Για όσους παρακολουθούν τα τεκταινόμενα στο χώρο της αυτοκίνησης, το όνομα Tucson είναι γνωστό, καθώς αυτό ήταν η πρώτη απόπειρα της Hyundai στη κατηγορία των SUV. Στη συνέχεια η Κορεάτικη εταιρία αποφάσισε να αλλάξει την ονομασία του μοντέλου της, με το όχι και ιδιαίτερα εμπνευσμένο είναι η αλήθεια, iX 35 και στη συνέχεια να επαναφέρει το όνομα Tucson σε ένα εντελώς νέο και διαφορετικό μοντέλο, κάνοντας πλέον λόγο επί της ουσίας για τη τρίτη γενιά του μοντέλου. Σε ένα αυτοκίνητο το οποίο έρχεται να προστεθεί στη σειρά i της Hyundai και να αποτελέσει με τη σειρά του τη μετάβαση στο επόμενο επίπεδο και των SUV οχημάτων της Hyundai. Μία μετάβαση η οποία θα εδραιωθεί και με την έλευση του Kona, στις αρχές του επόμενου έτους. Εδώ ωστόσο θα επικεντρωθούμε στο Tucson και πιο συγκεκριμένα στη πετρελαιοκίνητη, αυτόματη, δικίνητη έκδοση, που ήταν το αυτοκίνητο της δοκιμής μας.

Πολύ έντονο είναι και το πίσω μέρος του

Εντελώς Ευρωπαϊκό  

Διακαής πόθος όλων των αυτοκινητοβιομηχανιών, είναι η αναγνώριση από τους Ευρωπαίους αγοραστές και η επιτυχημένη εμπορική πορεία στη Γηραία Ήπειρο. Και για να το καταφέρει αυτό ένα μοντέλο, οφείλει καταρχήν να είναι καλαίσθητο, κάτι το οποίο γνωρίζουν πολύ καλά οι άνθρωποι της Hyundai και πρωτίστως ο Peter Schreyer o επικεφαλής του σχεδιαστικού τμήματος του γκρουπ της Hyundai . Μάλιστα οι δημιουργοί του θέλησαν να προσδώσουν μία αιχμηρή προσέγγιση, η οποία χαρακτηρίζεται από έντονες  γραμμές, κυρίως στο εμπρός μέρος με την αίσθηση του πλάτους να κυριαρχεί και τα μακρόστενα φωτιστικά σώματα και την πλατιά εισαγωγή αέρα να αποτελούν το σημείο αναφοράς του αυτοκινήτου. Στο πίσω μέρος, η εικόνα του Tucson ενισχύεται από ισχυρές οριζόντιες γραμμές, που συνεχίζονται από τους θόλους των τροχών. Τα φωτιστικά σώματα βρίσκονται στις άκρες του αμαξώματος για να υπογραμμίσουν περαιτέρω τις έντονες γραμμές του αυτοκινήτου.

Το πλαϊνό είναι το πιο ¨συντηρητικό” κομμάτι του νέου Tucson

Με μήκος 4.475 mm, πλάτος 1.850 mm, ύψος 1.665 mm και μεταξόνιο 2.670 mm, το Tucson είναι στο μέσο της κατηγορίας, με ιδιαίτερα ανταγωνιστικά μοντέλα, όπως τα Ford Kuga, VW Tiguan, Peugeot 3008, Kia Sportage, Toyota Rav και Honda CR-V.  To Tucson βασίζεται σε καινούρια πλατφόρμα, που μοιράζεται με το Kia Sportage και η παραγωγή του γίνεται στο ένα από τα τρία εργοστάσια της εταιρίας στην Ευρωπαϊκή ήπειρο, στην Τσεχία, και πιο συγκεκριμένα στη πόλη Nosovice. Από πλευράς ασφαλείας, το αυτοκίνητο δοκιμάστηκε από τον Euro NCAP και κατέκτησε πέντε αστέρια ενώ βαιμολογήθηκε με 86% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 85% στη προστασία παιδιών, 71% στη προστασία πεζών και 71% στα συστήματα ασφαλείας.

