Πώς μία “κίτρινη τσαγιέρα” γιορτάζει τα 40 χρόνια της Renault στην F1;

Η Renault έχει αποδείξει ότι διαθέτει χιούμορ οπότε δεν μου προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση το γεγονός ότι για να γιορτάσει τα 40 χρόνια ιστορίας της στην Formula 1, ενστερνίζεται το παρατσούκλι που δόθηκε στο πρώτο μονοθέσιο της λόγω της παροιμιώδους αναξιοπιστίας της. Ο λόγος για την θρυλική πλέον, RS01 – το πρώτο μονοθέσιο F1 που κινούνταν από turbo κινητήρα.

Εκείνη την εποχή, οι κανονισμοί της Formula 1 επέτρεπαν 3-λιτρους, ατμοσφαιρικούς κινητήρες με ένα “παραθυράκι” για υπερτροφοδοτούμενα σύνολα με χωρητικότητα 1.5 λίτρα. Αυτό το παραθυράκι αποφάσισε να εκμεταλλευτεί η Renault και παρουσίασε την RS01. Ως η πρωτοπόρος σε έναν τομέα όμως, η RS01 δεν ήταν ακριβώς… αξιόπιστη. Δεν ήταν λίγες οι φορές που αναγκάστηκε να εγκαταλείψει, χαμένη μέσα σε ένα λευκό συννεφάκι καπνού! Και κάπως έτσι προέκυψε το παρατσούκλι. “Κίτρινη” εξαιτίας του χρωματισμού του μονοθεσίου και “τσαγιέρα” για τον προφανή λόγο…

Έπρεπε να περάσουν δύο χρόνια για να κατακτήσει η Renault την πρώτη, υπερτροφοδοτούμενη νίκη με την RS01 (Grand Prix de France στην Dijon το 1979) αλλά το concept ενός μονοθεσίου που κινείται από έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα επικυρώθηκε τόσο από την μετέπειτα επιτυχία των turbo όσο και από την κατεύθυνση που ακολούθησε η F1 στο σύνολό της τα τελευταία χρόνια. Τώρα, όσον αφορά στην τσαγιέρα, κοστίζει €129 και πωλείται από το Atelier Renault και το ηλεκτρονικό κατάστημά του (shop.atelier.renault.com). Φυσικά, αν κάποιος επιθυμεί να την προσθέσει στην συλλογή του, θα πρέπει να βιαστεί καθώς θα κατασκευαστούν μόλις 40 κομμάτια.

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.