Kia Sportage 1.7 CRDi. Αλλαγή σελίδας

Tα τελευταία χρόνια η KIA έχει κάνει μία σαφή και ξεκάθαρη αλλαγή στρατηγικής σε ότι αφορά στη σχεδιαστική φιλοσοφία των μοντέλων της. Η Κορεάτικη εταιρία άφησε πίσω της το συντηρητισμό που τη διέκρινε σε ότι έχει να κάνει με την εικόνα των αυτοκινήτων της και προσπάθησε να δώσει μία νέα και εντελώς διαφορετική σχεδιαστική πνοή στα δημιουργήματά της. Ένα από τα πλέον χαρακτηριστικά παραδείγματα της αλλαγής αυτής είναι το Sportage, με το οποίο η KIA δηλώνει ξεκάθαρα πως εκτός όλων των άλλων, τα αυτοκίνητα της θέλει να είναι όμορφα και εντυπωσιακά. Βεβαίως αυτός δεν είναι ο μοναδικός τομέας όπου το Sportage βελτιώθηκε και μάλιστα αισθητά, όπως θα διαβάσετε στη συνέχεια της δοκιμής μας.

“Ογκώδες” και επιβλητικό το εμπρός μέρος του

Εντελώς αλλαγμένο

Αναμφίβολα η σημερινή τέταρτη γενιά του μοντέλου, έχει κάνει σχεδιαστικά άλματα σε σχέση με εκείνο το πρώτο Sportage του 1993, το οποίο ωστόσο ήταν ένα από τα πλέον αξιόπιστα και τίμια αυτοκίνητα. Η σφραγίδα του Peter Sreyer είναι αδιαμφισβήτητη με το καινούριο Sportage να αποτελεί ένα από τα πιο ενδιαφέροντα αισθητικά σύνολα της κατηγορίας. Ξεκινώντας από το εμπρός μέρος, στη μάσκα η ενσωμάτωση του σχήματος της γρίλιας που υπάρχει σε όλη την γκάμα των μοντέλων της εταιρίας σε συνδυασμό με τα ιδιαίτερης σχεδίασης φωτιστικά σώματα που αγκαλιάζουν τα εμπρός φτερά, δημιουργούν ένα σχήμα «ογκώδες» και δυναμικό. Στο πίσω μέρος τα φώτα αλλά και κάποιες επεμβάσεις στο σχέδιο έχουν δημιουργήσει ένα πιο ανάλαφρο αλλά όμορφο σχήμα σε σχέση με το παρελθόν. Τέλος οι εξωτερικές του διαστάσεις το κατατάσσουν στο μέσο όρο της κατηγορίας με το μήκος του να βρίσκεται στα 4.480 μέτρα, το πλάτος στα 1.855 μέτρα και το πλάτος στα 1.635 μέτρα.

Oi διαστάσεις του βρίσκονται στο μέσο όρο της κατηγορίας

Ευρύχωρο με ικανοποιητική ποιότητα

Περνώντας στη καμπίνα των επιβατών και ξεκινώντας από τη σχεδίασή της, αυτή είναι σύγχρονη με τη ποιότητα της κατασκευής να είναι ικανοποιητική όπως και αυτή των πλαστικών αν και κάποια από αυτά είναι αρκετά σκληρά. Σε ότι αφορά τους χώρους, το νέο Sportage διαθέτει τρία εκατοστά μεγαλύτερο μεταξόνιο από πριν (φθάνοντας στα 2,67 μέτρα) κάτι που το καθιστά αισθητά πιο ευρύχωρο, ιδίως για τους πίσω επιβάτες. Σε σχέση  με τον ανταγωνισμό του είναι στο πάνω μέρος της κατηγορίας, ενώ στο χώρο αποσκευών, τα 503 λίτρα είναι και αυτά κορυφαία τιμή για αυτοκίνητο αυτού του είδους. Ο εξοπλισμός του αυτοκινήτου της δοκιμής μας ήταν πλήρης με μεγάλη κεντρική οθόνη και κάμερα οπισθοπορείας, αλλά  χωρίς ηλεκτρονικές εξάρσεις  και πολύπλοκα καλούδια εντυπωσιασμού.