H εσωτερική σχεδίαση δεν είναι ανάλογα ¨προχωρημένη” με την εξωτερική

Με έμφαση στους χώρους

 Περνώντας στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, το πρώτο πράγμα που το χαρακτηρίζει είναι η άνεση καθώς  ακόμη και πέντε άτομα θα μπορέσουν να βολευτούν  μαζί με τις αποσκευές τους καθώς η χωρητικότητα των  513 λίτρων του πορτ μπαγκάζ  στη βασική του διαμόρφωση είναι ένα άκρως ικανοποιητικό νούμερο. Φυσικά υπάρχει η δυνατότητα ανάκληση της πλάτης των πίσω καθισμάτων και αναδίπλωσης κατά 60:40, ενώ όταν και οι δύο είναι κάτω, η χωρητικότητα φτάνει στα 1.503 λίτρα. Ανάμεσα στις αρκετές ευκολίες που προσφέρει το Tucson είναι το αυτόματο άνοιγμα της πίσω πόρτας του χώρου αποσκευών, με το αυτοκίνητο να «διαβάζει» τον ιδιοκτήτη μέσω του κλειδιού του. Πέρα από την ευρυχωρία και την πρακτικότητα που προσφέρουν οι θήκες για μικροαντικείμενα, ο οδηγός απολαμβάνει τη καλή θέση οδήγησης με την απροβλημάτιστη ορατότητα περιμετρικά του αμαξώματος, χάρη στις πολλαπλές ρυθμίσεις που διαθέτουν κάθισμα και τιμόνι. Επιπλέον, οι στάνταρ αισθητήρες παρκαρίσματος κάνουν πιο εύκολο το έργο του οδηγού, ενώ στις κορυφαίες εκδόσεις θα βρείτε ακόμα και κάμερα οπισθοπορείας με καλή μάλιστα ανάλυση.

Οι χώροι είναι ένα από τα πολύ δυνατά χαρτιά του αυτοκινήτου

Στο τεχνολογικό κομμάτι περιλαμβάνεται οθόνη αφής οκτώ ιντσών με γρήγορη απόκριση στις εντολές, πολλαπλές δυνατότητες σύνδεσης και σύστημα πλοήγησης. Τα χειριστήρια στο τιμόνι παρέχουν πρόσβαση σε όλες σχεδόν τις λειτουργίες, συμπεριλαμβανομένου και του χειρισμού του τηλεφώνου. Σε επίπεδο σχεδίασης τώρα η εικόνα  της καμπίνας των επιβατών είναι σαφώς πιο συγκρατημένη σε σχέση με το εξωτερικό του αυτοκινήτου, ενώ και τα σκουρόχρωμα υλικά δεν παραπέμπουν σε νεανικό αυτοκίνητο. Σε ότι αφορά τη ποιότητα, τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι μαλακά μόνο στο κέντρο του ταμπλό, ενώ στο κάτω μέρος αλλά και στο πάνω είναι πιο σκληρά, με τη συναρμογή τους να μην ενθουσιάζει, ειδικά σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Άκρως ικανοποιητικά τα 513 λίτρα

Δυνατός με ελαφρώς τραχιά λειτουργία

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένο με τον πετρελαιοκινητήρα των 1.7 λίτρων που αποδίδει 141 ίππους και ο οποίος μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου DCT διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων, μετέδιδε τη κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς. Η ροπή του γίνεται αισθητή από τις χαμηλές στροφές, όπως επίσης και η κάπως τραχιά λειτουργία του, η οποία ωστόσο δεν εισέρχεται στη καμπίνα των επιβατών, η ηχομόνωση  της οποία αποδείχθηκε πραγματικά πολύ καλή.  Η απόκριση του στις εντολές του πεντάλ είναι εξαιρετική, νιώθοντας ένα σταθερό και δυνατό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, με πολύ ομαλές αλλαγές σχέσεων και χωρίς ανούσια ξεσπάσματα, ενώ η εξαιρετική του ελαστικότητα το καθιστά ιδανικό και ευχάριστο στην καθημερινή οδήγηση. Με το πόδι στη μοκέτα το Tucson χρειάζεται 11.5 sec για το 0-100 km/h, φτάνοντας τα 185 km/h μέγιστης ταχύτητας. Στο πρόγραμμα sport η απόκριση είναι πιο άμεση, με τη βελόνα του στροφομέτρου να σκαρφαλώνει πάνω από τις 4.000 rpm, εκεί που αποδίδεται η μέγιστη ισχύς, με χαρακτηριστική ευκολία. Τέλος σε ότι αφορά τη κατανάλωση, αυτή κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, με οδήγηση τόσο εντός όσο και εκτός πόλης, βρέθηκε στα 7.5 λτ./100 χλμ.

