Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο απαιτεί υψηλότερα standards ασφαλείας!

Οι νομοθέτες, πάντοτε σε συνεργασία με τεχνοκράτες και ειδικούς και σε συνεννόηση με την εκάστοτε βιομηχανία, πρέπει να βρίσκονται μπροστά από τις εξελίξεις και να δείχνουν τον δρόμο. Όχι να θεσπίζουν νόμους “a posteriori”. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, τα standards ασφαλείας των νέων αυτοκινήτων, van και φορτηγών που έχουν μείνει ίδια και απαράλλαχτα από το 2009 ενώ ο αριθμός των ανθρώπων που χάνουν τη ζωή τους στην άσφαλτο (26.000) δεν έχει μειωθεί ουσιαστικά τα τελευταία 3 χρόνια.

Τώρα, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στηρίζει την πρόταση της Επιτροπής Μεταφορών. Μία πρόταση που περιλαμβάνει την υιοθέτηση σχετικά απλών και κοινών συστημάτων από όλους τους κατασκευαστές, υποχρεωτικά, ώστε να δημιουργηθούν οι συνθήκες που θα οδηγήσουν σε δραστική μείωση των νεκρών από αυτοκινητιστικά ατυχήματα. Το Κοινοβούλιο, ζητά συστήματα όπως το αυτόνομο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, η ευφυής υποβοήθηση ταχύτητας  και η τοποθέτηση “υπενθύμισης ζώνης” σε όλα τα καθίσματα να γίνουν μέρος του βασικού εξοπλισμού όλων των νέων αυτοκινήτων. Τα συστήματα αυτά προσφέρονται ήδη (standard ή προαιρετικά) από την πλειοψηφία των κατασκευαστών ενώ στις Η.Π.Α., οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ήδη συμφωνήσει εθελοντικά, να γίνει το σύστημα αυτόνομου φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης standard από το 2022! Πρέπει λοιπόν, το επόμενο βήμα όσον αφορά στην ασφάλεια να γίνει τώρα, ώστε σε μερικά χρόνια, οι τεχνολογίες αυτές να εξοπλίζουν την πλειοψηφία των αυτοκινήτων.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να δημοσιεύσει τις τελικές προτάσεις της τον ερχόμενο Μάρτιο. Εκείνες οι προτάσεις, θα πρέπει να εγκριθούν από τα μέλη της Ε.Ε. και το Κοινοβούλιο. Το 2009 είναι πάρα πολύ μακριά, κυρίως όταν μιλάμε για θέματα τεχνολογίας και οι Ευρωπαίοι πρέπει να δράσουν άμεσα!

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.