Νέα Aston Martin Vantage. Green Machine 503 ίππων!

Μετά την ναυαρχίδα DB11, έρχεται ο “όγκος”. Το μοντέλο που, τουλάχιστον μέχρι την παρουσίαση της DBX, αναμένεται να επωμιστεί το βάρος της αύξησης των πωλήσεων της Aston Martin αλλά και να συνεχίσει την επιτυχημένη παράδοση του ονόματος Vantage. Αυτή είναι λοιπόν η “entry-level” Aston. Η νέα Vantage!

Εμφανισιακά, το νέο μοντέλο της αγγλικής εταιρίας είναι εντυπωσιακό. Αν μη τι άλλου, έχει χαρακτήρα. Το εμπρός μέρος κυριαρχείται από την τεράστια εισαγωγή αέρα με το προτεταμένο splitter στο κάτω μέρος να κατευθύνει τον αέρα εκεί που πρέπει και το καπό με το “φούσκωμα” να θυμίζει την V12 Vantage και να δημιουργεί επιπλέον χώρο στο μηχανοστάσιο για την κυκλοφορία του αέρα.

Από το πλάι, μέρος της κομψότητας της Vantage χάνεται εξαιτίας του αεραγωγού πίσω από τον εμπρός τροχό και του “κοψίματος” στην πόρτα αλλά πίσω, οι σχεδιαστές δημιούργησαν τα χαρακτηριστικά, λεπτά φωτιστικά σώματα και μείωσαν το πλάτος της οροφής ώστε να δώσουν έμφαση στα φτερά. Φυσικά, δεν θα μπορούσε να λείπει ο μεγάλος διαχύτης  και οι τετραπλές απολήξεις της εξάτμισης. Άξιο αναφορά είναι το γεγονός ότι η Vantage δεν διαθέτει κάποιο σύστημα ενεργής αεροδυναμικής επειδή δεν το χρειάζεται. Η downforce παράγεται κατά κύριο λόγο από το εμπρός μέρος, το επίπεδο πάτωμα και τον διαχύτη, οπότε δεν είναι απαραίτητη η χρήση πολύπλοκων και ακριβών συστημάτων, ούτε η χρήση αεροτομών που θα χαλούσαν τις γραμμές του αυτοκινήτου.

Μηχανικά, η νέα Vantage βασίζεται σε μία εκδοχή του αλουμινένιου chassis που είδαμε για πρώτη φορά στην DB11, αλλά σύμφωνα με την Aston, είναι κατά 70% καινούριο. Η ανάρτηση αποτελείται από διπλά ψαλίδια στον εμπρός άξονα με μία διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω, ενώ τα αμορτισέρ ρυθμίζονται ηλεκτρονικά σε τρία επίπεδα: Sport, Sport Plus και Track. Τους μεγάλους θόλους γεμίζουν ζάντες ελαφρού κράματος 20 ιντσών με ειδικά εξελιγμένα Pirelli P Zero ενώ μέσα στις ζάντες, “κρύβονται” οι ατσάλινοι δίσκοι 360 χιλιοστών του συστήματος πέδησης – η εταιρία θα προσφέρει προαιρετικά carbon-ceramic φρένα. Με αυτά και μ’ αυτά, το βάρος της Aston Martin Vantage των 4.46 μέτρων με το μεταξόνιο των 2.70 μέτρων αγγίζει τα 1.530 κιλά ενώ η κατανομή του στους δύο άξονες είναι στο ιδανικό 50:50.

Κάτω από το καπό, βρίσκεται ένας κινητήρας που έχει αποδείξει την αξία του σε αυτοκίνητα άλλης εταιρίας. Αναφέρομαι φυσικά στον 4-λιτρο, twin-turbo V8 που προερχόμενος από την Mercedes-AMG, παράγει 503 άλογα στις 6.000 σ.α.λ. και 685 Nm ροπής από τις 2.000 έως τις 5.000 σ.α.λ. και συνδυάζεται με ένα 8-τάχυτο, αυτόματο κιβώτιο (της ZF) για να στείλει την δύναμη στους πίσω τροχούς με ένα ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (E-Diff) να προσφέρει δυναμικό έλεγχο ευστάθειας και επίσης δυναμικό, torque vectoring. Σε κάθε περίπτωση, εντύπωση προκαλεί η απόφαση της Aston Martin να επιλέξει ένα “συμβατικό” κιβώτιο μονού συμπλέκτη και όχι κάποιο πιο σύγχρονο και πιο γρήγορο, διπλού, αλλά η εταιρία μας πληροφορεί ότι γι’ αυτούς που αναζητούν το κάτι παραπάνω από πλευράς αίσθησης, του χρόνου θα είναι διαθέσιμο και ένα μηχανικό κιβώτιο.

Όσον αφορά στις επιδόσεις, η νέα Vantage δεν απογοητεύει: τα πρώτα 96 km/h έρχονται σε μόλις 3.6 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα είναι 314 km/h. Ενώ συμβαίνουν όλα αυτά, οι επιβάτες κάθονται σε μία αρκετά οδηγοκεντρική, αλλά πολυτελή καμπίνα. Μπροστά από τον οδηγό, είναι τοποθετημένος ο ψηφιακός πίνακας οργάνων ενώ λίγο πιο δεξιά, στην κεντρική κονσόλα, βρίσκεται η μεγάλη οθόνη του συστήματος ψυχαγωγίας και ενημέρωσης και όχι μόνο. Κάτω, προς το κεντρικό τούνελ, έχουν συγκεντρωθεί όλοι οι διακόπτες χειρισμού των συστημάτων και υποσυστημάτων του οχήματος σε μία διάταξη που θυμίζει περισσότερο cockpit πολεμικού αεροσκάφους και λιγότερο αυτοκίνητο. Σε κάθε περίπτωση, η καμπίνα είναι σαφώς πιο σύγχρονη και είμαστε σίγουροι, σαφώς πιο ποιοτική σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά, αλλά μάλλον έχει χάσει μέρος της φινέτσας της. Πάντως ο χώρος αποσκευών αγγίζει τα 350 λίτρα, που σημαίνει ότι χωράει τα βασικά για ένα τριήμερο για δύο άτομα!

Η τιμή της νέας Aston Martin Vantage ξεκινά από τις 120.900 λίρες στην Αγγλία (€136.450 περίπου με την τρέχουσα ισοτιμία) και οι παραδόσεις είναι προγραμματισμένες να ξεκινήσουν το δεύτερο τρίμηνο του 2018.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.