Με σαφή προσανατολισμό στην άνεση

Προσανατολισμένο στην άνεση

Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του Tucson διαπιστώνεις πως εκεί στο γκρουπ της Hyundai έχουν ξεκαθαρίσει τους ρόλους και τις καταστάσεις. Η Kia απευθύνεται στους ενθουσιώδεις της οδήγησης, που θέλουν το κάτι παραπάνω, όπως άλλωστε σας είχαμε γράψει και στη πρόσφατη δοκιμή του Kia Sportage, κάτι που επιβεβαιώθηκε και από τη πρώτη επαφή που είχαμε με το Kia Stonic. Από την άλλη η Hyundai έχει στραφεί προς την άνεση και τις ξεκούραστες μετακινήσεις, όπως αποδείχθηκε μετά από 500 και πλέον χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του Tucson.  Στον εμπρός άξονα υπάρχουν γόνατα MacPherson, ενώ στον πίσω έχουν τοποθετηθεί πολλαπλοί σύνδεσμοι, ρυθμισμένα με γνώμονα την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη άνεση. Και αυτό γίνεται αντιληπτό τόσο στον ανοιχτό δρόμο όσο και σε αστικές συνθήκες. Προσεγμένη ηχομόνωση, μαλακή ανάρτηση, άνετοι χώροι, συνθέτουν το σκηνικό ενός αυτοκινήτου ικανού για μεγάλα ξεκούραστα οικογενειακά ταξίδια. Σε επαρχιακό δρόμο με συνεχείς στροφές δεν βρίσκεται στο στοιχείο του, αλλά σε καμία περίπτωση δεν προβληματίζει και δεν προβληματίζεται, αρκεί ο οδηγός να ξέρει τι έχει και κυρίως για ποιο λόγο το έχει στα χέρια του.

Δεν θα πεί όχι και στο πατημένο χώμα

Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για εκτός δρόμου συνθήκες. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος δεν είναι από  μόνη της ικανή να μετατρέψει το αυτοκίνητο σε εξερευνητή, καθώς τα ασφάλτινα ελαστικά και κυρίως η μεταφορά της κίνησης μόνο στους εμπρός τροχούς, σημαίνει πως σε κάτι παραπάνω από ένα πατημένο χώμα, δεν θα είναι και ότι καλύτερο, όπως όλα άλλωστε τα SUV παρόμοιας φιλοσοφίας.Εντός των τειχών, και χάρη στο μεγάλο προφίλ των ελαστικών (215/70 R16) απορροφούνται όλες οι κακοτεχνίες, καθιστώντας το άνετο και σε καθημερινή βάση. Σε αυτό συμβάλλει και η άκρως ικανοποιητική διάμετρος κύκλου στροφής, που είναι μόλις 10,6 μέτρα, κάτι που βοηθάει τα μέγιστα στα στενά των πόλεων και στις μανούβρες.

Ικανό για μεγάλα ταξίδια, χωρίς να κουράζει οδηγό και επιβάτες

Έντονα ανταγωνιστικό

Χωρίς αμφιβολία η Hyundai τα τελευταία χρόνια έχει κάνει άλματα σε όλα τα επίπεδα και αυτό αποτυπώνεται με τον πλέον χαρακτηριστικό τρόπο και στο νέο Tucson. Τολμηρή και έντονη σχεδίαση, προσεγμένη κατασκευή, ικανοί κινητήρες, ικανοποιητικοί χώροι, με έμφαση στην άνεση και με τιμές οι οποίες ναι μεν έχουν αυξηθεί, συνεχίζουν ωστόσο να είναι ανταγωνιστικές και κυρίως εντός των ορίων της κατηγορίας, όπως για παράδειγμα τα 25990 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει η αυτόματη, πετρελαιοκίνητη έκδοση με τους 141 ίππους της δοκιμής μας.

  • Εμφάνιση
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
  • Άνεση στην οδήγηση
  • Αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη


  • Ποιότητα κάποιων πλαστικών
  • Ελαφρώς τραχιά λειτουργία κινητήρα

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας1700 κ.εκ. Turbodiesel
Ίπποι141
0-10011.5″
Τελική ταχύτητα185 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής7.5 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2129 γρ/χλμ
Η μαλακή ρύθμιση των αναρτήσεων βοηθάει τόσο εντός, όσο και εκτός δρόμου

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.