Ικανοποιητική ποιότητα στο εσωτερικό

Καλύτερος στη πράξη από τη θεωρία

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εξοπλισμένο με το πετρελαιοκίνητο μηχανικό σύνολο των 1.7 λίτρων που αποδίδει 117 ίππους με τη ροπή του να φτάνει στα 28.6 κιλά. Τα νούμερα προφανώς και δεν προκαλούν εντύπωση καθώς υπάρχουν σαφώς πιο δυνατά μηχανικά σύνολα και μάλιστα με ελαφρώς μικρότερη χωρητικότητα. Συνδυαζότανε με ένα μηχανικό κιβώτιο έξη σχέσεων με καλή αίσθηση και ακόμη καλύτερη κλιμάκωση, επιτυγχάνονται το 0-100 χλμ./ώρα σε 11.5’’ και φτάνοντας στη τελική ταχύτητα των 176 χλμ./ώρα. Μάλιστα η σωστή κλιμάκωση του κιβωτίου βοηθάει τα μέγιστα τόσο στις ρεπρίζ όσο και στην επίτευξη του τελικού  των 7 λτ./100 χλμ που ήταν η μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας.

To δυνατό του σημείο είναι οι ρεπρίζ από χαμηλά

Ισορροπημένο

Οδηγώντας το νέο Kia Sportage, διαπιστώνεις πως πρόκειται για ένα ευχάριστο αυτοκίνητο. Κάθεσαι ψηλά, βρίσκεις χωρίς πρόβλημα τη θέση οδήγησης που σε βολεύει, έχεις πολύ καλή

Ευχάριστο στο δρόμο

περιμετρική ορατότητα και εκμεταλλευόμενος την ελαστικότητα του κινητήρα από χαμηλά, όπως και το καλό κούμπωμα του κιβωτίου στη καθημερινή οδήγηση, διαπιστώνεις πως το αυτοκίνητο είναι ξεκούραστο. Είναι επίσης και άνετο καθώς ακόμη και πέντε ενήλικες θα βολευτούν χωρίς πρόβλημα και χωρίς να κουραστούν ακόμη και σε ένα μεγάλο ταξίδι. Όταν το ταξίδι έχει να κάνει με ευθείες και εθνική οδό θα διαπιστώσετε πως από κάποιο ταχύτητα και πάνω ο θόρυβος του κινητήρα φτάνει στα αυτιά σας χωρίς ωστόσο να γίνεται ιδιαίτερα ενοχλητικός. Η μαλακή ανάρτηση και τα ελαστικά με το υψηλό προφίλ, δίνουν πόντους στην άνεση τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου, αν αποφασίσετε να κινηθείτε σε κάποιο πατημένο χώμα, καθώς η συγκεκριμένη έκδοση ήταν με κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς,

Αν αποφασίσετε να ανεβάσετε ρυθμούς, απλώς θα θυμηθείτε πως το Sportage, δεν είναι

Δεν θα πεί όχι στις πατημένες εκτός δρόμου διαδρομές

φτιαγμένο γι’ αυτό το λόγο. Οι κλίσεις του αμαξώματος, καθώς και η αίσθηση από τιμόνι και κιβώτιο, θα σας επαναφέρουν στη λογική και στο λόγο ύπαρξης ενός τέτοιου μοντέλου όπως το Sportage. Tέλος τα 22290 που κοστίζει η πετρελαιοκίνητη έκδοση της δοκιμής μας, είναι μία τιμή που το θέτει αντιμέτωπο με πολλά και ιδιαιτέρως καταξιωμένα μοντέλα της κατηγορίας.

 

Άκρως ικανοποιητικός ο χώρος των αποσκευών
  • Σχεδίαση
  • Χώροι
  • Κατανάλωση
  • Ευχάριστο στην οδήγηση
  • Τιμή
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας1700 κ.εκ. Turbodiesel
Ίπποι117
0-10011.5″
Τελική ταχύτητα176 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής7 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2142 γρ/χλμ
H ευρυχωρία είναι ένα από τα ατού του
Καλαίσθητο και το πίσω μέρος του

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.