MOTOGP. Στα 68 χρόνια 3000 αγώνες!!!

Ο πρωταθλητής της πρώτης χρονιάς των αγώνων ήταν ο Γκράχαμ με AJS

Δεν έχει μεγάλη σημασία το πώς θα λέγεται αλλά η μεγάλη του ιστορία και κυρίως ότι είναι το σπόρ όπου ξεχωρίζουν τα «παιδιά από τους άντρες» όπως λέγαμε πάντα. Μία τεράστια ιστορία με χιλιάδες σελίδες από όπου πέρασαν οδηγοί-θεοί είτε τότε με εκείνες τις μοτοσυκλέτες σε εμβρυακή αγωνιστική κατάσταση είτε τώρα όπου κυριαρχούν τα ηλεκτρονικά ακόμη και στα λάστιχα. Ήταν πάντα το ίδιο δύσκολο να οδηγηθούν (πολύ περισσότερο να κάνεις χρόνους και πρωταθλητισμό) και τότε και τώρα για εντελώς διαφορετικούς λόγους. Παρόλα αυτά τα «δίδυμα» που πέρασαν μέσα από τις σελίδες αυτές, διότι οδηγός και μηχανή ήταν πάντα ένα και όπως σε όλα τα μηχανοκίνητα σπόρ δεν αρκεί να είσαι καλός οδηγός σε άριστη φυσική κατάσταση κ.λ.π., αλλά  πρέπει να έχεις και το σωστό μηχανάκι.

Έτσι λατρέψαμε οδηγούς, υποστηρίξαμε μάρκες, γιορτάσαμε νίκες και πρωταθλήματα λές και τα παίρναμε εμείς, διδαχθήκαμε και οδήγηση βλέποντας το πώς οδηγούσαν και πως άλλαζαν τα στυλ οδήγησης στο πέρασμα των χρόνων. Στην αρχή «έστριβαν όρθιοι», αργότερα ήλθε ο Αγκοστίνι και έβγαλε γόνατο, τον ακολούθησαν και το προχώρησαν όλο και περισσότεροι, με κυριότερους ίσως τον Ρόμπερτς και τον Σπένσερ,      Ρόσσι κρεμάστηκε ολόκληρος έξω από την μηχανή και ο Μαρκές ακούμπησε και τους αγκώνες. Περνάω λίγο γρήγορα τα χρόνια και ίσως αδικώ όλους αυτούς τους οδηγούς που ανέβασαν το άθλημα και το θέαμα, φθάνοντας ακόμη και στο ακατόρθωτο όπως πίστευαν όλοι μέχρι τότε και ακόμη το πιστεύουν. Ποιό ήταν αυτό; Αυτό που κατόρθωσε ο ένας και μοναδικός στην ιστορία των αγώνων και ήταν ο Φρέντι Σπένσερ το 1985 που έτρεξε σε δύο κατηγορίες 250 και 500 την ίδια χρονιά και πήρε το παγκόσμιο πρωτάθλημα και στις δύο! Αυτό όχι μόνο δεν τόλμησε κανείς να επαναλάβει αλλά ούτε καν να το σκεφθεί!

Οι πέντε παγκόσμιοι τίτλοι του τα λένε όλα. Μικ Ντούχαν

Από τότε μέχρι τώρα

Όλα ξεκίνησαν το 1949 όχι όμως ως παγκόσμιο πρωτάθλημα αφού προέβλεπε τέσσερις αγών ες για τα 250-350 σε Isle of Man, Ελβετία, Αγγλία και Μόντσα ενώ τα 500 είχαν έξη αγώνες και πρόσθεταν το Ασσεν και το Σπά. Υπήρχε βέβαια και η κατηγορία των 125 κυβικών όπως και αυτή των 50 κυβικών με τον αξέχαστο ¨λευκό ιππότη» Γερμανό Ντόρφιλγκερ με Zundapp, η κατηγορία που λέγονταν μέλισσες λόγω και του μικρού όγκου των μοτοσυκλετών αλλά κυρίως λόγω του ήχου που έβγαινε από την εξάτμιση, μες το στροφόμετρο να ξεκινάει από τι; 15.000 στροφές! Δηλώνω ευτυχής που μπόρεσα να δώ τέτοιους αγώνες και αν αρχίσω να γράφω περιστατικά και ταξίδια θα χρειαστεί εγκυκλοπαίδεια ή ένας μεγάλος σκληρός για όσους αρέσκονται σε αυτά. Για την ιστορία, λοιπόν εκείνη την πρώτη χρονιά νικητής στα 250 ήταν ο Μπάριγκτον με Moto Guzzi, στα 350 ο Φρίθ με Velocette και στα 500 ο Γκράχαμ με AJS. Τα χρόνια περνούσαν και έγινε όντως παγκόσμιο πρωτάθλημα, άλλαξε μάλιστα και ονομασία για να γίνει moto2, moto3 και motogp, για να φθάσει αισίως το κοντέρ να γράψει 3.000 αγώνες που συμπληρώθηκαν την Κυριακή στην Χερέθ ή καλύτερα στην Ισπανία σε μία από τις χώρες που έβγαλαν τεράστιους οδηγούς και γενικά δόξασαν την μοτοσυκλέτα.

Αρχή λοιπόν το 1949 για να συμπληρωθούν οι πρώτοι 1000 αγώνες σες εκείνον των 50 κυβικών στο Χοκενχάιμ με νικητή τον Αντζελ Νιέτο και έγιναν 2000 αγώνες το 1997 στην Σουζούκα στα 500 με νικητή τον Μίκ Ντούχαν. Από εκείνη την πρώτη χρονιά το 1949 έχουν γίνει μέχρι τώρα αριθμητικά οι εξής αγώνες ανά κατηγορία

50 κ.εκ.            172

80 κ.εκ.            47

125 κ.εκ.          722

250 κ.εκ.          716

350 κ.εκ.          280

500 κ.εκ.          580

Μοτο2              126

Μοτο3              92

Μoto gp           264

Toυ Τριαντάφυλλου Τσουλφά

Τι να γράψει κανείς; Για τον Νιέτο. Αρκεί ότι είναι ο τρίτος πολυνίκης στην ιστορία των αγώνων

ΑΦΗΣΤE ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.