Ford Fiesta ST-Line. Η σπορτίφ έκδοση του Fiesta

Όπως φαίνεται η Ford θέλει να κάνει το Fiesta ένα μοντέλο που θα είναι σε θέση να ικανοποιήσει όλα τα πιθανά και απίθανα γούστα του υποψήφιου αγοραστή. Έτσι λοιπόν αφενός αποφάσισε να διατηρήσει το τρίθυρο αμάξωμα, σε αντίθεση με πολλά άλλα μοντέλα της κατηγορίας που το κατάργησαν, αφετέρου εμπλουτίζει τη γκάμα των διαθέσιμων εκδόσεων με δύο νέες προτάσεις. Την ST-Line και τη Vignale.

Βεβαίως θα ακολουθήσουν πολύ σύντομα τόσο η έκδοση ST όσο και μία κροσσόβερ εκδοχή, που για πρώτη φορά θα δημιουργήσει η Ford για το Fiesta. Με αφορμή λοιπόν τη πρώτη Πανελλήνια παρουσίαση των Fiesta ST-Line και Vignale, είχαμε τη δυνατότητα να βρεθούμε πίσω από το τιμόνι και των δύο εκδόσεων και να αξιολογήσουμε εκ νέου τη πρόταση της Ford. Αρχικά τη σπορτίφ ST-Line στην οποία θα αναφερθούμε εδώ και στη συνέχεια τη πολυτελή Vignale για την οποία θα υπάρξει στη συνέχεια ξεχωριστό θέμα.

Στη διάθεση μας για δοκιμή είχαμε τόσο τη τρίθυρη όσο και τη πεντάθυρη έκδοση ST-Line του Fiesta. Οι αισθητικές διαφοροποιήσεις πινελιές της σπορτίφ έκδοσης, καθώς η αμιγώς σπόρ θα είναι η ST,  περιλαμβάνουν διαφορετικούς προφυλακτήρες, τονισμένα μαρσπιέ, τη χαρακτηριστική γρίλια στη μάσκα σε μαύρο χρώμα, άλλη απόληξη εξάτμισης και, φυσικά, τις πολύ εντυπωσιακές σκουρόχρωμες ζάντες των 17 ιντσών. Μπαίνοντας στο εσωτερικό παρατηρούμε τις διαφορετικές επενδύσεις, στα καθίσματα, στα μεταλλικά πεντάλ και στο δερμάτινο τιμόνι με το επίπεδο κάτω τμήμα και τη «χοντρή» στεφάνη, τη μεταλλική λαβή του επιλογέα και τη μαύρη επένδυση της οροφής, που έρχονται να προστεθούν στο σύστημα πολυμέσων SYNC3 με οθόνη αφής οκτώ ιντσών και τον αυτόματο κλιματισμό.

Και αφού ολοκληρώσαμε τη παρατήρηση των σχεδιαστικών αλλαγών, καταλήγοντας πως η πεντάθυρη έκδοση με το race blue χρώμα είναι αυτή που μας αρέσει, ξεκίνησε η διαδικασία της απόλαυσης, δηλαδή της οδήγησης. Το πρώτο πράγμα που γίνεται αντιληπτό από τα πρώτα κιόλας μέτρα είναι η πιο σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης που σε συνδυασμό με τις 17άρές και τα χαμηλοπρόφιλα Michelin Pilot Sport, καθιστούν το Fiesta ST-Line ικανό να σε παρασύρει σε ρυθμούς απαγορευτικούς.

Το αυτοκίνητο στρίβει με τη σκέψη καθώς το τιμόνι είναι πραγματικά γρήγορο και ακριβές, τοποθετώντας το αυτοκίνητο ακριβώς εκεί που θέλεις με τον τρόπο που θέλεις. Μούρη και ουρά, ακολουθούν τη πορεία που έχεις στο μυαλό σου και ακόμη και αν το επιδιώξεις, δύσκολα θα του πάρεις ένα γλίστρημα, ένα άνοιγμα της τροχιάς, μία μετατόπιση του πίσω μέρους. Το Fiesta ήταν ούτως ή άλλως το πιο απολαυστικό οδηγικά αυτοκίνητο της κατηγορίας, τώρα στην ST-Line εκδοχή του, ξέφυγε εντελώς σε αυτόν τον τομέα.

Στη διάθεσιμή για δοκιμή είχαμε την έκδοση με τον 1000άρη Ecoboost των 140 ίππων, ενώ διαθέσιμο είναι και στις υπόλοιπες εκδόσεις κινητήρων. Δύναμη από χαμηλά, ροπή παντού και η απορία εύλογη για το πώς έφτασε ένας χιλιάρης κινητήρας να έχει αυτά τα χαρακτηριστικά λειτουργίας στη θεωρία και κυρίως τη συγκεκριμένη συμπεριφορά στη πράξη. Στον τομέα της κατανάλωσης δεν θα αναφερθούμε, διότι πολύ απλά τα περίπου 90 χιλιόμετρα που κάναμε κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, ήταν όλα σε εθιστικά απολαυστικά ρυθμό, οπότε στο συγκεκριμένο θέμα θα επανέλθουμε όταν πάρουμε το αυτοκίνητο για δοκιμή.

Οι τιμές για το Fiesta ST-Line ξεκινούν από τα 16691 Ευρώ για τη τρίθυρη έκδοση με τους 125 ίππους, ενώ η εκδοχή με τα 140 άλογα βρίσκεται στα 17350 Ευρώ με τα 650 επιπλέον Ευρώ να είναι λίγα για να αποκτήσετε τη πιο δυνατή εκδοχή. Οι αντίστοιχες τιμές για το πεντάθυρο είναι στα 17206 και 17866 Ευρώ. Σε αυτά θα πρέπει να συνυπολογίσετε αφενός το εξαιρετικό επιτόκιο του 1.99% του χρηματοδοτικού προγράμματος με το οποία διατίθεται το Fiesta καθώς επίσης και τα οκτώ χρόνια ολικής εγγύησης που συνοδεύουν το μοντέλο της Ford.

 

Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.