Έρευνα: Τα συστήματα ψυχαγωγίας αποσπούν την προσοχή.

Σε άλλα νέα, ο ουρανός είναι μπλε, το νερό είναι υγρό και η γη είναι σφαιρική. Η AAA τοποθέτησε 130 ανθρώπους πίσω από το τιμόνι 30 νέων αυτοκινήτων και “ανακάλυψε” το προφανές: ότι τα σύγχρονα συστήματα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης αποσπούν την προσοχή. Συγκεκριμένα, 12 από τα 30 αυτά συστήματα απαιτούν “πολύ υψηλή” προσοχή από τον οδηγό και απολύτως κανένα δεν απαιτεί “χαμηλή”. Τραγικά αποτελέσματα για τους κατασκευαστές, την εποχή που η απόσπαση της προσοχής του οδηγού από την βασική του ασχολία ενώ βρίσκεται πίσω από το τιμόνι του αυτοκινήτου είναι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα!

Η AAA συνεργάστηκε με ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Utah για να διεξάγει την έρευνα αυτή. Χρησιμοποιήθηκαν κάμερες και νοητικές ασκήσεις για να μετρηθεί το επίπεδο της απόσπασης προσοχής τόσο στο αν ο οδηγός βλέπει τον δρόμο όσο και αν προσέχει αυτό που βλέπει. Σύμφωνα με την έρευνα, το “χαμηλό” επίπεδο απόσπασης προσοχής είναι στα επίπεδα ακρόασης μουσικής ενώ το “πολύ υψηλό” ισοδυναμεί με το να κάνεις λογαριασμούς. Τα αποτελέσματα όπως είπαμε, είναι τραγικά. Τα χειρότερα συστήματα infotainment των κατασκευαστών αποσπούν την προσοχή του οδηγού για περισσότερα από 40 δευτερόλεπτα για λειτουργίες όπως ο προγραμματισμός του προορισμού στο GPS και όπως είναι απόλυτα φυσικό, όσο ο οδηγός εκνευριζόταν από τη λειτουργία του συστήματος, τόσο το επίπεδο απόσπασης προσοχής αυξανόταν.

Λέμε συνέχεια για το κινητό και την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ/ουσιών (και θα συνεχίσουμε να το λέμε μέχρι να παγώσει η κόλαση) αλλά τώρα πρέπει να προσθέσουμε και το “μην χειρίζεσαι το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης του αυτοκινήτου σου ενώ οδηγείς”. Ακούγεται προφανές ή αυτονόητο ή σε μερικούς, χαζό, αλλά είτε το αντιλαμβάνεσαι είτε όχι, σου αποσπά την προσοχή και δεν χρειάζεται παρά μερικά δέκατα του δευτερολέπτου για να γίνει το κακό. Όταν οδηγούμε, φροντίζουμε να είμαστε σε καλή νοητική και φυσική κατάσταση και έχουμε την προσοχή μας, σε απόλυτο βαθμό, στον δρόμο, τους πεζούς και τους άλλους οδηγούς! Τα αποτελέσματα της έρευνας έχουν ως εξής:

Χαμηλό επίπεδο απόσπασης προσοχής: Κανένα

Μεσαίο επίπεδο: Chevrolet Equinox LT, Ford F-250 XLT, Hyundai Santa Fe Sport, Lincoln MKC Premiere, Toyota Camry SE, Toyota Corolla SE, Toyota Sienna XLE

Υψηλό επίπεδο: Cadillac XT5 Luxury, Chevrolet Traverse LT, Ram 1500, Ford Fusion Titanium, Hyundai Sonata Base, Infiniti Q50 Premium, Jeep Compass Sport, Jeep Grand Cherokee Limited, Kia Sorento LX, Nissan Maxima SV, Toyota RAV4 XLE

Πολύ υψηλό: Audi Q7 QPP, Chrysler 300C, Dodge Durango GT, Ford Mustang GT, GMC Yukon SLT, Honda Civic Touring, Honda Ridgeline RTL-E, Mazda3 Touring, Nissan Armada SV, Subaru Crosstrek Premium, Tesla Model S, Volvo XC60 T5 Inscription

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.