SUV. Σαρώνουν στο πέρασμα τους

Δεν αναφέρομαι μόνο στο φυσικό πέρασμα από τους δρόμους της Ευρώπης, και όχι μόνο, αλλά και στο πέρασμα από τις παγκόσμιες αγορές όπου πραγματικά φέρνουν τα πάνω-κάτω. Βέβαια υπήρχαν από παλιά αλλά προορίζονταν για λίγους καθώς υπήρχαν κατά κύριο λόγο μεγάλα τετρακίνητα και σε μέγεθος και σε κινητήρες ενώ τα μικρότερα ή φθηνότερα όπως Suzuki Jimny ή Lada Niva τα αγόραζαν συγκεκριμένοι αγοραστές περισσότερο για τα χόμπυ τους, παρά για καθημερινή χρήση. Τότε στην Ευρώπη μεσουρανούσαν τα σεντάν και τα βάγκον  ενώ κάποιες εκδόσεις κροσόβερ που υπήρχαν, χάνονταν στον «αστερισμό της κούρσας» ειδικά στην Ελλάδα.

Σιγά-σιγά η κατάσταση άρχισε να αλλάζει και αν θέλετε την γνώμη μου το Rav της Toyota ήταν αυτό που έδωσε νέα κατεύθυνση στο αγοραστικό κοινό και το οποίο να θυμίσουμε ότι από το 1994 που κυκλοφόρησε το πρώτο, στην Ευρώπη (πλήν Ελλάδος) υπήρχε διαθέσιμο και σε δικίνητη έκδοση. Βέβαια τον «πυροβολισμό» της εκκίνησης έδωσε το Qashqai και μπήκαν όλοι στον αγώνα που είναι και ταχύτητας και αντοχής. Ταχύτητας διότι πρέπει να προβλέπεις τον ανταγωνισμό και να «βγαίνεις» πριν από αυτόν και αντοχής διότι πρέπει να αντέξεις αυτόν τον ανταγωνισμό και την πορεία των αγορών διότι πρόκειται για παραγωγές που πηγαίνουν σε όλο τον πλανήτη. Δεν είναι καθόλου εύκολο, αφού το αυτοκίνητο δεν είναι προϊόν που αποθηκεύεται.

Παράγεις εφόσον έχεις παραγγελίες και αν δεν έχεις κλείνεις την γραμμή παραγωγής που σου στοίχισε όμως κάποια αρκετά εκατομμύρια. Ας μην σας ζαλίζω περισσότερο με τα οικονομικά και ας επιστρέψουμε στον «αγώνα δρόμου» που αναφέραμε πιο πάνω και στον οποίον πλέον μετέχουν όλοι ή πρόκειται να πάρουν μέρος. Η ζήτηση είναι πολύ μεγάλη σε παγκόσμιο επίπεδο και σε όλες τις κατηγορίες. Έσπευσαν λοιπόν όπως ήταν φυσικό τα εργοστάσια να ικανοποιήσουν την ζήτηση και τώρα δεν νοείται εταιρία που σέβεται τον εαυτό της και το όνομα, χωρίς να διαθέτει τουλάχιστον ένα SUV. Γιατί τουλάχιστον; Διότι είναι αρκετές που έχουν δύο ή και τρία όπως η Opel.

SUV λοιπόν

Μάλιστα και με κεφαλαία παρακαλώ, σε όλες τις κατηγορίες, με διαφορετικούς κινητήρες, με πολλές εκδόσεις εξοπλισμού, δικίνητα ή τετρακίνητα, plug-in ή όχι και τέλος πάντως ότι ζητήσετε θα το βρείτε οπωσδήποτε. Τα παραδείγματα πολλά και αξιόλογα όπως η κροσόβερ έκδοση του Fiesta που έρχεται οσονούπω ή και το Ecosport, το Seat Arona που βασίζεται στο Ibiza, το Citroen C3Aircrosss, το VW Polo επίσης σε κροσόβερ και πολλά ακόμη που ήλθαν πρόσφατα ή πρόκειται να παρουσιαστούν σύντομα.

