Οι πετρελαιοκινητήρες της BMW ανανεώνονται και γίνονται bi-turbo!

Έχουν περάσει κάτι περισσότερο από 3 χρόνια από τότε που η BMW παρουσίασε τους B37 και B47 πετρελαιοκινητήρες της και ήρθε η ώρα για την πρώτη μεγάλη ανανέωση. Στόχος της γερμανικής εταιρίας με αυτό το “μηχανικό facelift” δεν είναι η αύξηση της απόλυτης ισχύος αλλά η μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και κατά συνέπεια, των εκπομπών ρύπων καθώς και η βελτίωση της οδηγησιμότητας  μέσω της βελτιστοποιημένης απόκρισης. Όσο για τον τρόπο που θα τα καταφέρει όλα αυτά; Στοχευμένες μετατροπές και προσθήκη ενός επιπλέον turbo.

Μέχρι τώρα, ο μοναδικός biturbo πετρελαιοκινητήρας σε αυτή την οικογένεια ήταν αυτός που κινούσε τα “25d” μοντέλα της φίρμας. Τώρα όμως, οι B37 και B47 turbodiesel της BMW μετονομάζονται σε B37TU1 και B47TU1 αντίστοιχα και αποκτούν, μεταξύ άλλων, έναν ακόμα υπερτροφοδότη καυσαερίων. Όπως συνηθίζεται σε τέτοιου είδους εφαρμογές, τα δύο turbos έχουν διαφορετικό μέγεθος ώστε να προσφέρουν τα μέγιστα σε διαφορετικό εύρος στροφών ενώ στην συγκεκριμένη περίπτωση, αξίζει να αναφέρουμε ότι ο “μικρός” της υπόθεσης έχει και μεταβλητή γεωμετρία (VTG ή Variable Turbine Geometry)  για να ανεβάζει πίεση υπερπλήρωσης ταχύτερα, ακόμα και με μικρό όγκο και χαμηλή ταχύτητα καυσαρίων.

Η προσθήκη του δεύτερου turbo όμως δεν είναι η μοναδική αλλαγή που έγινε στα τρικύλινδρα και τετρακύλινδρα σύνολα της BMW. Οι μηχανικοί της εταιρία τροποποίησαν τον σχεδιασμό των κυλίνδρων και των πιστονιών, αύξησαν την πίεση στο σύστημα ψεκασμού καυσίμου και βελτιστοποίησαν την καύση. Έτσι, βελτιώθηκε η θερμική απόδοση, η απόκριση και η αίσθηση των κινητήρων κατά την επιτάχυνση αλλά και ο ήχος τους. Επιπλέον, ουσιαστική και μετρήσιμη είναι η βελτίωση τόσο στην κατανάλωση καυσίμου όσο και στις εκπομπές ρύπων ενώ οι B37TU1 και B47TU1 συμμορφώνονται με το EU6c standard και είναι πλέον έτοιμοι για τον πιο ρεαλιστικό κύκλο μέτρησης, WLTP.

Ακόμη δεν έχει γίνει σαφές ποια μοντέλα θα επωφεληθούν πρώτα από την μετάβαση στους ανανεωμένους κινητήρες, ούτε πότε ακριβώς θα γίνει αυτό. Πάντως στο εγγύς μέλλον, παρόμοιες βελτιώσεις θα γίνουν και στην ήδη biturbo έκδοση.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.