήρωσης που ακολουθεί το πίσω, σε κάνουν να θέλεις και άλλες και άλλες πολλές και συνεχείς στροφές. Το εξαιρετικό ζύγισμα του άκαμπτου πλαισίου, η μετάδοση της κίνησης πίσω, η ροπή του κινητήρα από χαμηλά, τα διπλά ψαλίδια εμπρός και το τιμόνι, αυτό το Θεϊκό τιμόνι, δημιουργούν ένα σύνολο παράδειγμα για ολόκληρη τη κατηγορία.

Χαίρεσαι να την οδηγείς και δεν τη χορταίνεις. Το πλέον καλοστημένο αυτοκίνητο της κατηγορίας

Οι στενοί ορεινοί δρόμοι είναι το φετίχ της. Ένα φετίχ το οποίο όμως δεν ξεδιπλώνεται πλήρως διότι το ESP δεν απενεργοποιείται εντελώς. Και μπορεί σε άλλες κατασκευές να είμαστε υπέρμαχοι της επιλογής αυτής, όχι όμως στη περίπτωση της Giulia. Διότι η Ιταλίδα είναι σαν την ερωμένη. Πρέπει μαζί της να κάνεις τα πάντα, να απολαύσεις όλα όσα έχεις φανταστεί και ας είναι επικίνδυνα. Αυτή άλλωστε είναι η γοητεία αμφότερων. Να φτάσεις στα άκρα και να τις ζήσεις οριακά. Το αν θα σε κάνουν να πονέσεις ή όχι, είναι και αυτό μέρος του συγκεκριμένου παιχνιδιού και αναπόσπαστο κομμάτι της οριακής απόλαυσης.

Κίνηση πίσω, πλαίσιο ζυγισμένο και άκαμπτο, διπλά ψαλίδια και σύστημα διεύθυνσης από άλλο πλανήτη

Μπορεί στις ευθείες των εθνικών οδών να διαπιστώσεις πως δεν απουσιάζουν κάποιοι αεροδυναμικοί θόρυβοι, αλλά έτσι είναι οι ερωμένες. Φωνάζουν. Για όσους δεν θέλουν, υπάρχουν οι σύζυγοι, έναν ρόλο που δύσκολα θα παίξει αυτή η κόκκινη Ιταλίδα. Ένας ρόλος που δεν υπάρχει στο γνωστό dna των Alfa το οποίο είναι εκεί για να αλλάξει ρυθμίσεις, ανάλογα με τις διαθέσεις του χειριστή, να σκληρύνει αμορτισέρ να βελτιώσει την απόκριση στο γκάζι να κάνει ακόμη πιο απολαυστικό και απαιτητική αυτή την Ιταλίδα καλλονή.

Πανέμορφες

Ερωμένη ναι, σύζυγος όμως…

Κάποια αυτοκίνητα είναι προορισμένα να σου ξυπνούν συναισθήματα και να σε βάζουν σε καταστάσεις που είτε δεν τις έχεις ζήσει πότε, είτε νομίζεις ότι δεν θα τις ξαναζήσεις. Και η Alfa Romeo Giulia είναι ο ορισμός αυτού του αυτοκινήτου. Μία τετράτροχη δημιουργία από αυτές που λίγοι κατασκευαστές μπορούν να φανταστούν και ακόμη λιγότεροι να υλοποιήσουν. Όμορφη, πλέον και ποιοτικοί, με ικανοποιητικούς χώρους και κυρίως παράδειγμα προς μίμηση στον τομέα οδήγηση απόλαυση. Τα 42000 Ευρώ όπως και το ότι ο πετρελαιοκινητήρας είναι άνω των 2000 κυβικών, είναι στοιχεία με όχι και τόσο μεγάλη σημασία όταν μιλάμε για ένα αντικείμενο πόθου, για μία ερωμένη. Για μία ερωμένη που πολλοί φαντασιώνονται, ακόμη περισσότεροι επιθυμούν αλλά λίγοι αποφασίζουν να τη κάνουν σύζυγο. Το γιατί θα προσπαθήσουμε να το εξηγήσουμε σε κάποιο άλλο μας κείμενο. Εδώ θα μείνουμε με το πόθο και το πάθος που μας ξύπνησε η κόκκινη Ιταλίδα.

 

  • Εμφάνιση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα
  • Χώροι
  • Κατανάλωση
  • Χαρακτήρας


  • ESP που δεν απενεργοποιείται
  • Αεροδυναμικοί θόρυβοι στις υψηλές ταχύτητες

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας2200 κ.εκ. Turbodiesel
Ίπποι180
0-1007.2″
Τελική ταχύτητα230 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής6.8 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2109 γρ/χλμ
Ικανοποιητικά τα 480 λίτρα του

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.