Εκεί και τα premium

Αν είναι κάποιος που «δικαιούται δια να ομιλεί» αυτοί είναι οι premium κατασκευαστές για δύο λόγους. Πρώτον διότι είχαν πάντοτε τέτοια μοντέλα και δεύτερον διότι εκεί ψηλά τα πράγματα είναι πιο δύσκολα. Μπήκαν λοιπόν και αυτοί για τα καλά πλέον στο χορό αλλά σύντομα είδαν να μειώνονται δραστικά οι πωλήσεις των σεντάν και βάγκον εκδόσεών τους. Από πέρυσι ακόμη και για πρώτη φορά μοντέλα όπως τα Volvo XC60, Audi Q5 και BMW X3 πούλησαν περισσότερο από την Mercedes E-Class και BMW σειρά 5. Για το πρώτο εξάμηνο του έτους η κατηγορία των μεσαίων premium SUV αυξήθηκε κατά 23% με 242.682 αυτοκίνητα με το Volvo XC60 να προηγείται και την Mercedes με το GLC να ακολουθεί. Για του λόγου το αληθές δείτε στον πίνακα τα 10 πρώτα αυτοκίνητα σε πωλήσεις για το πρώτο εξάμηνο του έτους και την διαφορά με το 2016.

VOLVO XC60                             52.147          35%

MERCEDES GLC                        37.545          8,9%

AUDI Q5                                     31.690          -5,8%

LAND ROVER DISCOVERY             25.748          -2,8%

BMW X3                                      21.551          -12%

JAGUAR F PACE                           17.106          ΝΕΟ

PORSCHE MACAN                        14.968          23%

MERCEDES GLC COUPE                14.108          NEO

BMW X4                                      11.972          -8,3%

LEXUS NX                                    9.590            12%

Μισό εκατομμύριο

Όλες οι προβλέψεις μιλούν για πωλήσεις που θα ξεπεράσουν φέτος τις 500.000 αυτοκίνητα από τις 410.000 που πουλήθηκαν πέρυσι ενώ η εμφάνιση της νέας BMW X3 θα βοηθήσει πολύ σε αυτήν την αύξηση. Καλύτερες αγορές στην Ευρώπη είναι η Αγγλία και η Γερμανία και ακολουθούν Ιταλία, Γαλλία και Ισπανία. Φυσικά όπως σημειώσαμε θα παίξουν τον ρόλο τους τα φρέσκα μοντέλα που ήλθαν ή έρχονται στην κατηγορία με όπωςτο νέο X3 αλλά και ο ηγέτης των πωλήσεων της κατηγορία το ολοκαίνουριο XC60. Μην ξεχνάμε Alfa Romeo Stelvio, Range Rover Velar, Jaguar F-Pace και Mercedes GLC Coupe.

Σημαντικό επίσης να σημειώσουμε ότι όπως ανακοινώνουν οι εταιρίες πολύ σύντομα ακολουθούν και plug-in εκδόσεις ενώ η BMW X3 θα είναι και αμιγώς ηλεκτρική από το 2020. Το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων είναι με κινητήρες πετρελαίου σε ποσοστό 82% παρακαλώ με την βενζίνη να κινείται στο 12% αλλά αξίζει να σημειώσουμε ότι πέρυσι το ποσοστό ήταν μόλις 7%.  Πολυαναμενόμενα χαρακτηρίζονται τα τετρακίνητα αμιγώς ηλεκτρικά Jaguar i-Pace και Audi e-tron που θα τα ακολουθήσει το Mercedes EQ το 2019 και το ηλεκτρικό Χ3 το 2020.

Ο πόλεμος συνεχίζεται και όπως όλα δείχνουν θα κρατήσει καιρό…

Του Τριαντάφυλλου Τσουλφά

Απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.