Volkswagen: Το downsizing φτάνει στο τέλος του!

Εδώ και αρκετά χρόνια, οι κατασκευαστές έχουν εστιάσει στην εξέλιξη ολοένα και μικρότερων σε χωρητικότητα κινητήρων. Υπερτροφοδοτούμενα στην συντριπτική πλειοψηφία σύνολα, με 3 κυλίνδρους και χαμηλό κυλινδρισμό ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι για τις εκπομπές ρύπων. Όμως σύμφωνα με τον Herbert Diess, τον επικεφαλής της Volkswagen, η τάση για “downsized” κινητήρες πλησιάζει στο φυσικό της τέλος.

“Η μείωση στον αριθμό των κυλίνδρων έχει επιτύχει τους στόχους της. Είτε μιλάμε για μείωση από τους 4 κυλίνδρους στους 3, είτε από τους 6 στους 4, έχουμε επιτύχει οφέλη στην απόδοση χωρίς να θυσιάσουμε την οδηγησιμότητα. Αυτή η τάση είχε νόημα αλλά φτάνει στο τέλος της. Αν πάμε σε ακόμα μικρότερους κινητήρες αντιμετωπίζουμε προβλήματα στις εκπομπές και το κόστος.”

Δήλωσε σε Αγγλικό μέσο ο Γερμανός. Ο Diess είπε επίσης ότι το κόστος εξέλιξης πετρελαιοκινητήρων που θα πληρούν τους κανονισμούς εκπομπών ρύπων (που εκτιμάται στα €1.000 περίπου ανά αυτοκίνητο) θα κάνει απαγορευτική την τοποθέτησή τους σε μικρά αυτοκίνητα.

“Για τα αυτοκίνητα πόλης ή τα superminins, τα υβριδικά συστήματα 48V θα αντικαταστήσουν τους πετρελαιοκινητήρες και θα προσφέρουν την ίδια απόδοση για λιγότερα χρήματα. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης έχει μακρά ζωή μπροστά του αλλά όσο πλησιάζουν τα όρια της θερμοδυναμικής, το κόστος της υβριδοποίησης θα είναι μικρότερο από το κόστος επιδίωξης οφελών χωρίς αυτήν.”

Αν μη τι άλλου, κανείς δεν μπορεί να κατηγορήσει τον Diess για υποκρισία. Είναι σταθερός στις απόψεις του και τις θέτει σε καθαρά οικονομοτεχνικό επίπεδο, όπως είμαι σίγουρος ότι γίνεται σε όλες τις εταιρίες – ασχέτως του πώς τις προβάλουν…

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.