Volkswagen Up GTI. Μικρό μόνο στο μάτι!

Υπάρχουν δύο τρόποι να δει κανείς το νέο Volkswagen Up GTI. Ο πρώτος, είναι ο προφανής. Μία καυτή έκδοση του Up. Ο δεύτερος όμως, έχει το δικό του ενδιαφέρον. Το νέο VW Up GTI θυμίζει λίγο το αυθεντικό Golf GTI του 1975… Γιατί;

Το κλασικό Golf GTI διέθετε 115 ίππους και 140 Nm ροπής. Το Up GTI κινείται από έναν τρικύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1 λίτρου που αποδίδει (μάντεψε!) 115 ίππους και 200 Nm ροπής! Προφανώς η λύση της υπερτροφοδότησης θα απέφερε οφέλη στον τομέα της ροπής… Το πρώτο Golf GTI ζύγιζε περί τα 810 κιλά. Το Up GTI με τις απαιτήσεις του κόσμου για ασφάλεια και πολυτέλεια δεν μπορεί να πέσει τόσο χαμηλά αλλά καταφέρνει να μην σπάει το φράγμα του 1 τόνου, ζυγίζοντας μόλις 997 κιλά. Έπειτα, αυτό που κάνει το Up GTI ολίγον τι ξεχωριστό, είναι η επιστροφή στην απλότητα.

Το Up GTI εξελίχθηκε από την Volkswagen σε συνεργασία με το “R” τμήμα που αναλαμβάνει τις πιο καυτές εκδόσεις των μοντέλων της. Όπως είπαμε, ο turbo 1000άρης αποδίδει 115 άλογα στις 5.000 σ.α.λ. και 200 Nm ροπής από τις 2.000 έως τις 3.500 σ.α.λ. Ο κινητήρας, συνδυάζεται με ένα 6-τάχυτο, μηχανικό κιβώτιο με κοντές σχέσεις που στέλνει την ισχύ στους τροχούς του εμπρός άξονα και σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος, επιταχύνει το μικρό GTI στα 100 km/h σε 8.8 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να είναι 197 km/h. Για την ιστορία, το Golf GTI του 1975 χρειαζόταν 9 δευτερόλεπτα για το 0-100 και η τελική του ήταν 182 km/h…

Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω αλλά η απόσταση από το έδαφος έχει μειωθεί κατά 15 χιλιοστά και ο χαρακτήρας της είναι σαφώς πιο σπορ με νέες ρυθμίσεις τόσο στα ελατήρια, όσο και στα αμορτισέρ. Εμφανισιακά, το Up GTI ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα χάρη στον νέο εμπρός προφυλακτήρα με τους μεγαλύτερους αεραγωγούς και την νέα γρίλια, τις 17άρες “Brands Hatch” ζάντες ελαφρού κράματος, την αεροτομή στο τελείωμα της οροφής και την μεγάλη, χρωμιωμένη απόληξη της εξάτμισης. Φυσικά, δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα “GTI” σήματα. Όσον αφορά στο εσωτερικό, η Volkswagen εξόπλισε το Up GTI με “red pixel” διακοσμητικά, καρό ύφασμα, μαύρο ουρανό, flat-bottom τιμόνι και τα αντίστοιχα “GTI” σήματα, όπως στο εξωτερικό.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τα δύο αυτοκίνητα (Up GTI και Golf GTI) θα απέχουν σημαντικά στην αίσθηση. Είναι σχεδόν αδύνατο να αναπαραχθεί η αίσθηση ενός old-school hot hatch από ένα σύγχρονο. Το Suzuki Swift Sport πλησίασε αλλά εκείνο, μεταξύ άλλων, ήταν ατμοσφαιρικό. Όπως και να έχει όμως, θα έχει ενδιαφέρον το νέο Up GTI. Ιδίως αν η τιμή του είναι ανταγωνιστική…

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.