Η Infiniti περνά στην παραγωγή τον πρώτο κινητήρα μεταβλητής συμπίεσης!

Η ιδέα ενός κινητήρα που δεν θα έχει σταθερή στατική συμπίεση υπάρχει εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Πολλές είναι οι εταιρίες που έχουν πειραματιστεί στο παρελθόν με αυτή την τεχνολογία αλλά έπρεπε να φτάσουμε στο 2017 (για την ακρίβεια στο 2018) για να περάσει στην παραγωγή από την Infiniti. Ο VC-Turbo, ο πρώτος κινητήρας μεταβλητής συμπίεσης που περνά στην παραγωγή, θα κινεί το Infiniti QX50, όταν αυτό παρουσιαστεί το επόμενο έτος.

Σύμφωνα με την εταιρία, ο υπερτροφοδοτούμενος, τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας, έχει χωρητικότητα 2 λίτρων και αποδίδει 268 ίππους και 390 Nm ροπής, όμως δεν καταναλώνει περισσότερο καύσιμο απ’ ότι ένας πετρελαιοκινητήρας με αντίστοιχη χωρητικότητα. Πώς δουλεύει όμως;

Σε έναν συμβατικό κινητήρα, τα πιστόνια διανύουν την ίδια απόσταση προς τα πάνω και προς τα κάτω. Συνδέονται δε με τον στροφαλοφόρο άξονα με μπιέλες και αυτές οι σταθερές συνδέσεις είναι που κάνουν σταθερή την στατική συμπίεση. Η Infiniti αλλάζει τη “συνδεσμολογία” του κινητήρα για να πετύχει τον στόχο της. Τα πιστόνια συνδέονται με μπιέλες, αλλά αυτές με την σειρά τους δεν “κουμπώνουν” πάνω στον στροφαλοφόρο άξονα, αλλά σε μία ελλειπτική συσκευή που η Nissan (η μητρική εταιρία της Infiniti), ονομάζει “multilink”. Αυτή η συσκευή είναι που “κουμπώνει” πάνω στον στροφαλοφόρο άξονα. Στο άλλο άκρο, το multilink έχει μία μικρή ράβδο που συνδέεται με έναν άξονα. Ένας ηλεκτρονικά ελεγχόμενος ενεργοποιητής στρίβει τον άξονα και το multilink παίρνει μία μικρή κλίση προς τα πάνω ή προς τα κάτω. Όταν έχει κλίση προς τα πάνω, το πιστόνι ανεβαίνει στην ανώτερη θέση του και η στατική συμπίεση φτάνει το 14:1. Στον αντίποδα, όταν έχει κλίσει προς τα κάτω, το πιστόνι βρίσκεται στα χαμηλότερη θέση του και η συμπίεση γίνεται 8.1:1. Η απόσταση από το ανώτερο σημείο στο κατώτερο, είναι 6 χιλιοστά!

Εκτός από την τεχνολογία μεταβολής της στατικής συμπίεσης, ο VC-Turbo υιοθετεί όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες: είναι υπερτροφοδοτούμενος (λες και αυτό είναι τεχνολογία αιχμής…), έχει έμμεσο και άμεσο ψεκασμό καυσίμου, μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων και σύστημα ψύξης με 4 κυκλώματα. Αυτό που έχει ενδιαφέρον, είναι ότι ο κινητήρας της Infiniti είναι μεν ακριβότερος στην κατασκευή από έναν συμβατικό βενζινοκινητήρα, αλλά εξακολουθεί να είναι φθηνότερος από έναν πετρελαιοκινητήρα! Επίσης, είναι πιο πολύπλοκος εξαιτίας του μεγαλύτερου αριθμού κινούμενων μερών, αλλά παράγει λιγότερο τριβή χάρη στην ευθεία κίνηση των πιστονιών! Όποιος τον οδήγησε πάντως, εξαίρει το ραφινάρισμα και την ομαλή λειτουργία  του.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.